Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 plantjes uit 40 skunky seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

hoop nu maar dat ik niet verkeerd was, maar het lijkt me echt wel zo te zijn

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Is het trouwens nog de moeite om ze in volle grond te steken of zal het weinig effect hebben..?

Comment

Het is een vrouw , kan ik nu met trots en 100% zekerheid zeggen !!!
      kunnen jullie me dingen aanraden om de optimale en meest smaakvolle buds op te halen ?
      vitamine ? In volle grond?

Comment

in volle grond is een uitstekende optie alleen zal je mss wel een afdakje moeten voorzien, als het je enige plantje is wil je niet dat ze omkomt door de toprot die natte toppen kunnen doodmaken .. regen is goed voor je plant alleen wil je niet dat in een langdurige druilerige periode je plant niet de tijd heeft om te drogen door constante regen .. vocht moet evaporeren dus een langs de zijkanten open afdakje .. daar hoef je verder niks meer aan te doen .. tegen dat de plant is uitgebloeid zal je verkleuring in de bladen merken dan is dat de herfst voor de plant en is ze bijna oogstklaar ..

in een pot kan je ook verder, die pot kan je onder een luifel laten schuilen bij slecht weer en in volle zon zetten waar je wil als er nog eens een zonnetje uitkomt dit najaar .. met goeie grond zal je ook hier nog maar weinig moeten bijvoeden al zou het kunnen dat je -als je de plant in deze pot laat zitten- binnenkort ietsje moet gaan bijvoeden .. let op de verkleuring op alle bladeren en post een foto van het moment je iets 'abnormaal', dus niet gezond groen, merkt .. we zullen die vrouw alle kansen geven .. cheap ho's go all the way knallen teef ..(ik had het tegen de plant voor alle duidelijkheid)

Comment

Als de haartjes net beginnen, is de plant nog in de groei.
          Gewoon bezig blijven zoals je dit aan het doen was.
          Eventueel een wat grotere pot en wachten tot de groei stopt, dan beginnen, met wat bloeimiddel toe te voegen.

Heb je aleen bloeimiddel in huis ??
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Re: kweekverslag : 40 x skunky seeds amsterdamse markt

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
            Niet logisch in mijn ogen, al helemaal niet als je weet welke doelgroep dit forum beoogt.
            Zijn wel meer mensen met zo veel zaadjes.. En daar zie ik jullie eigenlijk ook nooit langs komen.. :s
            sigpic

Comment

Ja, ik merk bij de onderste bladeren lichte verkleuring op .. Ze worden lichter van kleur, nu regent het non -stop met af en toe een opklaring, en vrijdag wordt het zonnig.
              dus wat doe ik ? Grotere pot? In de grond?
              tomatenvoedingsstof als ze in bloei gaan ?

Comment

Een oud misverstand, is al lang uit de weg geholpen.

Hermien heeft besloten een binnenkweek aan te gaan, ik blijf dus voorlopig op m'n stoeltje.
                De Jus d'Orange is vers geperst, dus ik kijk heerlijk mee.

Comment

En die binnenkweek is niet voor dit plantjes voorzien hoor maar als ik veter voorbereid ben!

Antwoord aub !
                  en ik heb een afdakje gebouwd waar 1 plant van een meter onder dak, en mits wat aanpassingen kan ik het afdakje als kweekkastje gebruiken !!!

Actueel weerbericht en weersverwachting tot 14 dagen vooruit voor Gent. ✅ Temperatuur Gent ✅ Regenradar

en dit zijn de weerverwachtingen voor de komende 14 dagen, ook niet bepaald vet

image113.jpgimage114.jpgimage119.jpghier de verkleuringen
                  image115.jpgimage116.jpgimage117.jpg
                  image120.jpgimage121.jpghier zie je duidelijk de haartjes, zeker als je inzoomt
                  image122.jpg mijn dametje

straks foto's van haar stulpje

Comment

image123.jpegfoto (3).JPG
                    op een half uurtje een huisje in elkaar geknutseld voor m'n meisie, hopelijk doet dit haar goed!

