Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De klim naar de top(pen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      #32
      Re: De klim naar de top(pen)

      Ik ben trouwens ook van plan om na de zomer een klein kweekkastje te maken. Dit is zoals ik het nu heb, maar ik vind het wat aan de dure kant. Vooral de buisventilator vind ik echt enorm prijzig. Dit was echter de enige die ik kon vinden bij desjop. Goedkopere alternatieven zijn ook wel te vinden maar zijn deze betrouwbaar? een voorbeeld van zon goedkoper alternatief is: http://www.growcenter-noord.nl/prima...ur-p-2705.html

      Zou chill zijn als iemand nog wat advies kan geven. Een Tneon heeft trouwens toch geen VSA nodig, net als een HPS?

      excel kweekkastje.jpg

      Alvast bedankt!
      Terminate the hate and spread the positive

      Comment


        #33
        Re: De klim naar de top(pen)

        Leuk setje, succes ermee.
        sigpic
        Hy-Seeds.nl voor al uw zaden en nog veel meer tegen zeer scherpe prijzen!


        Comment


          #34
          Re: De klim naar de top(pen)

          Nogsteeds zijn we in de achtertuin. Omdat het al weer een tijdje geleden is, heb ik hier wat beeldmateriaal voor jullie

          Zo zagen ze er vanmorgen uit, ze kunnen het zonnetje van vandaag wel waarderen blijkt:
          DSC_1722.jpg

          Zoals je ziet zijn het redelijk lange, dunne steeltjes. Heb ze dus maar even tot de lobblaadjes in de aarde gezet, zo zag het erna dr uit.
          DSC_1723.jpg

          Wel leuk dat je echt enorm het verschil ziet wanneer het weer even beter is. De dagen dat het zo maar rond de 10 graden bleef en snachts bekant vroor, deden ze niks. Nu het twee dagen weer goed is zie je ze echt vooruit schieten.

          Maar prettig weekend iedereen, kga dr zelf ook ff van genieten!
          Terminate the hate and spread the positive

          Comment


            #35
            Re: De klim naar de top(pen)

            Potjes weer bijgevuld met aarde, die staan weer stevig in hun schoentjes .
            Mooi he dat je meteen kan zien wat een lekker zonnetje al niet kan doen ...

            Fijn weekend en geniet...

            Hippie wiet smiley zon1.gif.
            The seeds of today are the flowers of tomorrow

            Comment


              #36
              Re: De klim naar de top(pen)

              iemand trouwens enig idee waardoor de blaadjes zo licht kunnen zijn? Ik heb zelf het vermoeden dat ze een tijdje te nat hebben gestaan en daardoor zo licht van kleur zijn geworden. Een tekort lijkt het me niet, want ze staan gewoon op universele potgrond. Zou het misschien kunnen zijn dat ze overvoedt worden daardoor? Vorig jaar heb ik daar namelijk helemaal geen last van gehad, nou waren dat ook geen autoflowers maar feminised planten.
              Terminate the hate and spread the positive

              Comment


                #37
                Re: De klim naar de top(pen)

                Hey Spacemountain,
                Coole Kweek!
                De lichte kleur is niet zo goed te zien op de foto's.
                Te nat lijkt mij ook. En wie weet combinatie ook wel met het 'broeikast-effect' in volle zon [wanneer je het kastje dicht hebt staan, tenminste].

                Mijn plantjes hebben geen last van overvoeding.
                Maar ik heb ze pas na 19 dagen verpoot met ieder zo'n 4 tot 5 nodes.

                Ik probeer het nu telkens niet te nat te houden.
                Met een laagje droge aarde on top.
                Ook water ik niet bij het stammetje, maar meer rondom.
                En af en toe van onder.

                Mijn ervaring is dat te droog makkelijker is
                op te lossen dan te nat.
                Om het niet te droog te laten worden bij deze al warme lentezon,
                probeer ik ook wat mini mulch om de verdamping te verminderen.

                Succes met de kweek. Het zal wel goed komen.

                Comment


                  #38
                  Re: De klim naar de top(pen)

                  Thanks voor je tips twelvebarblues. Bij mij staan ze nu net op 9 liter, en daar blijft t ook bij.

