Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 plant 3 stammen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #17
    Re: 1 plant 3 stammen

    Foto 4 & 6 is geen zaad, dat zijn ballen, 't is een hermafrodiet. Foto 9 staat te droog, ze staan -in verhouding- ook in erg kleine potjes.
    Zo'n lage pH geven kan de plant zich niet goed op aanpassen, pH fluctuaties kunnen ze erg slecht tegen.
    Als je echt problemen hebt kun je beter een emmer water maken met pH 6 en een halve dosis voeding en daar de pot mee spoelen, dus toevoegen tot er flink water onderuit de pot komt.
    Als de aarde erg droog is, een drupje afwasmiddel aan de emmer toevoegen voor je gaat gieten, om de oppervlaktespanning van het water te breken.

    De voeding ken ik niet uit m'n hoofd, heb even geen zin om op te zoeken wat er precies allemaal in zit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #18
      Re: 1 plant 3 stammen

      @QnQ

      Thanks Man, Advies is altyd welkom.

      Fuck triotje Hermafrodiet, zal wel van de stress gekomen zijn, Is daar nog wat mee te doen?
      Is het te roken?

      Dat spoelen gaan we eens even doen, met alle planten.
      (Is toch net zoiets als verzuipen?)
      Speciebak, met water vullen, en onderdompelen, dan helemaal leeg laten lekken.

      Of beter helemaal afvullen met water, totdat het er onder uitstroomt.

      De potjes wilde ik niet groter maken, ivm de groei.
      Opervlaktespanning van het water, zal ik doen, maar waar is dat goed voor?

      De voeding zal ik morgen even een foto van de etiketten maken.

      Weet je, het is pas het tweede jaar, en in vergelijk met vorig jaar heb ik een hoop vooruitgang geboekt.
      Jammer dat ze nu op het laats beginnen te sputteren, maar goed, ik verwacht in ieder geval meer oogst als vorig jaar.

      Thanks voor je advies.

      Comment


        #19
        Re: 1 plant 3 stammen

        Mss stom vraag.. maar is je metertje juist gekalibreerd? Kan mss daar aan liggen? Gr
        -

        Comment


          #20
          Re: 1 plant 3 stammen

          Herma is te roken, maar wil je de kans nemen dat deze je andere planten gaat bestuiven?

          En dat spoelen gaat niet met Biocanabium, het is een Biologisch middel, op algen basis. (ik gebruik het ook)
          Je kan alleen de langzame (waterdieet) methode gebruiken,
          Ook kan je de planten verpoten in een lightmix (hele grote pot nemen) zo vloeit het overschot uit in de armere aarde.

          BioCanabium is vrijwel alleen te koop in Spanje, ik heb ook geprobeerd info hierover te krijgen.
          Ik kon dit alleen krijgen van een Spaanse CannabisClub.



          Ik zei al eerder, als je Lid wordt van een Spaanse Cannabis Club, kan je met locale mensen de ervaringen delen over de locale producten.
          Verdere informatie verstrekken ze je wel op de Club Locatie.
          Grappig is dat ze hele kweekvelden in gemeenschappelijk bezit hebben. (dit is legaal)
          En het nog mooiere is dat er op de clublocaties, legaal Cannabis gekocht mag worden, aan leden dan.
          Handig als je jouw eigen stash een beetje saai vind worden
          Last edited by Escargot; 7 September 2013, 07:22.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #21
            Re: 1 plant 3 stammen

            @LOVIS
            Ik heb ook zo mijn twijfwls bij het metertje, dus heb ik druppels gekocht.
            Ik gebruik ze beide, maar de druppels zijn veel nauwkeuriger.
            Die meter doet het wel, maar toche heb ik het gevoel dat hij over de gehele linie te veel aangeeft.
            Met de druppels kom ik aan een waarde van 6, terwijl de meter 7 aangeeft en niet veel afwijkt van normaal water.
            Dubbel gemeten.
            Hij is inmiddels iets gezakt 6.9, dus ergens gebeurt el wel iets.
            Hierbij ook de PHverlager, ik lees net dat het voor cocos en Hidro is, maar krijg het water el wel mee verlaagd.
            IMG-20130907-00833A.jpgIMG-20130907-00837A.jpgIMG-20130907-00838A.jpgIMG-20130907-00839A.jpg

            @QnQ
            Jammer hoor, maar Triotje is vernietigd, door alle stress een Herma geworden, Ik denk dat ik die gewoon droog,
            en aan die stomme spanjaarden verkoop (verkoop was niet de bedoeling)
            IMG-20130907-00832A.jpg

            @Escargot
            Ik heb al een aantal keren gezocht naar zo een club hier in de buurt, maar volgens mij bestaat die van Malaga niet meer.

            @Escargot @QnQ
            Vanmorgen had ik mazzel, eerste fikse regenbui van dit jaar.
            Lekker hemelwater gehad!
            Toen ik vanmiddag weer ging, had ik het gevoel dat het er allemaal iets mooier uitzag.
            (gevoel)
            Nadat ik Triotje heb verwijderd, (Stond tussen alle andere planten, dus bestuiving, zou niet te voorkomen zijn.)
            Heb ik alle planten doorgespoeld.
            De schotels eronder weggehaald en ze gewoon leeg laten stromen.
            Morgen zet ik de schotels wel weer terug.

