Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ninja: Foto's is makkelijk via meer opties doe ik het altijd vanaf me smartphone dan kies je paperclip symbool en dan bestand kiezen, dan ga je naar de foto, en dan klik je op upload... Succes!
Paar dagen weg geweest en ze zijn goed gegroeid en de bloei zet ook mooi door!
Alleen 3 dames hebben bladproblemen, wat ik (ook met de problemen hulp topics) niet 1, 2, 3 kan plaatsen... de rest gaat prima! Iemand een idee wat er loos kan zijn met deze 3??
Ook zit ik met dillemma: komende maandag tot vrijdag kan er een bouwkundige insectie plaatsvinden waarvoor ze bij iedereen in de tuin moeten zijn. Zeggen helaas niet op welke dag ze komen... Wil de plannen dan weg hebben... zal ze binnen onder tl en spaarlamplicht moeten zetten helaas. Zullen ze dit gaan overleven of levert dit te veel lichtstress op????
Bedankt growmakkers!
Toelichting foto's:
Nr 1: groepsfoto
2: kijk haar gegroeid zijn!
3: bloei (sorry wat stof achter lens camera van me gsm, kan scherper....)
De probleemgevallen waarbij ik graag jullie raad heb...
Foto 4: kleine dame met koperkleurige vlekken op het blad.... iemand een idee??
Foto 5: (staat in bloei) dame met verkleuring in blad... Stikstof tekort?? Wat kan dit zijn? ?
Foto 6: (staat in bloei) dame waarbij blad gedeeltelijk wat opkrult en verdort. Dit niet over hele plant. Somebody knows what is wrong??
Ze zijn van eind juni en hebben light aarde met perlite & standaard er al voeding in. Heb ze buiten wortelstimulator en nu ze in de bloei zijn bloeibooster van Canna niks anders gegeven en ze krijgen onafgezuurd kraanwater. Had nog geen ph-....
Zou het super vinden als jullie me willen/ kunnen helpen met deze 3!!!
En wat adviseren jullie rond het binnen zetten ivm de inspectie???
Bel ze even op en zeg dat je moeilijk te bereiken bent in verband met, hetzij werk, hetzij familie zaken.
Zeg dat je graag zelf aanwezig wil zijn, is jouw recht en dat je minimaal 24 uur van tevoren op de hoogte gesteld wil worden.
Bladproblemen laat ik even aan een meer ervaren kweker over.
Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Thanks voor de tip, zat daar ook aan te denken.... Het probleem is dat ik zelf niet thuis ben komende week... gelukkig heb ik toffe buurman van 57 die me plantjes verzorgd als ik paar dagen voor me werk in het buitenland zit! De goede man heeft zelf ooit op zolder 14 lampen gehad en heeft dus groene vingers!!! Tref het maar met zulke buren!!
Hij zou ze op die dag ff binnen kunnen zetten en zodra die pipos geweest zijn kunnen ze weer naar buiten!
Comment