Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seb's buitenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Seb's buitenkweek

Superbedankt ... het is een hele klus om de juiste topics over knippen, drogen en curen te vinden, staat overal een beetje tussenin... ik lees me suf. Ik heb gelukkig iemand gevonden die me helpt bij het knippen (ben niet zeker wat wel en niet als restant in de hasj gaat verdwijnen, het lijkt me hartstikke zonde om de kleine blaadjes uit de toppen weg te moeten gooien, die zitten vol met trichomes).
    En ik ga van de week een bovenkamer verduisteren voor het drogen en wekpotten halen voor het curen.

Nu weer het een ander gelezen te hebben gaat mijn geduld nog aardig op proef gesteld worden .. nog 2 weekjes spoelen, knippen, ruim een week drogen en dan tot 8 weken curen ... pfew

Comment

Die kleine blaadje in de toppen laat je zitten die drogen in en die rook je op alleen de grote bladeren verwijderen bij drogen
      God was never on your side..

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Geknipt!

Na 2 weken spoelen zijn ze geknipt en hangen ze te drogen, en jezus, wat ben ik trots op mijn eerste oogstje!

Zo zag het tuintje voor het knippen eruit.

plantje 2 na week 11.jpgplantje 3 na week 11.jpgplantje 4 na week 11.jpgplantje 5 na week 11.jpgtuintje na week 11.jpg

Voor de oplettende, plantje 1 staat er niet bij. Tegen de tijd dat ik bedacht fotos te gaan maken stond die er al zo bij :
          plantje 1 na week 11.jpg

Een vriend is komen helpen met het knippen, en al snel begreep ik wat de bedoeling was en samen hebben we vervolgens het klusje geklaard. Het bleek toch nog een hele klus (ongeveer 3 uurtjes).

werk in uitvoering.jpg

En nu hangen/liggen ze te drogen in een verduisterde kamer. Ik heb er een zachtjes een ventilator bij staan die indirect de lucht in beweging houdt :

opbrengst hangend.jpgopbrengst liggend.jpg

Ik heb nog geen idee hoeveel dit in grammetjes is, maar ik denk dat ik hier de winter wel mee door. Ik ga ze voor de lol na het drogen nog wegen.

Tot slot mijn super top nog even roll: :

supertop plantje 3 na week 11.jpgsuper top plantje 3 na week 11.jpggeknipte super top.jpg

Nu een weekje wachten... het meurt inmiddels heftig in de omgeving van de droogkamer. Dan wegen, 'curen' en ....

Voor een eerste keer, niet slecht toch?

Comment

Last edited by Escargot; 31 August 2013, 12:02.

Comment

De eindfase is ingezet, het curen!

Na ruim een week drogen heb ik ze van de stengels geknipt en zitten ze in 3 grote wekflessen (van de Xenos):

IMG_0842.jpg

Ik heb ze nu ook gewogen: 135 gram. Ik had verwacht dat het wel wat meer zou zijn maar bij het drogen hebben ze veel gewicht verloren. Voor 5 plantjes volgens mij niet zo bar veel maar omdat het zo'n kleine snelle plantjes waren was dit eigenlijk wel te verwachten. En voor mij, meeeeeer dan genoeg. Het gaat mij uiteindelijk om de spierontspannende werking tegen mijn spasmes.

Nu heb ik natuurlijk mijn eerste pafke al uitgeprobeerd, tjongejongejonge, dat was wel iets meer dan een beetje spierontspanning ... volgende keer maar iets zuniger doseren

De rest blijft voorlopig in de potten in het donker. Ze mogen iedere dag even een frisse neus halen wanneer ik de potten een minuutje of 10 openzet. Hopelijk rijpen ze dan tot een goede VSOP, misschien wel een XO

Als dat lukt komt er een feestje, lachen, het hele huis in de blauwe mist!
              Last edited by seb2; 9 September 2013, 16:42.

