Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Balconia Flowers 2 - Hippie's Next Summer !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Comment

Re: The Balconia Flowers 2 - Hippie's Next Summer !

Hoi Poepzak en Steunkie ! Ziet er lekker uit ja, nou nog hopen dat ze enigzins te roken is ivm spoelen. De toppen die aangetast waren heb ik weggegooid ,
      dus wel 1/3 van de oogst verloren gegaan, en te vroeg moeten oogsten. Ze was net zo lekker haar toppen aan het aanmaken, helaas.
      Nadia's afwachten of er een meisje tussezit, het zijn reg. zaden. Kush gaat naar behoren. De auto Afrodite worden groot en geven vanwege hun grote onternodes
      dan ook flinke groeischeuten zodat die kale stam weer opgevuld wordt.

Wat foto's; buitenkweek 2013-2014 !! 1433.jpg Superskunk baby buitenkweek 2013-2014 !! 1434.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1435.jpg auto Bomb, 7 weken en 4e dag bloei, laat haar nog even staan zeggen de trychomen buitenkweek 2013-2014 !! 1436.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1437.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1441.jpg auto Afrodite,
      deze gaan als een speer, wordt een mooie volle plant dag 74 groei buitenkweek 2013-2014 !! 1438.jpg Special Kush #1 dag 40 buitenkweek 2013-2014 !! 1439.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1440.jpg 3x Nadia en auto Bonsai .
      Auto Afrodite, Nadia, Kush en de Bonz krijgen wortelstimulator en de terra van Hy Pro.

Het weer zit mee dus genieten maar,

Hippie .
      The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

flippen die meeldauw, vorig jaar bijna alles weggegooid door die zooi. Geen redden meer aan.
        Hopelijk heb je het onder controle, beter te veel weggooien dan te weinig.
        sigpic

Comment

Zekers te weten Inti, ja dat weet ik nog van vorig jaar. En je had nogwel een flinke baal wiet, damn .
          Hippie staat op scherp , ook alvast de niet bloeiende planten goed gesprayd tegen bladluis e.d beestjes.

Hippie .

Comment

idd goed plan, zekers de nog niet bloeiende regelmatig besproeien
            sigpic

Comment

Droogkast staat weer lekker gevuld en die Auto-bomb ziet er echt wel 'rijkelijk' uit smoke ze maar lekker Hipmeister
              GrtZ Sleo en Kat

Comment

Inti, kan geen kwaad .

Leo, valt altijd wel tegen als t droog is, vanavond eens even proberen. Hangt ook een tak in de huiskamer .

De 2 auto Afrodite doen het wel goed, maar het volgende is opgetreden. De 1ne heeft er meer last van dan de andere. Het is een bladprobleem, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Hier wat foto's ervan;

buitenkweek 2013-2014 !! 1458.jpg groeit goed buitenkweek 2013-2014 !! 1463.jpg beiden nu de bladeren; buitenkweek 2013-2014 !! 1453.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1454.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1455.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1456.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1457.jpg.......

Dit euvele gebeurt wel eens bij binnenkwekers wat ik gezien heb. Buiten dus ook. Oorzaken; Overbemenssting N, overbewatering, beschadigde wortels, onvoldoende bodemluchten, calcium tekort, niet voldoende N, P, K ?????
                1 van de 3 Nadia heeft er ook een tikje van; buitenkweek 2013-2014 !! 1459.jpg Mijn planten krijgen geen overbewatering, geef ze water en voeding tot ze hun pot leeg hebben. De voeding die ik gebruik is Hy Pro Terra en wortelstimulator Hy Pro.
                Normaal nooit last van gehad, ook de andere voorgaande planten niet. De aarde die ik gebruik is Plagron light mix.

Als jullie dit lezen, kunnen jullie mij aub enige hulp aanbieden, want ik weet niet precies wat het nou is en hoe het te tegen te gaan !?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

...Effe een time out , nog wat foto's van de andere planten; buitenkweek 2013-2014 !! 1468.jpg auto Bomb, deze heeft geen meeldauw buitenkweek 2013-2014 !! 1469.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1470.jpg 8 weken en 2 dagen bloei, ziet goed wit van de trychomen,
                over een paar dagen gaat ze er aan geloven . Special Kush dag 46 buitenkweek 2013-2014 !! 1464.jpg doe je best meisje 3x Nadia en de bloeiende Bonsai uit de bloemenbak buitenkweek 2013-2014 !! 1465.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1467.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1466.jpg.
                Superskunk, voor haar overleden zusje in de plaats buitenkweek 2013-2014 !! 1462.jpg come on baby .

Hoop wel een oorzaak te vinden en er wat tegen te doen voor de auto Afrodite dames,
                dus iedereen met suggesties voor dit bladprobleem is van harte welkom!!!

