Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

    Korting op 420shop
    Hallo allen!

    Dan is voor mij eindelijk te tijd aangebroken om maar eens mijn eerste plantjes te kweken.
    Ik heb al heel veel gelurkt en ook een aantal (domme) vragen gesteld, dus ik heb een beetje kennis ervan.
    Ik heb drie Durban Poison en drie Royal Dwarf AF gekocht, beide bij de Seed Company te Enschede.
    De Durban zaadjes liggen nu een dag tussen een paar natte watten, en de dwergjes nog in de verpakking.
    Dit omdat ik niet zeker weet of ik te vroeg zal zijn met het buiten zetten, aangezien het nog gaat vriezen.
    Ik wil ze uiteindelijk allebei in de vollegrond zetten, een deel bij mij in de tuin en een deel in een bos.
    Het guerrilla gedeelte doe ik samen met een paar vrienden, eentje heeft een zaadje van Jack Herrer, van de andere weet ik het nog niet.

    Dus zal ik ze allebei vanaf nu een maandje laten voorgroeien (buiten wanneer het mooi weer is) in een pot met stekgrond of nog even wachten?
    Mijn verwacthingen van deze kweek zijn natuurlijk ervaring, plezier, geluk (alsjeblieft geen rippers).
    Eigenlijk zal ik al tevreden zijn met iets van een paar gram in totaal, dan heb ik er toch een beetje uit kunnen halen van, maar meer is (altijd?) beter

    Updates komen minimaal elke week, misschien frequenter aan de hand van de situatie.

    Cheers
    Last edited by reknak; 21 April 2014, 10:43.

    #2
    Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

    Mijn Dwarf du Royale staat al buiten hoor. Ze kunnen meer hebben dan je denkt. Al zal ik een mindere oogst hebben omdat het groeitempo wat lager ligt. Vorig jaar ben ik laat begonnen en had de dwarf wat ontspruitprobleempjes en zag ie helemaal paars toen ie boven kwam, maar het is een prachtig plantje geworden uiteindelijk.

    Succes!

    Comment


      #3
      Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

      Serieus? Heb je hem al in volle grond staan of hou je hem in een pot zodat je hem 's avonds kan binnenhalen, aangezien het nog gaat vriezen binnenkort.
      Dank je voor je reactie!

      Cheers

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ik kan even geen knop vinden om hierop te abbonneren, dus ik doe het even via een reactie.

      Comment


        #4
        Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

        Hey Rek, als de zaden ontkiemt zijn kan je ze het beste even in een potje houden.
        Zo, kan je ze nog even vertroetelen als de kopjes tevoorschijn komen.
        Meteen in volle grond lijkt mij wat risicovol, aangezien er idd een paar koude nachten komen.
        In volle grond alleen zaadjes welke nog niet zijn ontkiemt, tenzij het wat warmer is.
        Succes met de grow!

        Comment


          #5
          Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

          Oorspronkelijk geplaatst door twelvebarblues View Post
          Hey Rek, als de zaden ontkiemt zijn kan je ze het beste even in een potje houden.
          Zo, kan je ze nog even vertroetelen als de kopjes tevoorschijn komen.
          Meteen in volle grond lijkt mij wat risicovol, aangezien er idd een paar koude nachten komen.
          In volle grond alleen zaadjes welke nog niet zijn ontkiemt, tenzij het wat warmer is.
          Succes met de grow!
          Hey dank je voor de tip!
          Als je het over vertroetelen hebt, bedoel je dan voedingssupplementen? Is er veel verschil als ik het zonder toevoegingen ga proberen?

          Cheers

          Comment


            #6
            Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

            Rek, voeding geef je pas later. Wanneer ze er om vragen.
            Ik bedoelde temperatuur. Ik zou zeggen, lees even de sticky's en wat verslagen.
            Veel beginnersvragen worden daar beantwoord.

            grt 12bb

            Comment


              #7
              Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

              Het heeft hier vannacht 4 graden gevroren aan de grond.
              Ik heb ze dus even op de tuintafel gezet gisteravond want dat kunnen kleine plantjes echt niet hebben.