            Bijgevoegd het etiket, van het bloeimiddel.
            Ik heb eens op die websites gekeken, maar NADA.
            Wel de bestandsdelen, hopelijk leesbaar.
            IMG-20130907-00835A.jpgIMG-20130907-00836A.jpgIMG-20130907-00834A.jpg

            Comment


              #22
              Last edited by Escargot; 8 September 2013, 02:42.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #23
                Re: 1 plant 3 stammen

                Escar. Jij gekkerd!
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                Comment


                  #24
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #25
                    Re: 1 plant 3 stammen

                    Escargot,

                    Tuurlijk ben ik geintereseerd in die club, heb even gezocht, naar dat Mariabella en ja info heb ik erover kunnen vinden.
                    Maar eens even een bezoekje wagen.

                    Die grot ben ik benieuwd naar, als die "Hippie" er prijs op stelt, doe maar Prive.

                    Het idee van er een openen, leuk, maar dan kom je zo in de picture te staan.
                    De pest hier is, growen in de Ilegaliteit zijn ze best wel fel, en de straffen liegen er niet op.

                    Wiet plantages worden hier hardhandig opgerold (niet dat ik van plan ben een plantage te beginnen)
                    Maar ook mensen met homegrow, worden aangepakt, staat veel over in de lokale kranten.

                    Dus liever Low Profile, vandaar ook dat ik 6 planten wat veel vind. (trouwens, ik moet eerst maar eens wat ervaring krijgen).
                    Volgens jaar maar eens proberen met wat minder, en groter (Metselkuip of zo).
                    Wat is er beter dan je eigen homegrow, en veeel goedkoper.

                    Groeten

                    Comment


                      #26
                      “LO QUE MEJOR ALIVIA MIS DOLORES NEUROPATICCOS ES LA MARIHUANA”


                      Deze knakker weet echt van alles over de wetgeving.
                      Last edited by Escargot; 8 September 2013, 10:09.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #27
                        sigpic

                        Comment


                          #28
                          Re: 1 plant 3 stammen

                          Sorry Guys
                          Ik was dus effe stil.

                          Bij alle 5 female planten die over zijn, het zelfde gevonden als bij triotje.
                          Bolletjes tussen de bloemen.
                          Alles Herma!

                          Nu valt de puzzel op zijn plaats.

                          Mijn gevoel is dat de planten een vette stress hebben gehad, bijna zeker doordat er een fout zat in het water.

                          Toen ik in Juli erachter kwam dat het zuur langzaan naar de opervlakte drijft,
                          en ik daarvoor of van bovenaf water geschept (hoog zuur gehalte (zeer laag PH))
                          of daarna begonnen met een dompelpomp (onderin (hoog PH))

                          Hebben ze waarschijnlijk een behoorlijke knal gehad
                          vandaar dat de planten zo slecht gingen ineens.

                          Ik heb besloten deze oogst maar te houden, want ze zijn wel lekker vet. (en anders heb ik niets meer.)
                          Droogkamer ga ik vandaag in orde maken. en ga alles toch nog even klieven.

                          Dit jaar heel veel geleerd!
                          en een planning gemaakt hoe het volgend jaar nog veel beter te doen.
                          Volgend jaar ga ik ook wat guerilla proberen, in de vochtige beek, in het ravijn voor mijn huis.
                          De enige bezoekers daar zijn slangen, ben ik bang (ben als de dood voor die beesten, maar goed, zij ook voor mij)
                          Ik ben benieuwd hoe het water het daar doet, kan ze altijd bijvoeden door een tuinslang van 10 meter.

                          - eind april/begin mei drie/vier planten maken 2 om 2 soorten ofzo
                          - eind mei/begin juni, 3/4 stekken trekken (voor guerilla)
                          - Toppen voor bredere planten
                          - vanaf eind augustus planten klieven
                          - vanaf half september Oogsten

                          belangrijk!
                          -altijd ph van water meten, voordat ik ze water geef.
                          -deze winter maar eens kijken om 3000L regenwater op te vangen. (nog beter)
                          -planten uiteindelijk in grotere kuipen, minder planten, maar wel grotere in de tuin.
                          -Lid worden van een canabis grow club.

                          Ik zal nog even fotos maken van alle Herma toppen.
                          en de laatste loodjes, klieven, knippen, drogen, curen.
                          Ik ben erg benieuwd naar de opbrengst, takken zijn lekker zwaar aan het worden.
                          In ieder geval veeeel meer dan vorig jaar.

                          Ondanks dat we nog niet helemaal klaar zijn,
                          wil ik jullie wel nog even flink bedanken voor alles support en adviezen.
                          Dit alles heeft me veel geholpen, om toch tot een redelijk success te komen.

                          Comment


                            #29
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment

                            Bezig...
                            X