Nice evening,

Hippie .
                Attached Files

Comment

De conclusie is het volgende; calcium te kort en overvoeding/ verbranding. Te kleine maat potten, kleiner dan 20 ltr.
                  Als je niet afzuurd en er geen calcium buffer is verbrand het blad .

Te snel gaan bijvoeden/voeden?
                  Te veel?
                  Te weinig?
                  Grond ph?
                  Te veel opgehoopte zouten in de lightmix?
                  Te weinig kalk?

Het volgende heb ik gedaan. Overpotten naar een dubbel volume. Ze zijn van 11 ltr. naar 20 ltr. potten verhuisd .
                  Wat nieuwe lightmix om de kluit die een verdomd stevig wortelstelsel had, minimaal wat water gegeven aan de
                  rand van de pot en kijken wat de planten gaan doen.

Zo, nu tijd voor een dikke bolknakker....pfffff...

Hippie ....laters eh....

Comment

je hebt een magnesium probleem hippie,
                    de roestplekjes (niet letterlijk roest)
                    tonen het al aan

gr staff

Comment

Ben ik het niet mee eens. Bij een Mg gebrek of blokkade zie je pas geheel op het laatst, bij een vergevorderd gebrek bruine vlekjes. Dan had je van te voren allang het wolkige lichter groen worden tussen de nerf moeten zien, gevolg door vergeling tussen de nerf. Pas na de vergeling tussen de nerf (nerf blijft zelf groen) zie je bij een Mg gebrek necrotische vlekken tussen je nerf.

Naar mijn mening is deze plant gewoon overvoed.

Comment

Heren Stafford en Flintstoned, bedankt voor jullie reacties . Dit dacht ik namelijk ook als 1 van de oorzaken.
                        Het is toch daadwerkelijk overvoeding, verbranding van de bladeren.
                        Ik ga nu wat opbiechten hoe ik een week of anderhalf voeding van Hy Pro heb meegegeven.

Toen het zo warm was met die volle zon dagelijks, dronken ze hun potten in 2 a 3 dagen droog. Toen heb ik
                        met elke watergift ( 1/1.2 ltr. per pot) zo'n 3x in 9 dagen de (aanbevolen) hoeveelheid 5 ml/ltr. gegeven . Volgens Hy Pro
                        arme grond met elke beurt voeden. Lightmix zit nu ongeveer 80 dagen in de potten.
                        Voortaan weet ik wel beter, daar leer je van .

buitenkweek 2013-2014 !! 1471.jpg van de 11 naar de 20 ltr. potten buitenkweek 2013-2014 !! 1473.jpg was verdomme wel nodig ook buitenkweek 2013-2014 !! 1474.jpg nieuwe schoenmaat, de auto Afrodite zitten op dag 82 groei.
                        Is het wel een autoflower ? Wel wat kleine pistels in de oksels waargenomen, maar die verbrandden meteen door het euvele.

Nou even afwachten wat de planten gaat doen als er nieuwe scheuten aangemaakt worden.

Ik wacht af met voorbedachte rade,

Hippie .
                        Attached Files
                        Last edited by de oerhippie; 8 July 2014, 20:45.

Comment

Gegroet leden .

De auto Bomb is gedroogd in de kast en heb wat geprobeerd om te kijken of het wat is. Ze had ruim 1/3 deel meeldauw en zat in begin week 6 bloei. Ze kon nog zeker 3 weken langer maar het was niet anders.
                          Eventjes een rokertje in elkaar geflanst en proberen. Nou.....eerlijk gezegt is ie niet te roken . Heb t nog op de weegschaal gelegd en t meeste blad weggeknipt buitenkweek 2013-2014 !! 1481.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1482.jpg heb t voor de show maar in de weckpot
                          gestopt om er toch een aanzienlijk plaatje van te maken . Dit geef ik mn kat nog niet eens.

De andere auto Bomb is klaar voor de oogst, en die is wel lekker . Er zit niet zoveel aan maar ze ruikt en oogt goed de topjes . Zal dit dan de 1e lekkere rokert worden voor de hippie?

buitenkweek 2013-2014 !! 1478.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1479.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1480.jpg morgen knip ik haar af en dan gaat ze in de droogkast !
                          Dat was de laatste bloeier, wel veel ongeluk gehad met veel mannen en planten die rijp waren voor de kliko.
                          We gaan voor de Nadia, Special Kush, en de Superskunk.

Good evening,

Hippie .
                          Attached Files

Comment

Zonde van die meeldauw Hipster hoop dat de 2e AB lekker zal zijn!

Comment

Hoi Leo, ja ik baal als een stekker. Nog niks te roken.
                              Maar de 2e auto Bomb ruikt wel erg lekker, vele dikke witte trychomen sieren de plant !

Thanks makker en we spreken elkaar,

Hippie .

Comment

ziet er mooi wit uit in ieder geval
                                rokers in aantocht
                                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Bezig...
                                X