Comment

heel leuk knutselwerk maar je plant staat in een pot, je kan ze zo onder een luifel of in het partiek zetten om ze te beschermen tegen regen dus dat is opzich niet zo een heel groot probleem, een plantje kan wel tegen een regenbuitje dus ze hoeft niet de hele dag beschermd te zitten..

wat echter wel een probleem is, is dat je nu een hele hoop zon hebt weg genomen door dat ondoorzichtige dakje .. je plantje gaat ook nog een beetje groeien de volgende 3 tot 6 weken dus mss kom je daar alsnog mee in de problemen. nogmaals leuk knutselwerkje, geen weggegooide arbeid gezien je volgend jaar er met een paar kleine aanpassingen (folietje met verluchtingsgaten errond) een nieuwe leuke kweek kan starten, maar niet helemaal optimaal voor wat je hier wilt bereiken .. bij droog weer zou ik ze alsnog er van onderen halen

Comment

Bedankt ! en ik weet niet of je de link met het weerbericht gechecked hebt..? het gaat hier de komende 14 dagen GIETEN, pijpestelen regenen, dus dat kan echt niet gezond zijn ! En de luifel raakt overbelast als er te veel water op komt !
                        een partiekje heb ik niet ! maar ben inderdaad van plan er een soort van kweekkasje voor op m'n kamer ofso van te maken !!
                        de plant blijft hier onder tot het regenen mindert, of ze verzuipt echt !

Comment

Eerste dingen eerst, de plant begint te vergelen.

Wat heb je tot nu toe aan voeding gedaan.

Comment

geen voeding..?

Comment

Ik weet dat het gaat gieten als jij dat zegt;

Echte, wat wil je nu werkelijk dat wij hier aan gaan doen.

Dat wij je het advies gaan geven om de plant weer binnen te zeten.
                              Dit zullen we dus echt niet doen.

Een Partytent is een oplossing deze zijn groot en hoog genoeg om voldoende natuurlijk licht door te laten.
                              Deze kan je kopen vanaf een Eurotje of 40 denk ik.

Ook kan je even zoeken op leboncoin, Marktplaats of ebay.

Ik weet niet wat de Belgische variant hier op is.

Als je een groot uv doorlichtend plastiek hebt, kan je hier mee aan de slag.

Ik zou het zelf als volgend doen, simpel en snel.

Spreid het zeildoek/plastiek volledig uit op de grond.
                              Plaats een fietswiel of iets anders wat rond is in het midden onder het zeil/doek/plastiek (kan bijvoorbeeld een grote bal zijn).

Wikkel een touw strak onder de bal zodat het wiel of bal als het ware in een klein kamertje in het materiaal ingepakt is.

Zoek nu een boom op, gooi een touw over een hoge tak en trek de bal omhoog.
                              je hebt nu een soort van geest/spook/vogelverschrikker achtig figuur zoals je in diverse haloween cartoon's zou kunnen zien
                              Alle punten van het zeil/plastiek/stof spreid je uit en bind je vast.

Zo heb je een zeer makkelijk en snel te fabriceren tipi constructie, waar het water heel makkelijk van af loopt.

Ook zal deze constructie redelijk wind vast zijn.

Liefst te maken met uv doorlatend plastiek.

Nu heb je gelijk na het kweekseizoen een leuke Halloween decoratie over

Tsja ik denk dat de plant om voeding begint te vragen is niet zo vreemd na een 7 tal weken.

Comment

helaas.. geen bomen in m'n tuin, maar ik zal een plastic golfplaat zoeken en het dak vervangen dan..
                                en welke voeding raad je me aan?
                                in dit stadion van de groei/bloei?
                                Last edited by groenevingers7; 11 September 2013, 20:53.

Comment

Bezig...
                                X