Comment

Eindelijk iemand die alles heeft begrepen, wat een feest.

Ik kan jouw stash vanaf hier al ruiken.

Alles geknipt en droog, geluksvogel nu de cure periode nog door en je hebt de beste wiet in jouw omgeving.

Je zal ook zien, dat jouw volgende kweekjes, een stuk makkelijker en ook succesvoller zullen gaan verlopen.

Ik moet nog ff wachten op mijn oogst.

ga je verder nog ijswater hasj maken oid.

Beschrijf jouw ervaring erbij he.
                En wellicht een rookverslag.

Comment

Geweldig en over 3 maanden is jou wietje helemaal super ik laat mijn wiet rustig een Jaar curen en na die tijd verkleurd je wiet van groen naar bruin onder het curen en dan is ie lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr
                  Goed luchten en schudden met je pot daar de onderste toppen boven komen en goed kijken of je geen schimmel gaat krijgen in de pot dat kan zelfs nog na 3 maanden gebeuren

Gr
                  God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seb2 View Post
                    De rest blijft voorlopig in de potten in het donker. Ze mogen iedere dag even een frisse neus halen wanneer ik de potten een minuutje of 10 openzet. Hopelijk rijpen ze dan tot een goede VSOP, misschien wel een XO

Als dat lukt komt er een feestje, lachen, het hele huis in de blauwe mist!

Comment

dank je, ben benieuwd

Trouwens ik had nog een bijvangst, er staat hier waarschijnlijk ergens een stier in de buurt want ik had ook 6 zaadjes. Kan ik daar volgend jaar wat mee of is er met een dergelijke wilde kruising niks te beginnen?

Comment

Deze zaadjes kan je proberen op te groeien.
                        De plantjes die hier uit komen neem je als bijzaak.

Je weet niet wat jouw plant bevrucht heeft.
                        Kan heel slecht zijn, echter ook heel er goed.

Je wandelt echter in het donker met deze zaden.
                        Onbedoeld zaad is te onzeker.

Leg ze in een donker afsluitbaar bakje in de koelkast, vermeng ze niet met andere zaden.

Je kan ze altijd als extra plantje gaan planten.

Koop voor jouw volgende ronde gewoon zaad en speel daar al jouw Aasjes op uit.
                        Eerste les in kweken, bespaar nooit op zaden, goed zaad bepaald jouw hele kweek.
                        Ga nu alvast zoeken naar wat je wil gaan kweken in het volgende seisoen.
                        Begin gewoon met zoeken op onze huis site http://420shop.nl

Wellicht wil je ook eens gaan inlezen in de mogelijkheid van binnenkweken.
                        Je zult versteld zijn met hoe weinig dit eigenlijk mogelijk is.
                        Sommigen doen het in een PC (computerkast)

135 gram is leuk echter niet vreeslijk veel.
                        Voor mij is het een beetje te weinig om het uit te houden tot volgend jaar.

Trouwens ik vind 135 Gram droog een leuke opbrengst voor een eerste kweek.
                        Last edited by Escargot; 11 September 2013, 10:32.

Comment

Ik had zaadjes gekocht die aanbevolen waren als een makkelijk soortje (gefeminiseerd, autoflower) gekocht... NLX Diamonds AF.

Voor het kweken een goede keuze ... snel, klein en de geur viel enorm mee (mogelijk stank voor de buren). Of het ook zo lekker rookt moet ie nog bewijzen.

Voor volgend jaar wil ik graag een iets grotere uitdaging gaan proberen maar heb nog geen idee wat (keuze zat heb ik wel gezien)

Ik ben nu aan het zoeken naar de beste geniet-methode. Misschien gewoon een jointje draaien of misschien wel een pijpje, een waterpijp of evaporator. Of misschien wel thee of cake. Nog geen idee wat de verschillen in smaak en effect zijn?

Comment

Oh zat verschillen.

Heb je jouw knipafval gedroogd en bewaard??

Comment

Bezig...
                            X