Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seb's buitenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Seb's buitenkweek

Zoals gevraagd heb ik het topic verplaatst naar de buitenkweek - kweekverslagen. Ik heb 'm even de naam "Seb2's buitenkweek" gegeven. Welke titel wens je voor je topic te hebben? Dan kunnen we dit later aanpassen.

Succes met je kweek!
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Ik heb miniscule beestjes op een plantje en die vreet gaatjes in de bladeren. Ik heb er een gevangen en onder de microscoop gelegd. Eerder las ik hier over wants maar daar lijkt ie niet op. Weet iemand wat voor beestje dit is en hoe ik deze kan bestrijden?

Gaatjes:
      IMG_0499.jpg

Beestje onder de microscoop : echt heel klein, minder dan een halve millimeter. Om een indruk te geven heb ik heb hem op een blad papier gelegd naast een pennestreep:
      draw_0711-6.jpg

Comment

Ze schieten nu al in bloei!
        Mijn plantjes zijn gauw tevreden ... met de laatste 2 weken zon zijn ze flink gegroeid en zelfs in de bloei geschoten. Na 6 weken in de pot (tis nog geen augustus), zijn nog geen 70 cm en mijn NLX diamonds vinden het schijnbaar mooi geweest met groeien. Met uitzondering van achterblijvertje 5, die is pas 50 cm en vertoont nog geen bloeiverschijnselen. Wel is ook deze na een beroerde start aardig opgeknapt.

Ik geef ze met dit warme weer om de 2 dagen water (ongeveer 1,5 ltr per pot) en eens per week voeding.

Op 1 plant had ik wat beestjes, bleek een bladluis en die heb ik handmatig kunnen verwijderen (dagelijks de blaadjes nagelopen en de pikkeltjes weggehaald).

Inmiddels had ik van de NLX diamonds al begrepen dat het een soortje van zo'n 70 cm is maar dat ze zo vroeg zouden gaan bloeien verrast me. Ik hoop dat ze genoeg blad hebben om mooie toppen te vormen. We zullen zien.

Zie de fototjes :

plantje 1 week 6.jpgplantje 2 week 6.jpgplantje 3 week 6.jpgplantje 4 week 6.jpgplantje 5 week 6.jpg

Dit is toch beginnende bloei?
        plantje 1 week 6 bloei.jpg

En een groepsfoto van de familie
        groepsfoto na week 6.jpg

Moet ik blij zijn met deze vroege bloei of juist zorgen maken?

Comment

Na 9 weken in de pot wordt het spannend. Had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik ben zelf 2 weekjes op vakantie geweest en de buurvrouw heeft ze tijdens de afgelopen warme periode water gegeven. Voor mijn vakantie zag ik al de eerste minitopjes verschijnen maar bij thuiskomst was ik blij verrast. Zie fotos:

plantje 1 na week 9.jpgplantje 2 na week 9.jpgplantje 3 na week 9.jpgplantje 4 na week 9.jpgplantje 5 na week 9.jpg

Ook een paar zorgpuntjes:
          - gele bladeren: Met name de bladeren onderop worden geel. Niet alleen de nerven of het blad, geen vlekke of rare verkleuringen het geheel wordt langzaam geler.
          Is dit het gevolg van ondervoeding? Ik heb ze voor mijn vakantie voeding gegeven maar gedurende de afgelopen 2 warme weken hebben ze alleen water (regenwater uit de ton) gehad. Ik heb ze vandaag voor de zekerheid een heel arsenaal aan voeding gegeven : Regulator, P-boost, K-boost, CaMg-boost, topbooster (van Aptus) en NPK voeding (van Hypro Terra).
          Is dit ondervoeding of is er iets anders aan de hand?

Verkleurde haartjes van de toppen?

Dit is mijn eerste keer, een groeiende plant is niet zo moeilijk om te volgen maar de bloei vind ik nog moeilijk. Bij het inzzomen van de fotos zie ik nog steeds alleen heldere 'paddestoeltjes' dus ik ga ervan uit dat ze nog niet oogstrijp zijn. Klopt dat?
          De uiteinden van de haartjes worden bruin, dat is toch hopelijk geen begin van toprot of iets anders verschrikelijks?
          Zie foto's
          close up top na week 9.jpg

top na week 9 ingezoomd 1.jpg

top na week 9 ingezzomd 2.jpg

Graag jullie advies!

Comment

Ga eens wat topic"s na lezen zo dat je zelf de basis info van kweken leert voor je begin,
            God was never on your side..

Comment

Nou donna toch, da's toch geen antwoord voor jou....

Je bent altijd zo behulpzaam

Eehh dat ligt er helemaal aan, trich's kun je als handleiding zien.
              Wil je een super High effect of weer een kalmerend effect etc..
              Ik kan die keuze niet voor je maken.
              Is ook van de soort afhankelijk.
              Je moet echt ff de topic over trichomes opzoeken.
              Daar kan je alles vinden.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Dank je Escargot,
                Ik had over trichomen gelezen maar kan moeilijk het verschil herkennen tussen helder en 'milky' en hoopte op het oog van de experts om me te helpen. Amber zal ik zelf wel herkennen denk ik.
                Ik ben op zoek naar de medicinale werking van spierontspanning tegen mijn spasmen. Nu ben ik geen ervaring met het groeien, noch het roken van wiet dus ben ik niet zeker over 'milky' of 'half amber', high of stoned. Wat denk jij is het beste als spierontspanner?

Comment

Wanneer heb je die cocktail van PK etc etc etc gegeven.??

Comment

gisteren, het is de cocktail die in de handleiding aangegeven werd voor de 5e week bloei.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en ik ga er straks een microscoop erbij halen in de hoop een bloemblaadje beter op beeld te krijgen.

Comment

Voor medicinale werking moet je voor Amber gaan.
                      Je kan ook met een klein goed koop loepje kijken dan kan je de trichomen ook zien hoor
                      God was never on your side..

Comment

Last edited by Escargot; 31 August 2013, 11:50.

Comment

Hierbij wat fototjes vanonder de microscoop. Ze beginnen als milky te worden of zie ik het verkeerd?

0815_1.jpg0815-4.jpg0815-5.jpg0815-6.jpg0815-7.jpg0815-8.jpg0815-9.jpg

Het gaat allemaal wel supersnel. Na ruim 5 weken in de pot al beginnende bloei en na 9 weken al tegen oogstrijp aan.

Dus, zoals geadviseerd door Escargot, vanaf nu alleen water en er niks meer bij. Dan hebben ze nu 2 weken de tijd om amber te kleuren en dan kan de schaar er waarschijnlijk in

Comment

Heel erg goed gezien, nu alleen water en dan ben je klaar makker.....
                            Gefeliciteerd
                            Last edited by Escargot; 31 August 2013, 11:51.

Comment

Mooie plaatjes even geduld nog lekker spoelen en dan heb jij een heerlijk buitenwietje zo te zien

groeten mediwiet

Comment

Oh ja alstjeblieft doe dit, laat je wiet curen....

Zoek in de Topics naar "Curen" en "Drogen" en lees deze goed door.
                                Ik weet dat je niet kunt wachten je eerste knetter op te steken, echter dit maakt jouw wiet Uniek van smaak, zoals zij alleen bij jou thuis gerookt kan worden.

En ga met je voorraad nu geen Sinterklaas spelen......

Comment

Bezig...
                                X