Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The AngeLRs Share

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: The AngeLRs Share

Escargot kerel, nu je het zo uitlegt, begin ik ook de pracht in te zien. Ik was effe bang dat het een soort 2 girls 1 cup achtige referentie was, je weet immers maar nooit! Hopelijk staan die engelen aan je kant, op je schouder en vergeten ze niet om aan het eind van het seizoen op je tong te plassen. Ik vind het hele herma gebeuren ook lastig, nog niet eens het 'hoe' maar het is het 'waardoor' wat steeds zoveel verschilt. Ooit, dan vinden we een antwoord.

Wat ik wel vast kan bevestigen uit circa 40 observaties:
    reg x fem = niet per definitie herma. Hier circa 2.5% van alle gevallen die herma wordt.
    landrassen worden eerder herma = vrij logisch, de genetische basis voor deze survivalmode ligt vrij oppervlakkig.
    Als je lang genoeg bloeit, of te lang eigenlijk, wordt een plant in 90% van de gevallen toch 'herma' met een paar banaantjes. Die banaantjes zijn vrouwelijk, en te gebruiken voor femzaad.
    Lichtstress zorgt de ene keer wel voor herma, de andere keer niet.. -> whyyyy!?
    Vuilniszakken gebruiken om te verduisteren = 100% herma, en boze buren als het waait.

Ik offer vanavond een lam aan Pallas Athena, in de hoop op de verlossende wijsheid.
    In de tussentijd geniet ik nog even van de lage winterzon, en overpeins ik de strijdplannen voor het tuingeweld.
    Prettige zondag!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
      Ja, ook toevallig dat je dat vraagt, ik wilde dat eigenlijk in de volgende update uitleggen.

The Angel's Share is het gedeelte, wat uit Whiskey miraculeus verdwijnt.
      De legende gaat, dat dit gedeelte aan de engelen toebehoord en dat zij deze gave zelf komen halen.
      In de tegenwoordige tijd, houd men het er op, dat de Whiskey tijdens het overgieten en het openmaken van de ton, gewoonweg verdampt.
      Persoonlijk geloof ik in de tweede optie, alleen de eerst verklaring klinkt gewoon zoveel leuker..
      wel leuk verwoord.. kleine aanvulling.. zo miraculeus is het niet.. Het betreft nl gewoon verdampen van de alcohol uit een whisky-vat... en dat noemen ze dan "delen met de engelen" .. Elk jaar verdampt er uiteraard een bepaald percentage aan alcohol uit het vat.. Sommige whisky's hebben na enkele jaren dus bv 56% alcohol.. deze worden of op vat-sterkte gebotteld.. of naar 40% of 43% (of wat gewenst) teruggebracht en dan pas gebotteld.. het alcoholpercentage van de vaten wordt elk jaar gemeten.. Ik had laatst een fles van 40,2 % alcohol ... de heren zijn dus net op tijd geweest met bottelen, want onder de 40% alcohol mag het geen whisky meer worden genoemd..
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

Comment

@Shivaman.....en toch vind ik mijn versie mooier

Je moet je indenken, je bent onderweg en je beland ergens in een locale Schotse of Ierse pub.

Altijd is er wel een oude verhalenverteller, die een gezellig bij je komt zitten , om je op de hoogte te brengen van de legenden, die gepaard gaan, met de streek waar je zojuist beland bent.

Laten we hem "Big Peat" noemen, het had net zo goed "Old Dave" kunnen zijn, echter, het is mijn verhaal, hier heet hij "Big Peat".

Peat weet je vanaf het begin in de ban te houden en natuurlijk maak je geen schijn van kans.
        Hij weet al op voorhand, dat er binnen de kortst mogelijke tijd, een nieuw drankje voor hem geserveerd wordt.
        Dan begint hij te vertellen...

Nu een vraag, welke versie, denk jij, dat Big Peat je aan je neus hangt ??

Mijn versie, of jouw versie.

Ik hoop het eerste, dan heb je kans, dat ik je ooit in je leven, eens een drankje aanbied.
        Ik vind legende en fantasie, veel aantrekkelijker dan de nuchtere werkelijkheid.....
        Wat jij ?

wh184.jpg
        Ik heb deze als huis whiskey in huis, zelf drink ik niet, echter, Big Peat en ik, gaan een lange tijd terug.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

En de 1e buitenplantjes zijn (natuurlijk) voor escar! Succes daar in het zuiden!
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

wat een verhaal zit er nog achter je titel joh.

