Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ouwe Hippie op de koffie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ouwe Hippie op de koffie

Ik denk dat dit schade door Thrips en /of Spint is Smokingdad.

Ik heb ze namelijk beide

Ik heb het op al m'n planten en die kolere lijders zijn nog steeds niet de pijp uit.

Beide kan je beter voorkomen als oplossen.

Als je de aarde afdekt met een klevend stuk papier of plastiek vang je in ieder geval de larven op.

Verder zijn de behandelings producten hier in Frankrijk anders dan in Nederland.
    Dus hierin kan ik je helaas geen advies geven.
    Last edited by Escargot; 31 October 2013, 23:04.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Dus.. Als ik ducktape op de aarde zou leggen vang ik die larven op?
      Of is dit te overdreven?

Bedankt Escar! Echt, really.. TY!! Begon al te denken dat ik gek werd:/

Alleen wel raar dat ik niks heb gezien toen ik het blad ging bekijken..
      Last edited by SweetMango; 29 August 2013, 13:37.
      sigpic

Comment

Als je een Karton rond snijd en de duct-tape omgekeerd hierom heen draait zeker.

Wel zou ik ook een Bestrijdingsmiddel gaan halen.
        Er zijn biologische zuren die ze goed te lijf gaan.

Deze schade kan spint, thrips of witte kasvlieg schade zijn.
        Een goed middel gaat ze alle drie te lijf.

Echter blijft wel, Spintjes zijn moeilijk te bestrijden, voorkomen is makkelijker.
        Tripsen ook trouwens.

Ze zijn wel in toom te houden trouwens
        Last edited by Escargot; 31 October 2013, 23:05.

Comment

Ja, heb zitten zoeken. En heb nu zijn natuurlijke vijand..Lijkt me alleen geen goed idee..
          En op het forum heb ik dit kunnen vinden Steinernema Feltiae. Kga vandaag ook wel ff langs de growshop, kijken of hun me wat kunnen vertellen.

Maar nogmaals, bedankt!
          sigpic

Comment

Ehh ja dat is een goed bestrijdingsmiddel, voor de binnenkweek.........

Je kan die helaas niet opdragen alleen op jouw planten te blijven..

Ik heb het geprobeerd dik 50 Euro's in de Poubelle (kliko)

Nee je hebt een bestrijdingsmiddel nodig bestaande uit biologische enzymen en zuur dat deze diertjes kwetsbaar maakt.

Deze is goed aan te raden.

Last edited by Escargot; 8 September 2013, 00:36.

Comment

Tevriend houden zo'n gast

Comment

Update Manon en Pan !!!

Het is nu al weer vijf dagen geleden dat ik Pan en Manon in het licht heb gezet.

Ik heb door de wisseling, van groei naar bloei, een beetje overvoeding problemen.
                Beide dames krullen iets en hebben hele kleine, bruine puntjes.
                Stappen hiertegen heb ik al toe besloten en de dames gaan een weekje op water dieet.

Volgende week verwacht ik dan weer door te gaan met de bloeivoeding.

Nu zit ik na mijn Tripsen probleem, met een beginnend Spint probleem.
                Iemand een idee?

Vandaag is bloeidag 15, en de dames hebben gisteren en vandaag geen water gekregen (dit ivm. de overvoeding)

Helaas een kort verhaal, zeker voor mij, helaas moet ik zo direct naar het Ziekenhuis, omdat mijn been weer flink aan het ontsteken is.

Goed de Foto's, te beginnen met Manon...

Manon Top Onder.jpg

Manon Top onder1.jpg

Ja wat is dit nu weer, welnu dit zijn twee van de onderste topjes van de plant.
                Ik zal jullie een blik naar boven geven.

Manon Onder.jpg

Goed zo staat ze er vandaag vanaf onder gezien uit.

Nu even de rest, we willen natuurlijk niet achterblijven met de pikantere delen...

Manon Top4.jpg

Manon Top3.jpg Manon Top2.jpg Manon Top 1.jpg

En nu nog even het bovenaanzicht.

Manon Bloem 2.jpg

Manon Bloem 3.jpg Manon Bloem 4.jpg Manon Bloem 1.jpg

Goed en dan komen we bij Pan.

Ook zij heeft een beetje last van de overvoeding.

Pan Top2.jpg

Pan Top 1.jpg

Duidelijk is dat Pan een stuk eerder is als Manon, de THC begint al overvloedig te stromen.

Pan Bloem 2.jpg

Pan Bloem1.jpg

Tsja, ik ben erg blij met de status van de planten.

