Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: probleem bloei

Jezus, heb je die plant nu nog steeds niet omlaag gehaald?

We waren toch wel duidelijk een tijdje geleden,knakken of buigen.

Iets moet je echt gaan doen,ja gaat toch niet de top tegen dat kasdak aan laten groeien.

Dat gaat geheid fout.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

ja ik heb al een paar toppen geknakt maar ik ben bang dat ik ze te ver knak dat ze gewoon doodgaan

ik heb ook niet veel meer ruime om die toppen naar toe te laten knakken

moet ik niet een net maken waar ik de toppen aan vast kan maken zoals dit?

Comment

Dat is scroggen, daar had ik het over.

Je kan toch zien aan de takken die je al geknakt hebt dat deze niet dood gaan.

Gewoon knakken, en eventueel geleiden.

Doe het nou, anders gaan de toppen echt rotten tegen dat vochtige/natte glas aan.

Comment

ja oke ik zal het nog een keer proberen

veel toppen zijn al gaan rotten helemaal bruin dat is wel jammer

Comment

weer een update , de planten gaan goed ze beginnen steeds groter te worden qua toppen en heb de meeste toppen geknakt en ze een goeie kant op laten groeien zodat ze niet meer tegen het raam zouden groeien 20131010_160303.jpg20131010_160218.jpg20131010_160212.jpg20131010_160208.jpg20131010_160202.jpg20131010_160156.jpg20131010_160153.jpg20131010_160148.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik ben trouwens nog geen zaden tegengekomen , maar lijkt me wel leuk als ik er een paar tegen kom

Comment

Ze staan op het randje, maar in ieder geval niet meer tegen het raam aan.

Dat is een stuk beter.

Zie je nu trouwens dat de plant dit gewoon goed ontvangt ?
              Ze hebbe, hier echt geen moeite mee.

Mooi zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smunnik View Post
                ja ik heb al een paar toppen geknakt maar ik ben bang dat ik ze te ver knak dat ze gewoon doodgaan
                \

Je moet ze ook niet echt knakken he !
                Eerst het stammetje masseren, en dan kun je ze zo omvouwen zonder beschadigen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja dat weet ik ,

weer een update de vorige was trouwens van een week geleden niet gister maar ik heb weer een probleem op sommige plekken ben ik dus rare bruine plekken tegengekomen dat lijkt op schimmel ofzo??? hier de foto /

ik ben trouwens volgens mij nog een mannetjes plant tegengekomen ? hier de foto/
                  maar als t een vrouwtje was had ik er niet veel aan dus heb ik hem gewoon weggegooid. heb er nu dus nog maar 3 over -.-

ik denk ook dat dit zaadjes zijn die ik ben tegengekomen.. /

dit zijn ze nog verder

Comment

hoi

de foto's zijn niet te zien

gr

Comment

opnieuw dan

weer een update de vorige was trouwens van een week geleden niet gister maar ik heb weer een probleem op sommige plekken ben ik dus rare bruine plekken tegengekomen dat lijkt op schimmel ofzo??? hier de foto / 20131014_163811.jpg

ik ben trouwens volgens mij nog een mannetjes plant tegengekomen ? hier de foto/ 20131014_163817.jpg
                      maar als t een vrouwtje was had ik er niet veel aan dus heb ik hem gewoon weggegooid. heb er nu dus nog maar 3 over -.-

ik denk ook dat dit zaadjes zijn die ik ben tegengekomen.. / 20131014_163802.jpg20131014_165252.jpg

dit zijn ze nog verder20131014_165333.jpg20131014_163802.jpg20131014_165230.jpg20131014_165233.jpg20131014_165238.jpg20131014_165248.jpg20131014_165255.jpg20131014_165258.jpg20131014_165301.jpg20131014_165329.jpg

Comment

Da's nou toprot he..
                        Heel voorzichtig de hele top losknippen en snel verwijderen want je wil niet dat die sporen door heel je kas gaan.
                        Elke top waar je dit ziet, meteen ruim er omheen wegknippen en de kliko in. Dat kun je niet roken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als ik het zo bekijk,moet ik je toch even een vraag stellen.

Hoe oud ben jij eigenlijk.

Dit is niet alleen vanwege de handen op de foto's. (die mij ook heel erg piep lijken, maar wellicht verzorg je deze gewoon heel goed)

Het gaat me meer een beetje over het initiatief nemen.

Als je nou zoiets ziet, ik bedoel die rotte toppen

Dan neem je eerst nog even wat foto's, vernietigd het, vermoedelijke mannetje.
                          Stapt dan op de fiets, gaat naar huis, bekijkt de foto's upload die en bewerkt jouw tekst.

En al die tijd blijven dit soort toppen gewoon op de plant?

Ik denk dat jij echt heel veel op het forum moet gaan inlezen.

Comment

@ escargot

ik vernietig het ook als ik het zie?
                            alleen wou ik deze keer een foto maken zodat jullie dat ook kunnen zien en misschien tips geven?

Comment

Dat hadden we al gedaan toe we zeiden, die planten moeten bij dat glas weg.

En je leeftijd kan mij persoonlijk totaal niet schelen.

Je kweekt bij jouw grootvader, dus dat zal wel ok zijn.

Comment

jammer gozer

dat is toprot
                                heb je de rot er al uit gehaald ??
                                anders gaat het dadelijk door heel je plant en ik geloof niet dat je dat wilt

ze zijn nog niet klaar he wel op letten dat je rot niet verder gaat

gr su6

Comment

Bezig...
                                X