Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuise vrouw in de dauw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stuise vrouw in de dauw

Korting op 420shop
    2013-09-27 08.30.48.jpg2013-09-27 08.30.36.jpg

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Stuise vrouw in de dauw

Vrees ook wat QnQ zegt; en dat ze te laat klaar gaan zijn. Hopelijk gaat het weer de komende tijd meezitten!

Succes!
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Inderdaad is er op deze foto's niet te zien dat er (een begin van?) bloei is bij deze planten. Dat is op deze foto's beter te zien.
        Je ziet ook dat ik last heb (gehad) van mee-eters. Deze heb ik bestreden met Pyrethrum.
        De bloei is ongeveer een dag of tien geleden begonnen, ik hoop toch dat ze begin november klaar zijn...

20130927_115143.jpg20130927_115201.jpg20130927_115222.jpg20130927_115239.jpg20130927_115243.jpg
        Attached Files
        Last edited by Slawietje; 27 September 2013, 12:04. Reden: aanvulling

Comment

Dat lijkt wel op bloei ja. Zelfs als ik gelijk heb zullen ze inderdaad pas eind november klaar zijn. En als je kijkt naar het weer van vorig jaar november beloofd dat niet veel goeds. ):

Comment

@AapjeRuttie Dit is vast speciale Norwegian Weed... Storm, wind en regen, daar kunnen ze wel tegen

Comment

Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen.

Dat vind ik wel jammer, je jaagt ook de goede insecten de dood in.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@LR2 Goed dat je daar op wijst. Je is een aftreksel van bloemen, dan kan het niet zoveel kwaad. Kunnen niet-schadelijke insecten wel tegen brandnetelgier of groenezeep+spiritus?

Comment

"Een aftreksel van bloemen, DUS kan het niet zo veel kwaad".

Rare conclusies trek je hoor, er zijn zat bloemen die je zelf niet eens overleeft als je er een hap van neemt.

Die gaatjes die je ziet, komen van wantsen. Die bestrijd je niet met Pyrethrinen, die beestjes vliegen rond, ook 's nachts, en landen op je plant, smikkelen van een blad, en vliegen weer weg.
                  Het kan ook niet zoveel kwaad. Ik had deze zomer een klein plantje waarvan de helft van het blad eruit zag als een gatenkaas. Die is toch gewoon goed geoogst.
                  Opmerkelijk is dan, dat een ander plantje ernaast nergens last van had. Wantsen hebben dus zeker ook een voorkeur voor soortjes, iets waar je volgende kweken rekening mee kunt houden
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank voor je uitleg over de wantsen! Dat is voor deze beginner weer een hele geruststelling. Mijn wantsen discrimineren overigens niet, ze hebben toegeslagen in beide soorten.

Comment

Trouwens, wantsen zijn vrij eenzaam in hun leven. Vaak zijn het er maar een stuk of drie, die kun je met een half uurtje observeren makkelijk wegplukken. Ook hier bleef de schade beperkt tot 10 blaadjes, op een plant van 1x1x1 meter (dus tel circa 150-200 bladeren).
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                      X