Als er op of aanmerkingen zijn, laat me dit dan even weten.

Nog even een plaatjes van de dames samen en dan de weersverwachting.

Samen Vol.jpg

En dan nu het weer.

05.jpg

Tot de volgende keer
                Last edited by Escargot; 8 September 2013, 00:41.

Comment

Hahaha wat een oerwoud al op dat balkonnetje. Maar zag ik nou ballen? op die eerste foto? of zaad. Of lijkt dat ar zo door de camerahoek?.
                  Verder beginnen ze lekker aan te slaan. Mooie planten zijn het nu, geen plantjes meer.

Comment

lol joh ik zie toch iets raars ben blij dat het niet zo is...maar je kan toch niet ontkennen dat het er verdacht uit ziet op die foto.
                    En vanavond is de Russische salade in de aanbieding in Rotterdam...

Comment

Nice de bloei begint erin te schieten, het zijn nu nog lange dunne topjes maar dat gaan grote dikke knotsen worden!

Comment

Die begint lekker!
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Comment

Remy rules hahaha...

Comment

Ik heb zelf ook steeds gedacht dat die kleine bruine plekjes aan t eind van t blad kwamen door overvoeding. Dat heeft me een plant gekost ( totaal uitgedroogd door voeding tekort echt helemaal bruin ).
                              Dit jaar bemerkte ik dezelfde plekjes op alle planten voordat ze voeding kregen. Misschien door de brandende zon ? Heb je andere symptomen van overvoeding ?
                              sigpic

Comment

Wilt u Knippen of scheren Dames???

Hier in Disney voor senioren, beginnen de dreutels, al in paniek te raken...... DE SCHILDERS KOMEN....
                                Wat moeten ze in hemelsnaam doen met de lelietjes van dalen,
                                Het hele bejaarden ghetto is in rep en roer...

Ramen lappen, terras aanvegen, tafels en stoelen in het plastic (staat toch duidelijk Terras helemaal leeg maken), BBQ's bij de vuilnisbak etc etc.
                                Dat laatste jeukt, ik bedoel werkelijk jeuk, ik heb me altijd verre gehouden van BBQ's.

Alle Nederlanders,die hier over de drempel getreden zijn, stelden mij de zelfde stomme vraag.

"Heb jij dan geen BBQ???"

En hoe ze bij deze vraag kunnen kijken, dat spreekt boekdelen, alsof ik persoonlijk, hun hele vakantie heb verneukt.

Goed, na lang overwogen te hebben, heb ik uiteindelijk gespeculeerd.

Dit is de dag dat ik feestelijk kan aankondigen.

"Ik heb vanaf vandaag ook een BBQ op m'n terras" (ze waren toch in de aanbieding).

Goed om even terug te komen op stomme vragen...

Ik ben nu enige tijd op dit forum en ik kwam even tot wat zelfinzicht.
                                Dit is waar ik dus een typhushekel aan heb, het nutZijn mijn plantjes Mannetjes of vrouwtjes???

Om nu voor mij de feestvreugde te verhogen, verwacht ik nu dus wel, een heleboel antwoorden, haat mails, bombrieven etc.
                                Houd het een beetje origineel, ik moet natuurlijk wel kunnen lachen.
                                Goed het gaat dus om de schatjes uit de tweede ronde...

Tracy chapman.

Tracy Chapman 5.jpg Tracy Chapman 2.jpg Tracy Chapman 4.jpg

Tracy Chapman 3.jpg

Nina Simone
                                Nina Simone 2.jpg Nina Simone 4.jpg Nina Simone 1.jpg

Nina Simone 3.jpg

Janis Joplin

I Need A Man To Love .jpg Gutra's Garden.jpg SUUUMMMEEEEERRRRTTTIIIIMMEEEE.jpg

Flower in the Sun .jpg

Tsja, dat was de update weer lieve mensen

De bejaarden poetsen het raam omdat de Schilder over 9 dagen gaat beginnen... (eerste sectie van het gebouw).

Om huize gekkigheid in zombieland, nog pittiger te maken, kondig ik hier het ontkiemen, van nog 4 hippie zaden aan.

Hiermee samen met Angel en Medicijnman1, wordt het toch nog smakelijk in de koude dagen die er aan komen.

Nacht weer.jpg

Behalve hier dan, Met mijn bijna nieuwe BBQ....
                                Morgen direct uitproberen....

Volgende update BBQueen in actie....

Last edited by Escargot; 8 September 2013, 00:43.

Comment

Bezig...
                                X