Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 plant 3 stammen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 1 plant 3 stammen

    klinkt als een plan, erg belangrijk is ook dat je het nieuwe grut niet gelijk in die bemeste aarde zet maar in arme grond.

    Als je begin september wilt oogsten ga dan voor indica hier doet de extrema het goed ( 1e bericht info )
    sigpic

    Comment


      #32
      Re: 1 plant 3 stammen

      Jammer van je kweekje, maar je hebt er toch veel van opgestoken denk ik
      Volgend jaar mischien ook enkele af'jes ertussen dan heb je ondertussen ook 4 kleinere oogstjes.
      Als je nu de toppen met zaad rookt niet vergeten de zaadhoesjes uit je toppen te verwijderen want die smaken naar shit en stinken voor dood



      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        #33
        Re: 1 plant 3 stammen

        De Culebra de escalera en Bastarda staan algemeen bekend als de "Montpellier Snake" of te wel Malpolon monspessulanus.

        Die ken ik, ik woon in Montpellier.

        Deze slangen zijn volledig ongevaarlijk voor mensen.

        Er zijn wel bijgevallen bekend (bastarda) en het gif is licht zenuw verlammend.
        Je hebt meer dan voldoende tijd om lopend bij het ziekenhuis te komen. plus minus 15 uur.

        De Culebra de escalera is volledig ongevaarlijk, echter de beet is erg pijnlijk.

        De tanden van beide zusters, zijn niet geschikt om mensen te bijten, er ontstaat slechts een rode plek.

        Ik heb zelf een Manege hier, juist bij de paarden in de moerassen houden ze zich op.
        Ik schrok mij rot de eerste keer, de slang is hier wel 1,50 lang soms zelfs langer.

        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #34
          Re: 1 plant 3 stammen

          @Escargot

          Laat ik nou, eergiteren me helemaal kapot schrikken.
          Ik was met mn planten bezig, onder aan de pot.
          toen ik bij de derde plant was, zegt de tuinman "kijk daar dan!" zonder te zeggen wat het was.
          Ga ik kijken, zit er pal naast de eerste pot een bruin slangetje, van ongeveer 40 cm, een jonkie.
          Ik dacht dat ik het bestierf, dan te bedenken, dat ik er pal naast bezig was. brrrrrr

          Ik heb weer even fotos gemaakt.

          Early Durban 1
          Begint kaarsjes op de takken te krijgen, Veel bloei, maar op somige punten nog steeds groei.
          Nog steeds op voeding staat bij WW2, daar is veel minder zon.

          IMG-20130917-00878A.jpgIMG-20130917-00879A.jpgIMG-20130917-00880A.jpg

          Early Durban 2 (Herma)
          Gekliefd
          In het hoekje achter de pot zat het slangetje, dit terwijl ik aan het klieven was.
          Deze gaat raar, slaphangende blaadjes, terwijl hij nog redelijk water had.
          Even geen voeding gegeven, wel water. (vandaag maar eens even aanzien)

          -Ik geloof dat ik het andersom aan het doen ben, volgens wat ik verder lees in het forum, is dit een gebrek aan voeding, geen overvoeding. (correct?)

          de bladeren doen vreemd aan de punten (krullen en de randen worden bruin). lijkt wel of ze verbranden.
          Nog even volhouden!
          IMG-20130917-00856A.jpgIMG-20130917-00857A.jpg

          Early Durban 3 (Herma)
          Gekliefd,
          Deze is dikke armen aan het kweken.
          Heb een klein beetje Toprot gevonden, en verwijderd.
          even in de gaten houden, ze staat al enige dagen op alleen water (spoelen)
          Bloemen zijn hoofdzakelijk paars, met hier en daar een bruine draad.
          Hopelijk nog niet te vroeg!
          IMG-20130917-00860A.jpgIMG-20130917-00865A.jpgIMG-20130917-00866A.jpgIMG-20130917-00867A.jpg

          White Widow 1 (Herma)
          Gekliefd
          Wordt al een echte kerstboom
          IMG-20130917-00858A.jpgIMG-20130917-00859A.jpg

          White Widow 2
          Die blijft maar groeien en bloeien, hij is nu al 1.90m
          Krijgt minder zon dan WW1, ED2 en ED3.
          Dit lijkt een zware WW te worden, ik ben benieuwd wat hij doet als ik ga klieven.
          IMG-20130917-00869A.jpgIMG-20130917-00870A.jpgIMG-20130917-00871A.jpgIMG-20130917-00872A.jpg
          Last edited by Venture; 18 September 2013, 12:05.

          Comment


            #35
            Re: 1 plant 3 stammen

            worden mooie toppies! De eindsprint is begonnen
            sigpic

            Comment


              #36
              Re: 1 plant 3 stammen

              Die ondervoeding kan blokkade zijn je hebt immers die PH schommeling achter de kiezen.

              Zoek het ff na op Monty's bladprobleem oplosser.

              Hoe ver is die plant al in de bloei.

              Hoe is de aarde in jouw tuin ???
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #37
                IMG-20130911-00840.jpgIMG-20130911-00841.jpg

                Comment


                  #38
                  Re: 1 plant 3 stammen

                  Ik zou die extra voeding niet meer geven.

                  Zet als het mogelijk is die plant in de volle grond alleen water geven.
                  Ik denk dat je voor deze plant niet meer hoeft te voeden, denk eerder aan een blokkade door die PH afwijking.

