Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ouwe Hippie op de koffie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ouwe Hippie op de koffie

Oorspronkelijk geplaatst door CannaVis View Post
    raar verhaal,planten kweken die achter een raam kunnen gedijen...
    elke cannabisplant gedijd toch beter gewoon buiten of onder kunstlicht...raam houd veel tegen!
    Ja nu je dit vertelde, kon ik mij niet inhouden even het web af te speuren, ik kwam het volgende tegen, het komt van een site van een andere zaadhandel dan de gene die deze site sponsort dus quote ik alleen de tekst. ook de naam van het zaad laat ik weg. (ged. handelsmerk)

XXXXX heeft de unieke bloeikenmerken van de Cannabis Ruderalis landsoort gevangen die in het wild in Oost-Europa groeien. Door het kweken met psychoactieve Indica's uit het zuiden heeft XXXXX potentie toegevoegd en het resultaat is deze sterke, extra vroege kruising die in bijna elke omgeving kan slagen. XXXXX kan zelf kwekers die voor het eerst kweken een goede oogst bezorgen, en vereist slechts een kleine uitrusting: enkele potten, grond en plantenvoedsel.
    C.Ruderalis is bekend vanwege de ongewone eigenschappen die het mogelijk maken dat ze zich vermenigvuldigt in de korte zomers en zeer strenge winters in het land van herkomst. Wilde Ruderalis zaden kunnen van de vrouw afgeschud worden en in de grond rusten en enkele seizoenen lang vriestemperaturen overleven voor ze normaal ontkiemen. Planten van de landsoort kunnen hun levenscyclus met merkwaardige snelheid volbrengen en kunnen zich in slechts 10-12 weken van zaailing tot zaaddragende volwassen planten ontwikkelen. De meest interessante, C.Ruderalis is een zelfbloeiende soort, wat betekent dat individuele planten volgens hun leeftijd bloeien, in plaats van tot bloei aangezet te worden door een veranderende lichtcyclus. De zelfbloei begint gewoonlijk na de 5de tot 7e set bladeren, en dit maakt XXXXX een van de weinige cannabissoorten die binnenshuis kunnen bloeien, wanneer ze bij een zonnig raam worden gekweekt.
    XXXXX is lager in tetrahydrocannabinol (THC) dan kruisingen, met een vergelijkbaar hoog aandeel Cannabidiol (CBD). Dit betekent dat zij een ideale soort zijn voor gebruikers van medicinale cannabis die baat hebben bij de vele subtiele effecten van cannabinoids en er de voorkeur aan geven om niet overweldigd te worden door het minder subtiele effect van stoned zijn.

Goed Ruralis moet dus Ruderalis zijn denk ik

- - - Updated - - -

@Wietefras sorry ik heb nagelaten het volgende op jouw topic te schrijven, erg leuk je topic over je pepers. (ik wist en weet nog steeds niet zo veel over dit forum(wat een rot excuus)).
    Last edited by Escargot; 10 July 2013, 19:11.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik heb geen topic over pepers Dat zal Habanero zijn.

Dat verhaal beschrijft een standaard autoflower?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Grmbl ik had dit topic over pepers gelezen (tijdje terug) en denk ik niet dat ik een dank heb uitgebracht, zal ik alsnog even doen.(heb ik nog de kans mijn foutje te herstellen).

Als Antwoord op je vraag...
        Ik weet het niet, autoflower of niet, klinkt al met al als een aantrekkelijk soort, en dat voor rond de 23 Euro de 10.
        Als die dames echt zo makkelijk zijn...
        Of mijn zaad Autoflower is dan moeten we dat dus snel zien, de eerste heb ik op 18 Mei in de grond laten ontkiemen, zij zou dus rond de 16e van deze maand schaamhaartjes moeten beginnen te vertonen.
        Ik zal je op de hoogte houden en maak een mooie Pin-up. (schaamhaartjes incluis).
        Persoonlijk hoop ik het niet, ze is nog zo klein, alhoewel ik zit nu op 6 sets bladeren, en de 7e is onderweg.
        Alleen heb ik gelezen dat een Autoflower niet getopt hoeft te worden, fuck, ik hoop het niet.
        Last edited by Escargot; 10 July 2013, 20:06. Reden: Ik zit vol met taalfouten

Comment

Ruderalis is waar de basis genetica voor het autoflower principe vandaan komt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bedankt voor de info, neemt nog echter niet weg dat ik niet de zaden heb van deze leverancier.
            Joh ik heb zat van deze zaden liggen, gewoon even wachten hoe deze lichting er uitziet.
            Als het er goed uitziet, usb microscoop heb ik besteld, zal ik wat meer uitproberen.
            Helaas heb ik zelf geen groot en licht raam, dit is in Zuid Frankrijk ongewoon in verband met de hitte, ook staat mijn raam nooit dicht.
            Had ik dit wel, dan had ik na de post over het grootbrengen en laten bloeien achter een raam, direct nog een paar laten ontkiemen.