                  Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
                  Terminate the hate and spread the positive

                  Comment


                    #39
                    Re: De klim naar de top(pen)

                    Even een kleine update zonder fotos. De plantjes groeien echt heerlijk snel met dit weer. De stengeltjes zijn wel erg dun, maar dat komt vanzelf wel. Ze staan nu een dag of 20 op universele potgrond. Bij een van de plantjes kronkelt het blaadje een klein beetje, maar daar kan ik wel mee leven.

                    Het guerilla avontuur is ondertussen ook van start gegaan. Ze zijn vorigr zaterdag geplant, maar ze hebben zich noh niet laten zien helaas. De laatste keer datbik er was, was ook wel woensdag.

                    Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
                    Terminate the hate and spread the positive

                    Comment


                      #40
                      Re: De klim naar de top(pen)

                      Komt goed, geen zorgen ...

                      Guerilla is altijd leuk om te doen, vooral die spanning ...denk eventjes terug naar de '80's, een aantal guerillas gepleegd die tijd .
                      Veel geluk en camouflage is t sleutelwoord ...

                      Hippie .
                      The seeds of today are the flowers of tomorrow

                      Comment


                        #41
                        Re: De klim naar de top(pen)

                        Zo zijn we weer. Heb het even een tijdje erg druk gehad, maar het einde zit er aan te komen. Heb in de tussentijd eigenlijk geen fotootjes genomen, dus zie hoe ze er vandaag uit zien:

                        DSC_1853.jpgDSC_1854.jpgDSC_1855.jpg

                        Zoals te zien is krullen de blaadjes erg om en groeien ze niet mooi recht omhoog. Ze hebben ook een tijdje onder een afdak gestaan, dus misschien dat die teveel van het licht tegen hield voor ze. Waarom ze krullen heb ik echt geen idee van. Het enige wat ik me bedacht is dat ze misschien overvoedt zijn, maar dit lijkt me erg sterk met universele potgrond. Voor de rest geen voeding bijgevoegd. Ook hangen de bladeren een beetje. Ik heb zon vermoeden dat het komt door te weinig water. Nu heb ik ze beide ongeveer een half litertje gegeven en hoop dat ze er nu beter uit komen te zien.

                        Eerlijk gezegd vind ik ze er een beetje zielig uitzien en ik twijfel of ik niet opnieuw een paar plantjes zal zaaien en dan deze misschien op guerilla zetten ofzo. Dit helemaal omdat ik eigenlijk had gehoopt dat deze voor juni ongeveer om hadden kunnen gaan, maar dat zit er nu niet in. De bloei is nog niet begonnen, volgens mij beginnen ze pas net aan de voorbloei.

                        Achja gelukkig heb ik nog genoeg zaden.
                        Last edited by SpaceMountaineer; 5 May 2014, 13:02. Reden: Stuk vergeten
                        Terminate the hate and spread the positive

                        Comment


                          #42
                          Re: De klim naar de top(pen)

                          Geen last van beestjes? Of miss te hoge ph?
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #43
                            Re: De klim naar de top(pen)

                            Ja veel te hoge ph zou kunnen, geef ze namelijk gewoon kraanwater. Misschien maar een tijdje in de regen laten staan om te zien of het dan beter wordt. Beestjes heb ik volgens mij niet zoveel last van. Er zitten wel wat beestjes op, maar volgens mij niet het soort beestjes wat je plant kwaad doet.
                            Terminate the hate and spread the positive

                            Comment


                              #44
                              Re: De klim naar de top(pen)

                              Regenwater is idd beter, zolang mijn planten niet bloeien laat ik ze ook gewoon in de regen staan (tenzij het echt te heftig is) daar worden ze sterk van
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                              Comment


                                #45
                                Re: De klim naar de top(pen)

                                Hoi Spacemountain,

                                Kijk ze nog een tijdje aan, gekruld blad heb ik ook wel gehad, waarschijnlijk de nodes daarna
                                geven weer goed blad. Universele potgrond zitten meer voedingsstoffen in dan een light mix b.v.
                                Ik had ooit een indica op uni potgrond die er als een raket van tussen ging en last van overvoeding
                                met alleen een watergift.

                                Draai je plantjes een halve slag, dan gaan ze weer in de juiste houding staan .
                                Watergift als je potten droog zijn. Kraanwater doen ze t bij mij prima op.
                                Wat zaden zaaien is geen overbodige luxe.

                                Greeterz en good luck,

                                Hippie .
                                The seeds of today are the flowers of tomorrow

                                Comment

                                Bezig...
                                X