Ijzer.jpg Ijzer2.jpg
Arthemis had echter nergens last van, dus ik stond voor een dilemma.
Uiteindelijk heb ik er toe besloten de planten te scheiden en hierbij, indien nodig Arthemis op te offeren.
Waarom Arthemis, zullen enige van jullie denken.
Welnu, Pan staat al anderhalve week in de bloei, terwijl Arthemis nog volop een groeiende plant is.
Het was mij dus duidelijk dat ik moest proberen Pan uit de stress te laten. (ik wil tenslotte geen Herma krijgen)
Het scheiden heb ik met mijn handen gedaan. (hier wil ik verder niet op in gaan... gezichts-verlies
Ik heb er voor gezorgd dat er een voorbewerkte pot klaar stond en de plant rechtstreeks in deze gezet.
Heel snel de aarde aangevuld en een flinke plons water erachteraan.
In de schaduw gezet, wel in het licht maar niet in de volle zon
Direct de ventilatoren op het terras op max. om de bladeren flink in beweging te houden.
Snel foto's gelmaakt en de deur uitgelopen.... (vooral niet kijken naar dit soort zielige, arme, arme stukje natuur)
de plant zag er namelijk zo uit.
Arthemis na verpotten.jpg
Wat een hoopje ellende, brr, de rillingen op mijn rug.
Pan daarentegen had helemaal geen last, zij lijkt er niet eens iets gemerkt te hebben...
Pan Tous Seulement.jpg
Goed, ik dus een flink blokje om, ik had toch peuken nodig, ik ging namelijk om, in mijn ijzersterke zenuwgestel en dacht, hier moet gepaft worden.
Bij de locale buraliste, die heel normaal heel aardig is, kon ik mijn draai niet vinden.
Normaal drink ik hier rustig een kopje koffie, echter de nieuwsgierigheid was gewoon te groot.
Cannabis is hier niet echt een koffietafel gesprekje, dus ik kon mijn ei hierover niet kwijt.
Dus weer terug naar huis.
Goed dit is Arthemis een klein beetje later.Arthemis Anderhalf uur later.jpg
Zij bleek al flink te herstellen van deze enorme ingreep. (nog een beetje hangende toppen echter, veel, veel minder)
Mijn zorgen namen af als sneeuw voor de zon.
Twee uur na de operatie, zag zij er al zo uit.
Arthemis Twaee uur later2.jpg
Goed een zorgwekkende dag, een nieuwe situatie en heel, heel erg veel geleerd.
Voor mij een enorme ervaring, dit vergeet ik nooit meer.
Planten die gekweekt worden uit zaad, gaan in dit huis voortaan per plant in een pot, nooit meer samen.
Bij clones ga ik het zeker nog een keer proberen, dit wordt dan echter in een microkweek.
Arthemis had echter nergens last van, dus ik stond voor een dilemma.
Uiteindelijk heb ik er toe besloten de planten te scheiden en hierbij, indien nodig Arthemis op te offeren.
Waarom Arthemis, zullen enige van jullie denken.
Welnu, Pan staat al anderhalve week in de bloei, terwijl Arthemis nog volop een groeiende plant is.
Het was mij dus duidelijk dat ik moest proberen Pan uit de stress te laten. (ik wil tenslotte geen Herma krijgen)
Het scheiden heb ik met mijn handen gedaan. (hier wil ik verder niet op in gaan... gezichts-verlies
Ik heb er voor gezorgd dat er een voorbewerkte pot klaar stond en de plant rechtstreeks in deze gezet.
Heel snel de aarde aangevuld en een flinke plons water erachteraan.
In de schaduw gezet, wel in het licht maar niet in de volle zon
Direct de ventilatoren op het terras op max. om de bladeren flink in beweging te houden.
Snel foto's gelmaakt en de deur uitgelopen.... (vooral niet kijken naar dit soort zielige, arme, arme stukje natuur)
de plant zag er namelijk zo uit.
Arthemis na verpotten.jpg
Wat een hoopje ellende, brr, de rillingen op mijn rug.
Pan daarentegen had helemaal geen last, zij lijkt er niet eens iets gemerkt te hebben...
Pan Tous Seulement.jpg
Goed, ik dus een flink blokje om, ik had toch peuken nodig, ik ging namelijk om, in mijn ijzersterke zenuwgestel en dacht, hier moet gepaft worden.
Bij de locale buraliste, die heel normaal heel aardig is, kon ik mijn draai niet vinden.
Normaal drink ik hier rustig een kopje koffie, echter de nieuwsgierigheid was gewoon te groot.
Cannabis is hier niet echt een koffietafel gesprekje, dus ik kon mijn ei hierover niet kwijt.
Dus weer terug naar huis.
Goed dit is Arthemis een klein beetje later.Arthemis Anderhalf uur later.jpg
Zij bleek al flink te herstellen van deze enorme ingreep. (nog een beetje hangende toppen echter, veel, veel minder)
Mijn zorgen namen af als sneeuw voor de zon.
Twee uur na de operatie, zag zij er al zo uit.
Arthemis Twaee uur later2.jpg
Goed een zorgwekkende dag, een nieuwe situatie en heel, heel erg veel geleerd.
Voor mij een enorme ervaring, dit vergeet ik nooit meer.
Planten die gekweekt worden uit zaad, gaan in dit huis voortaan per plant in een pot, nooit meer samen.
Bij clones ga ik het zeker nog een keer proberen, dit wordt dan echter in een microkweek.
Comment