Comment

Raam hoeft toch niet dicht te zijn? Beetje wind is juist goed. Mijn dakraam staat alleen dicht als het regent.

Comment

Klein raam overdekt terras, Franse stijl, om de warmte buiten te laten.
                Door die rottige overdekking heb ik in de maand Juni maar enige uren zon.
                In deze maand staat de zon net iets te ver naar het Noorden, en krijg ik maar een streepje zonlicht op mijn terras.

Comment

Gaaf en boeiend kweekverslag.
                  Ik volg je.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Last edited by Escargot; 7 September 2013, 13:08.

Comment

gewoon een reply in je topic rmeyer...
                        check mijn verslag ook eens reuben
                        Last edited by CannaVis; 11 July 2013, 09:44.

Comment

zo dan?

Comment

Loop ik nu te hard van stapel???

Door al dat lezen en schrijven, krijg ik gewoon de kriebels, ik bedoel groeikriebels.

Allez, On Y va , op zijn Frans, ik heb zat zaad liggen dacht ik, gewoon aan de slag.
                            Zelfde zaad, en ik heb er een stuk of 10 in de vochtige lappen gelegd.

In de Couveuse.jpg
                            Ik heb eerst de sterkste geselecteerd, daarna de zwakste en dit gedaan totdat ik 6 zaailingen overhield.
                            Hierna, maak ik uit de plantjes een selectie.
                            Weer kiezen, sterkste zwakste en sterkste.
                            Dit totdat ik er drie over heb.

Met dit aantal lijkt het mij nog aannemelijk te maken dat het om eigen voorziening gaat.
                            De rest geef ik weg aan vrienden

Nu heb ik gewoon de potjes genomen die ik nog had staan, de zelfde mix BIOcultura met vleermuis excrement, houtsnippers en hydrokorrels en hup laat de boel maar de boel.
                            De zaailingen in de schaduw gezet en een terras verstuiver aangesloten.
                            De volle Franse zon zouden ze denk ik niet overleefd hebben.

Goed vandaag de dag, aan jullie te danken, wat wijzer geworden zijn de groei accessoires aan gevuld met een Hanna H110 PHmeter.
                            Was een hele ervaring op zich, dacht een flink gat in mijn portemonnee te slaan maar dit viel 100% mee.

Goed de Ph waarde staat dus op 6,2 in mijn regenton, de aarde is 7.
                            Ik hoop dat deze cijfers goed zijn laat het me weten.

Okay hier zijn ze, de race is begonnen...

Vorig jaar ben ik op 14 Juli met drie plantjes begonnen en heb toch redelijk geoogst.

Dit was echter niet het zelfde zaad, toen waren het gewoon zaden, gevonden in een voorraadje wiet.
                            Ik denk dat het laat is maar de maand Oktober is in Frankrijk gewoonlijk erg mooi.

P1020025.jpg P1020026.jpg P1020028.jpg

P1020029.jpg

P1020033.jpg

Okay 6 nieuwe zaailingen dus, het soort blijft een vraag, Mannelijk of vrouwelijk, niet duidelijk.

Weercondities zijn voor de volgende week.

Weersverwachting.jpg

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte
                            Last edited by Escargot; 7 September 2013, 13:03.

Comment

Re: Loop ik nu te hard van stapel???

Oorspronkelijk geplaatst door RMeyer View Post
                              Ik weet dat het vreeslijk laat is maar de maand Oktober is in Frankrijk gewoonlijk erg mooi.
                              Ik heb er vorige week nog te ontkiemen gelegd in de hoop op een mooie nazomer.
                              We zien wel wat het geeft. ('t zijn wel AF's)

Ik kom zeker af en toe eens kijken hoe het loopt.
                              (stiekem toch wqt jaloers dat jij in Frankrijk zit en ik NIET)

greetz
                              HOMMEL
                              Leren = Experimenteren

Comment

Re: Loop ik nu te hard van stapel???

Ja dat is waarom ik het laatste jaar nog wat kon roken, 3 plantjes, 1 was een Herma de andere 2 waren goed en lekker.
                                Ik haalde er nog iets meer dan 70 gram af dat jaar, is niet veel maar toch.
                                De Herma heb ik toen aan de andere kant van de stad geplaatst.
                                Oktober is normaal gesproken erg goed en November kan nog redelijk zijn.
                                De winter duurt hier gemiddeld 3 maanden , ik heb ook nog wel eens oud en nieuw in mijn korte broek en t-shirt gevierd en dit buiten.(is echter wel zeldzaam)

Comment

Bezig...
                                X