Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste probeersel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste probeersel

Korting op 420shop
    Een beetje laat, ik weet het. Maar om alvast wat ervaring op te doen voor het komende voorjaar heb ik 5 dagen geleden 5 zaadjes geplant. In een bakje vochtige stekgrond onder een laagje plasticfolie. Vier kleine plantjes zijn gisteren boven de grond gekomen. Nu maar hopen dat we een hele mooie nazomer krijgen zodat ik ze zolang mogelijk kan meemaken en alle fouten kan maken die ik volgend jaar wil voorkomen.

CM

Re: Eerste probeersel

Joh leuk ik heb deze ochtend zelf ook nog 6 in de bodem gegooid;
    Ik hoop dat we mazzel hebben...
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Beter laat dan nooit zou ik zeggen. Beetje TE laat misschien als je in Nederland woont of je moet wel heel veel mazzel hebben.
      Maar vertel eens wat meer. Wat voor plantjes zijn het, gaan ze in de volle grond, de pot, komen ze buiten of heb je een kas, ga je voeding geven of niet en natuurlijk een foto zegt zoveel meer

In ieder geval succes.

Comment

Nee hoor kan nog best.
        Zijn zat mensen die zat hebben aan ruim anderhalve maand groei, vraag dit maar aan Angel.

Comment

Ik heb Big Bang autoflowers. Ze zijn in stekgrond gezaaid en gaan later over naar een grotere pot. Ze staan vanaf het moment dat ze de grond ingingen al buiten en het is de bedoeling dat ze ook buiten blijven tot het einde. Ik heb een fotootje gemaakt, alleen moet ik nog even uitvinden hoe ik die op het forum kan plaatsen. 't Is nog maar erg klein, een centimetertje groen in een hoop aarde. Maar het begin is er.

Ik heb nog niet over voeding nagedacht. Het is ook 'maar' een probeersel. Volgend jaar wil ik echt van start met een goede medicinale cannabis. Dan wil ik ook zelf voeding gaan maken om het zo biologisch mogelijk te houden. Daarvoor ga ik de komende tijd het forum eens doorspitten om alle tips te verzamelen. Ik heb nog geen ervaring met wietplanten kweken, wel gewone planten, bonsaiboompjes en groenten.

CM

Comment

Foto's kun je toevoegen door bij "quick reply" op meer opties te klikken , dan naar onder scrollen en attachments aanklikken.
            Autoflowers gaan vanzelf in bloei , ongeacht de lichturen! Het wordt inderdaad hopen op een goed najaar!
            Voor biologische voeding kun je compost-thee gebruiken , wel opletten voor verbranding (fertometer? ) . Een andere optie is vissenpoep .
            Buiten opletten voor lichtvervuiling zoals straatlampen , alhoewel autoflowers daar precies iets beter mee weten om te springen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CannaMamma View Post
              Ik heb Big Bang autoflowers. Ze zijn in stekgrond gezaaid en gaan later over naar een grotere pot. Ze staan vanaf het moment dat ze de grond ingingen al buiten en het is de bedoeling dat ze ook buiten blijven tot het einde. Ik heb een fotootje gemaakt, alleen moet ik nog even uitvinden hoe ik die op het forum kan plaatsen. 't Is nog maar erg klein, een centimetertje groen in een hoop aarde. Maar het begin is er.

Ik heb nog niet over voeding nagedacht. Het is ook 'maar' een probeersel. Volgend jaar wil ik echt van start met een goede medicinale cannabis. Dan wil ik ook zelf voeding gaan maken om het zo biologisch mogelijk te houden. Daarvoor ga ik de komende tijd het forum eens doorspitten om alle tips te verzamelen. Ik heb nog geen ervaring met wietplanten kweken, wel gewone planten, bonsaiboompjes en groenten.

CM
              Je bent nu al een vrouw naar mijn hart, planten horen buiten, zelfs de meest exotische soortjes.
              Ik zeg maar zo ieder z'n eigen plek.
              Alleen de mens heeft zo graag 4 muurtjes en een dak boven z'n hoofd.

trouwens als je bonsai kan kweken en rond knippen, komt het met de canna ook wel goed.
              Last edited by Escargot; 5 September 2013, 15:15.

Comment

ah AF-jes. En iemand die al vaker een plantje heeft opgevoed. Nog spannend ivm de tijd maar wie weet. Heb je een afdakje?
                Ik zou ze lekker snel in de grote pot zetten dan kunnen ze wortels skieten. Een goeie kluit is de halve plant ook met cannabis. Misschien toch es nadenken over voeding? Niet dat dit perse een leuke oogst moet gaan geven maar meer omdat je evt fouten volgend jaar met je "echte" planten niet maakt. Dan lijkt het me wel jammer.

Ik blijft je topic in de gaten houden. Gewoon nieuwsgierig hoe ver je nog komt. Ik hoop tot het einde, dan heb ik ook een mooi najaar

Comment

Goede pot grond en je heb geen voeding nodig buiten.
                  Ik heb er eergisteren ook nog 5 weg gezet
                  God was never on your side..

Comment

De plantjes groeien lekker door, het tweede setje gekartelde blaadjes is bij allevier zichtbaar. Helaas krijg ik mijn fotootjes (nog) niet geplaatst. Ik heb foto's gemaakt met mijn telefoon, zodra ik thuis ben van vakantie zal ik ze mailen naar mijn computer en dan zal het zeker gaan lukken.

CM

Comment

Ik had niet anders verwacht Mamma, lekker doortrekken en we gaan knallen.

Comment

foto-7.jpg
                        foto-8 kopie.jpg

Comment

Ziet er goed uit, heb ook pas op 18 augustus (nu 3 weken geleden) geplant, 5x Lowryder AF's, je kan kijken op het topic als je wilt . Gaan ook heel goed, alleen net als bij jou 2 die wat gebogen zijn, speldje en sateprikker en alles terug goed tot de stam sterker is.
                          Zien er goed uit!
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Ja ziet er leuk uit, gaat denk ik best lukken.

Ik kijk vol verlangen uit naar de resultaten.

Comment

Leuk dat je lekker doet waar je zin in hebt. Als je zo experimenteert ben je volgend jaar al pro gehehe.
                              Succes met de hobby.

Comment

Bezig...
                              X