Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Bongool; Ja, hij rookt lekker, over een paar weekjes moeten de Ahbd nog zeker 4 weken verder. De AFmix is 23 dagen bezig en is er ook nog niet. Een goeie start is geslaagd
Leo; Thanks weer m8, een pro wordt je als je 65+ bent, haha Berry geeft je het antwoord over curen, goeie kerel toch?!
Berry; Ja, de soort is een goede keuze, niet veel maar zeker het proeven en roken waard... hup = happy! Laters
Oorspronkelijk geplaatst door berry ryderView Post
Wat is curen.
Als je je wiet hebt gedroogd, dan stop je die in glazen weckpotten.
Door hierin te zitten word de smaak en reuk zoals tie hoort te zijn.
Elke keer je pot even open om te luchten. In het begin om de dag
daarna steeds minder.
Na 3 maanden in die weckpot te hebben gezeten (curen) is je wietje
op zun best.
Maar daarna gaat hij ook rap achteruit als je de pot te lang open laat. Is wel makkelijker grinden/vermalen uiteindelijk.
Hmmm..hoe zal ik het zeggen...Drink jij je biertje liever uit een glas of uit een plastic bekertje.
In principe maak het niet zoveel uit als ze maar luchtdicht in een donkere ruimte worden geplaatst. Wekpotten moet je in de kast zetten. Donkere tupperware doosjes niet.
Meer kan ik er in ieder geval niet van maken Hippie
Heeft ook wel iets met het glas en de plastic te maken ...
Gans het wetenschappelijk gegeven ken ik er niet achter,maar ik ben sowieso antiplastic alleen is het nog maar voor ons milieu!
En als je je topjes in een plasticdoosje houd voor 2 weken op kamer temeratuur is je smoke super droog.
Het droogt veel sneller uit, ik spreek van ondervinding en zelf vergelijken...
Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Berry, zo heb ik het ook ervaren, de smaak en de werking zijn dan een stuk minder. De ahbd zijn vers, maar zeker niet te droog. Vandaag was hij opperbest te roken Thanks en laters
Thanks voor jullie reacties, de pot is al aardig geslonken maar wil nog wat overhouden.
Even over op de makkert super silver haze die morgen komt kijken, morgen weer weekend dus zware kost Laterssss......
Comment