Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbekende soort wietplant in de tuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Onbekende soort wietplant in de tuin

Meen je dat nou?? Nog zo lang joh.. Nja en het Nederlands klimaat is al niet al te best voor de plant dus hopen op goed weer nog maar dan

Comment

Ze groeit nog volop, en is nu 1.65cm lang Ik maak me alleen zorgen om het weer (zoveel regen kan nooit goed zijn voor de plant) Ik zie zelf dat de bloeihaartjes bruin beginnen te worden.. Is het slim om iets van een afdakje te maken, of kan ik het gewoon zo laten staan? Ze is nou sterk in voorbloei en hoop dat ze het gaat redden tot het einde!!

Ik heb voor de zekerheid nog maar een Lowryder#2 ontkiemt en die is inmiddels ook al boven aarde
      Alleen merk ik dat ze niet zo snel groei als dat mijn sativa wel deed.. Kan iemand mij helpen? en of tips/opmerkingen geven

Alvast bedankt! en hier de foto's die zoveel meer zeggen dat al dat gezwets van mij hier

81c791e0b3c303e69f07b6e2adb0cba5.jpge5066af97240b567135a768f2d9e768a.jpg Mijn lowryder#2 nu 5 dagen jong.

52d394b6216a72b518ed4ccd5b02ee59.jpg10387fcda2e8ce540ec2a917cbe7db12.jpg854266a2e28eef903fd5ac55b4527858.jpga50ae35c7610f47eb6eafe5eb4a4d4f3.jpgb90e6e26d96ed7ff1c88aedb9ae30bde.jpg en mijn onbekende Sativa plant

Comment

Wat betreft uw Sativa plant zal ik maar het slechte nieuws brengen...

Hoop maar niet op een goede afloop.
        Ze is te laat beginnen bloeien en zal mijn inziens nooit deftig tot haar einde van de bloeifase raken in ons klimaat.

En om nu nog Lowryders te gaan plaatsen... man man man... we zijn bijna halfweg september. Zonde van het zaad!!!
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Planten houden van Regen zelf van veel regen en geloof me ze zullen niet smelten hoor
          Planten bloeien af in de winter herfst dan heb je nu eenmaal veel regen en windhozen daar zijn deze planten voor gemaakt
          God was never on your side..

Comment

Vreemde reactie hierboven...
            sigpic

Comment

Ja ik laat de plant gewoon staan En we zien wel wat er gebeurt toch

Comment

Probaar wel dalijk zoveel mogelijk uit de regen te houden als ze hard bloeid.
                En sativas zijn nou eenmaal ook schimmelgevoeliger.

Ze zijn geen regen fan als ze bloeien.

Comment

Ik kan ze niet uit de regen houden omdat ze in de volle grond gepot is.. En het lijkt me nie slim om haar proberen in een pot te zetten want dan beschadig ik teveel wortels denk ik.

Ze is vannacht door de hevige storm helemaal scheef gewaaid! Maar gelukkig is ze niet geknakt.

Wat denken jullie is het nog de moeite?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                    Vreemde reactie hierboven...
                    Ik vind deze reactie helemaal niet zo vreemd.

Ik ben het niet helemaal 100% eens, maar toch in grote lijnen denk ik exact hetzelfde.

de technieken van het kweken zijn dan wel verbeterd en idealer gemaakt.

Maar dit stelt niet, dat de plant niet succesvol eindigen kan.

In de natuur zal een plant het helemaal zelf moeten doen.
                    De plant past zich aan aan de omstandigheden.

Natuurlijk zal een plant veel beter afbloeien in Augustus en begin September.

Maar dit zegt niets over niet mogelijk.

Mogelijk is alles, de plant zal er in ieder geval de volle 100% voor gaan.

Wij kunnen alleen de plant zoveel mogelijk helpen.

We zijn (beginnende) kwekers.

NIET GOD
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Update 23-9

Mijn plant is inmiddels al een stuk verder, en je ziet de topjes langzaam aan PAS komen
                      Ze is uitgegroeid en stort zich nu helemaal op het bloeien. Ze is circa 175cm.
                      Iemand enig idee hoeveel weken dit nog gaat duren? Want vertrouw het weer niet zo

Recente fotovan de sativa: 20130922_183346.jpg

Lowryder #2 AF20130923_134029.jpg

Comment

Gewoon een week of 8 tot 10 in de gaten houden, tussen deze weken ligt de oogstdatum (soms korter soms langer)

Je moet een goede loupe kopen en kijken naar de Trichomen.

Ga je eerst eens voorbereiden op de komende 8 weken.
                        Wat ga je doen tijdens de bloei, lees je daar goed op in.

Ook zo langzamerhand op de wanneer oogsten topics.

Richt je vooral op de trichomen, 80% bruine haartjes is oud en veel te slordig en onzeker.

Leer hoe toprot, meeldouw en schimmels er uit zien, en wat hier aan te doen.(is nu veel belangrijker als de oogst)

Laatste tip.......(krijg geen oogstkoorts)

veel succes.

Comment

Ik vermoed dat hier maar een klein rokertje zal vanaf komen.
                          Om goed te kunnen afbloeien is het jammergenoeg wat te laat vrees ik.
                          sigpic

Comment

Hehee!

Het is maar 4 dagen geleden maar je ziet een hoop verandering nu

De lowryder#2 van 3 weken oud heeft al bloeiverschijnselen zie foto's> 20130927_115829 (2).jpg 20130927_115858.jpg

De onbekende sativa plant zie foto's> 20130927_115627 (2).jpg 20130927_115634 (2).jpg 20130927_115654 (2)1.jpg

Het is maar afwachten nu, ik gebruik geen voeding alleen regenwater en hopen dat de zon nog een beetje wil schijnen
                            IMG-20130926-WA0002 (2).jpg

Comment

Dit is Idd bloei, ik zou deze tellen als bloeiweek 1
                              Exact wat de natuur in petto heeft dus.
                              Duidelijk dat deze reageert op de 12/12 die ze nu krijgt.

Ik zou in iedegevaal een leuk bloeimiddeltje in huis gaan halen.

Start ook met het lezen van wat toprot en schimmel topic's.
                              je kunt maar beter voorbereid zijn.

Goed werk, ik kijk mee

Comment

Update 10-10-13

Je merkt per week zoveel verschil nu, alleen met de sativa word het maar een kleine opbrengst denk ik
                                Vooral nu de zon flink afneemt, en het kouder wordt + nat..
                                Heb zoals altijd niks van voeding gegeven of wat dan ook, alleen regenwater en zon!
                                Ik weet dat je na de kleur van de trichomen moet kijken om te zien of het oogstklaar is
                                Maar ik hoef voorlopig de loop er nog niet bij te halen want ze zijn nog doorzichtig.
                                Iemand ongeveer een idee hoelang het nog kan duren? week of 4?

Recente foto's onbekende sativa: new.jpg new1.jpg new3.jpg

De autoflower doet het ook niet verkeerd moet ik zeggen, na precies 3 weken ging ze in de bloei.
                                Dus van zaadje tot nu is circa 31 dagen

Recente foto's Lowryder#2 AF: new2.jpg new4.jpg

Comment

Bezig...
                                X