                  Volle grond een dag of drie niets ook geen water en vervolgens alleen water.

                  Gewoon volledig op de bloei rekenen.

                  Wellicht kan je eerder oogsten, tsja, dan heb je mindere wiet echter nog wel wiet.

                  Met voeding krijg je de smaak mee, dan verkut je dat kleine beetje nog wat je nog hebt.

                  Dubbele hoeveelheid grond of volle grond even een waterstop om eventuele blokkade op te heffen en dan alleen wateren.

                  Je spoel weken zitten er zowiezo aan te komen.
                  Last edited by Escargot; 23 September 2013, 18:36.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      Re: 1 plant 3 stammen

                      Als je de plant in een nieuwe pot zet met verse aarde, krijgt jouw plant meer dan zat voeding.

                      Als jouw Ph drastische wendingen neemt, schrikt de plant.
                      Vervolgens sluit zij de wortels af, dit om vergiftiging te voorkomen.

                      Zelfs als zij wel de voeding nodig heeft.

                      Dit noemen wij een blokkade.
                      Bij blokkade wordt vooral het ijzer snel gezien.

                      Er kunnen echter veel tekorten in de plant aanwezig zijn.

                      De voeding is er dan wel, echter de plant neemt het niet op.

                      Het beste om te leren isniet te snel in paniek raken.

                      Bij een plant is het altijd beter terughoudend te zijn als veel te toegevend.

                      Minder is meer.

                      In de toekomst zal je het pas echt goed gaan aanvoelen.

                      Dan houd je er rekening mee, hoeveel voeding er al in de grond zit en hoe lang de plant ongeveer nodig heeft dit te gebruiken.

                      Dan leer je al bij het eerste signaal van voedingtekort in te grijpen.
                      Deplant zal dan normaal gesproken, direct bijtrekken en geen schade oplopen.

                      Bij overvoeding ben je veel meer het haasje, ook treden er veel sneller vertragingen op.
                      Blijvende schade is veelal een feit.

                      Lees heel veel over tekorten en hoe ze eruit zien, bekijk dit regelmatig, schrijf het op en maak foto's van jouw eigen plant met tekorten.
                      Laat je overhoren, net als bij huiswerk op school.

                      Als alles in je hoofd zit, heb je deze basis problemen,nooit meer.
                      Last edited by Escargot; 24 September 2013, 14:15.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #41
                        Re: 1 plant 3 stammen

                        Hey Escargot,

                        Misschien moet je je mailbox effe opruimen, er mogen geen prive berichten meer bij.
                        Gisteren de "moeilijke" plant omgehakt, geknipt en hangt te drogen.

                        Jouw diagnose was dus correct, GEEN water meer geven, en na een paar dagen hangen, zag ik dat het anders werdt.
                        Toen een beetje water gegeven, en vervolgens deed ze weer gezellig mee.

                        De Overige 2 ben ik niet zeker van, ik laat ze nog een paar dagen staan ondanks de voorspelde regen van morgen.

                        De laatste 2 gisteren geklieft, en die kunnen dan lekker samen nog een poosje in de zon staan..
                        Half bloei, half groei.

                        zaterdag was er ook al regen gevallen, 1 plant, de top volledig naar beneden gevouwen.
                        Gelukkig heeft de buurvrouw veel bamboe staan, daar maar effe wat vanaf gesneden, om te stutten.
                        Ik had wel verwacht dat die stam sterker was, maar ja met dat gewicht.
                        verder waren er nog wat takken van de stam geknakt, maar zolang ze groen blijven is de sapstroom OK.

                        Misschen moeten we maar effe ergens een biertje doen in de buurt..
                        als je naar San Pedro komt.
                        wie weet heeft Inti ook wel zin..
                        Laat maar horen, als het een Idee is..

                        Comment


                          #42
                          Re: 1 plant 3 stammen

                          Ik zal gelijk even kijken, ik wist niet dat ik zoveel lulde dat mijn mailbox vol is
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #43
                            Re: 1 plant 3 stammen

                            1 plant hangt te drogen, heb vandaag wel 7 rupsen gedood , ze zitten op de toppen, zich smakelijk vol te vreten.
                            Ik heb de plant naar het licht (schemer gehaald) en dan komen ze tevoorschijn.

                            Morgen maar eens bij volle zon doen, ik geloof dat ze dat niet bevalt. Let goed op rot, tijdens het knippen stukken uitgehaald.
                            vandaag 1 stukje weggehaald, maar door de rupsen nog steeds niks.

                            2 planten zijn aan hun eind bloeifase, WW1 en ED3.

                            andere twee, naar de volle zon gehaald, hebben half bloei half groei. WW2 en ED1

                            Trio is gedroogd en in potten gedauwd, slaat echt nergens op, (geen hars, geen geur, geen trichromen)
                            dan gebruik ik het wel als tabaks vervanger.

                            Comment


                              #44
                              Re: 1 plant 3 stammen

                              Geen hars, geur of trichomen dat klinkt wel heel vreemd, hoe zag dit er uit voor de oogst ??

                              Wacht dit even af na het curen kan dit volledig anders zijn.

                              verder, kijk even goed na of de droogplaats wel in orde is.

                              Deze moet echt redelijk donker zijn.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                #45
                                Re: 1 plant 3 stammen

                                Oooo dat word een rupsje als die van Alice in wonderland, of nee wacht daar zat opium in de pijp zeker :-p
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X