Herma's dus. Het eigenlijk best onduidelijk.
            Bij lichtstress ontstaan soms herma's. Wat wel gek is, want eigenlijk hoort je plant gewoon de reveggen. Blijkbaar activeert een lichtstraaltje dus de uitting van mannelijke ballen, ook al is de plant een vrouw.
            Ik neem aan dat er een hermafrodiet hormoon in de plant voorkomt wat geactiveerd kan worden. Want geslacht zou vast gelegd moeten zijn in het dna van de plant.

Even speculeren: Eigenschappen van planten kunnen in het dna van de plant dominant en recessief zijn. Dominant is dat die eigenschap zichtbaar is in het phenotype. Recessief betekend dat dit niet zichtbaar is, maar het zit wel in het dna!
            Recessieve eigenschappen kunnen soms ook wel tot uitting komen in het phenotype.
            Zou het kunnen dat bij hermas het volgende voorkomt: Het geslacht is dominant, dat word dus altijd eerst getoont en door een bepaalde sleuten (licht bijv) word de recessieve eigenschap ook gevormd.
            Bij herma's die meteen al herma eruit zien is de herma-eigenschap dominant, en komt dat dus als eerste naar voren in het phenotype.

zo genoeg moeilijke woorden

Comment

Even snelle foto update.

Mijn bak vol kneusjes.....
              P1020092.jpg

P1020091.jpg P1020090.jpg P1020089.jpg

AQS AF mix...

P1020093.jpg

P1020104.jpg P1020152.jpg P1020100.jpg

Het weer...

P1020155.jpg

Comment

kijk maar uit dat je straks geen voor de deur hebt wegens plantenmishandeling

Wat een lekker temperatuurtje zeg. Zo'n rek is best handig voor het binden lijkt me.

Comment

Man man , hier krijg ik zin van om zelf ook al te beginnen Goed bezig escargot !

Comment

Daar hoeft hij niet bang voor te zijn cook, dan had hij ze al veel eerder aan de deur moeten hebben gehad.

Maar heb je nu je Temperatuur meter met watervaste stift zwart lopen kleuren?
                    If so.. Why? :O
                    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

ziet er al weer leuk uit escar
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Vier dagen later.

De aarde nog steeds een beetje te koud, alleen de overwinteraar schiet aan alle kanten uit.
                          Verder is er niet veel spannends te vermelden.

Er staan nu 5 AF mix zaden van AQS in de kweekkast, dus die zullen in de loop van de week bij hun zusjes komen te staan.

Volgende week, begin ik met de voorgroei van enkele LR2 zaden.

Wel een leuke vermelding is dat ik een Time Lapse video aan het maken ben.
                          Gewoon een webcam 24 uur per dag en om de 6 seconden een foto laten, maken.

P1020212.jpg

Dit proces wil ik blijven doorlopen gedurende de gehele kweek, alleen zal de camera enige malen op een andere positie komen te staan.
                          Persoonlijk vind ik dit een leuk extra geven, om mijn kweekverslag een beetje te verrijken.
                          Ik wil wel eens weten, wat er zoal om en nabij de planten gebeurt als ik even niet kijk....

Deze video's zal ik regelmatig plaatsen en zodra ik een serverruimte beschikbaar heb, zal ik een live link geven.

Goed, foto's voor vandaag.

P1020226.jpg P1020232.jpg P1020219.jpg

P1020220.jpg P1020223.jpg P1020213.jpg

P1020215.jpg P1020216.jpg P1020217.jpg

En niet te vergeten de pepers...

P1020233.jpg
                          Last edited by Escargot; 10 March 2014, 14:25.

Comment

Goed gehoor Esc, ik blijf meekijken ...

Peperplantjes zien er uit naar behoren... ...

Ga zo door m8...

Hippie .
                            The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Zo eerste timelapse is klaar.

Een dagje op het terras van Escar

Uiteindelijk, neem ik al de Time-Lapses die ik gemaakt heb en zet dit in groot filmpje.
                              Dan wordt het een volledige kweek in 4 minuten weergeven.

Ik beloof hiervoor wat pittigere muziek
                              Last edited by Escargot; 11 March 2014, 10:05.

Comment

Hangt zo'n lekker 'Orientaals ZweefTeef-Sfeertje' in de lucht daar.

<---- deze zou eigenlijk in slowmotion moeten staan.

Comment

Bezig...
                                X