Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ouwe Hippie op de koffie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ouwe Hippie op de koffie

Jaja. Volgens mij doe je het erom. Je wilt het langste kweekverslag aller tijden maken, en dus doe je alsof je het erg vindt. Wat geef je haar? Vitriool? Agent Orange?

Ik zou haast de proef op de som nemen, eens even 's nachts bij je langs gaan en je plant vervangen door een superplant die over 2 maanden een kilo wiet aflevert. Volgens mij zou ik je diep ongelukkig maken.

Comment

Degene die dat in z'n gekke hoofd haalt...

Ik vervloek deze op een dusdanige manier......

Moge al z'n planten nu en in de toekomst........

Ik bedoel maar, pas op hoor m'n kat kent voodoo
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Precies, dat wilde ik maar even horen.

Comment

Gelukkig, dat dreigement heeft blijkbaar geholpen....
          Mensen....het gaat me lukken, het is 29 December 2013 en mijn verslag is nog steeds niet ten einde.
          Het dametje staat nog goddelijk op het balkon en is duidelijk erg sterk van gestel.
          Blaadjes zijn lekker zacht, veerkrachtig en zijdeachtig..
          Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen, ze voelen beduidend beter aan, dan menig plant, die ik in de zomer heb gekweekt

Welnu, een jaar komt ten einde, mijn tuin is voorbereid voor het volgende kweekjaar, mest heb ik gestrooid en nu staan er winterbloemen.

P1010480.jpgP1010483.jpegP1010479.jpg

Tenminste...hoort het er over een tijdje uit te zien.......

Ik ben voorlopig niet verder gekomen als :

P1010478.jpg

Waarom nou die winterbloemen..
          Ik heb een maand of anderhalf geleden de plekken die ik volgend seizoen wil bebouwen, ruim omgespit.
          Hierover heb ik een flinke dosis paardenmest gestrooid die ik vervolgens liet inregenen.
          Dit weekeinde strooide ik de Engrais Vert, en deze bloemen zullen al zeer snel opkomen.
          Dat komt er uit te zien als bovenstaande foto's.

In het vroege voorjaar, is de paardenmest flink ingeregend en spit ik de winterbloemen om.
          Een week later, zal mijn grond naar behoren bemest moeten zijn voor het gehele volgende seizoen.

De winterbloemen zullen volgend jaar, rond de zelfde tijd weer terug komen, althans, dat wordt door de verkoper beloofd.

Alez hopla... nu even wat snelle shots van de volhardende dame...

P1010320.jpgP1010325.jpgP1010324.jpgP1010310.jpgP1010307.jpgP1010313.jpgP1010316.jpg

Volgende update, in het volgende jaar.....mits het forum anders beslist....

Een gelukkige jaarwisseling allemaal....

En in godsnaam, rook je levenloos, maar zuip niet te veel, zeker als je nog moet rijden!!!

Gelukkig 2014!!!
          Last edited by Escargot; 29 December 2013, 19:00.

Comment

Je bent weer lekker stoned slakke, het staat er allemaal wat veel op.
            Doe je die winterbloemen om zuurstof en stikstof in je grond te krijgen?
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Het heeft meerdere voordelen Nik, het eerste is het gebruik van de eerste meststoffen, deze zijn vaak erg sterk en agressief.
              Verder houd deze planten je bodem luchtig en doorgroeit, dit is natuurlijk ter bevordering van de zuurstof.
              De plantjes zelf zullen pas later als voedsel gaan dienen, dit als ze omgespit zijn en in de grond gaan composteren.
              Dit soort gewassen zijn eigenlijk Double Fun, de bloemen zijn enorm mooi en het werkt om je grond op peil te krijgen voor een volgende ronde.

Het is eigenlijk een Final Solution methode, na de landbouw periode, die een uitputtende invloed heeft op de bodem, zet men deze bloemen in om de grond te stimuleren zichzelf te herstellen.

Althans, dit heb ik gelezen,niet uit eigen ervaring, nog niet.

Het is eigenlij ook weer een beetje een.....

Would yo like to buy a vowel.jpeg
              Last edited by Escargot; 29 December 2013, 19:24.

Comment

Doen we hier ook maar met andere bloemen

Comment

Oh het is een mix van verschillende bloemen Nik

Comment

Mooie planten Escar! Ben er jarloers van van dat mooie weer daar... Zou zeggen laat de zon maar schijnen

Greetz

Wolf

Comment

P1010335.jpgP1010339.jpgP1010338.jpgP1010337.jpg

Comment

Mooie bloementuin daar!
                        Kijk je wel uit voor je rug?

Comment

zien er toch lekker groen uit, maarja daar koop je niets voor.
                          Heeft t nog zin zo een winter kweekje?
                          sigpic

Comment

Als het zo door blijft gaa, gaat dit of een enorm vroege bloeier worden, of...de plant wordt van buitensporig formaat....
                            Mij, is het beide goed, misschien heb ik pech, maar dan heb ik tenminste de lol van een plantje op mijn terras.

We zien het wel

Comment

Een gezond 2014 escar! En een prachtige tuin en serre !

Maar escar wat zie ik daar... Die dame wil N !

Comment

2014 Wordt een Top jaar.

@ Nik

Ja dat wil ze, maar dat krijgt ze niet.

Het is winter, ze staat in een groeistop, en ze kan willen wat ze denkt dat goed voor haar is...
                                Het is en blijft een lente/zomer/herfstplant.

Hoe denkt zijn nou te kunnen weten, wat goed voor haar is...

Goed, er is leven, een paar nieuwe uitlopers hebben zich gepresenteerd.
                                Ik zou je bijna gelijk geven Nik.....

Echter, gelijk met deze uitlopers, schijnt er ook een koude front aan te komen......
                                Dus, voorlopig krijgt ze helemaal niets, zelfs geen water.

Plantje gaat even een paar dagen onder een fles, gewoon voor de zekerheid.

P1010532.jpgP1010534.jpgP1010537.jpgP1010536.jpgP1010538.jpgP1010531.jpg
                                Last edited by Escargot; 10 January 2014, 19:08.

Comment

Bezig...
                                X