              De autoflowers zaai je liefst meteen op hun definitieve plek, dan worden ze het grootst, dus daar kun je nog zeker een maand mee wachten.
              Om lekker te groeien moet het toch al 18 graden zijn. Autoflowers groeien ook veel korter, dus optimale omstandigheden kiezen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                Oorspronkelijk geplaatst door twelvebarblues View Post
                Rek, voeding geef je pas later. Wanneer ze er om vragen.
                Ik bedoelde temperatuur. Ik zou zeggen, lees even de sticky's en wat verslagen.
                Veel beginnersvragen worden daar beantwoord.

                grt 12bb
                Ah, ik snap 'm. Wanneer ze in een potje kunnen (eentje begint al te openen) zet ik ze op mijn kamer op de vensterbank in het zonnetje, lekker warm.

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Het heeft hier vannacht 4 graden gevroren aan de grond.
                Ik heb ze dus even op de tuintafel gezet gisteravond want dat kunnen kleine plantjes echt niet hebben.

                De autoflowers zaai je liefst meteen op hun definitieve plek, dan worden ze het grootst, dus daar kun je nog zeker een maand mee wachten.
                Om lekker te groeien moet het toch al 18 graden zijn. Autoflowers groeien ook veel korter, dus optimale omstandigheden kiezen.
                Dank je, dan zal ik ze rond half mei gaan planten!

                Cheers

                Comment


                  #9
                  Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                  De durban zaadjes zitten in voorbewaterde potjes met stekgrond van de welkoop (wist niet dat ze daar ook plagron producten hebben), met de wortel omhoog/zijkant gericht (zie monty's kiemexperiment)
                  CameraZOOM-20140416182414332.jpgCameraZOOM-20140416182426733.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                    Oorspronkelijk geplaatst door reknak View Post
                    Serieus? Heb je hem al in volle grond staan of hou je hem in een pot zodat je hem 's avonds kan binnenhalen, aangezien het nog gaat vriezen binnenkort.


                    De Royal dwarf, van een maandje oud sinds gezaaid, staat in een 4liter pot, op het balkon, 1e etage. In een stad in het westen vh land. Dat wel. Ze blijft buiten, dag en nacht.
                    Hier een half uurtje vandaan, staat in de volle grond een quick fruit, als ik mij niet vergis. Aangezien ik daar een aantal dagen niet ben geweest weet ik ook niet hoe deze er nu bij staat, maar afgelopen maandag was alles nog koek en ei. Is zomaar experimentje. Tuineigenaar (mijn pa)weet nog van niets en tot die weer thuis komt, mag dat plantje lekker blijven groeien.
                    Al durf ik erop te wedden dattie het niet eens als cannabis zou herkennen. En wat die geur is? Komt bij de buren vandaan
                    Last edited by Coizzz; 16 April 2014, 18:28.

                    Comment


                      #11
                      Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                      Je maakt ze dan wel sterk ja. Ik heb trouwens wat folie over de potjes heen getrokken. Voordat ik ze in de volle grond wil stoppen, is het dan nog nodig om naar een grotere pot te wisselen of nieuwe grondstoffen in te doen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                        Ik kan nu van alle drie een paarsig steeltje zien, maar het ziet er naar uit dat ze niet allemaal hun zaadomhulsel hebben afgeworpen. Is dit normaal of moet ik in actie komen?
                        Ik kan nog even geen foto's maken omdat mijn telefoon in de wc is gevallen en nu ligt te drogen...

                        Comment


                          #13
                          Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                          succes roknk
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #14
                            Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                            hey dankjewel, jouw plantjes staan er ook al mooi bij poepzac!
                            Heb van eentje al het zaadhoesje er voorzichtig af kunnen schuiven. Ik zet ze nu maar es buiten in de zon.

                            Cheers

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oh wat een prutser ben ik ook weer..
                            Ik heb twee potjes in mijn handen en wil met mijn elleboog de deurklink naar beneden doen.. glipt een van de potjes uit mijn hand
                            Vlug zoveel mogelijk aarde terug de pot in, gaatje gemaakt en daar de (hopelijk zo weinig mogelijk beschadigde) zaailling in gedaan.
                            Ik hoop niet dat deze zaailling hierdoor afgeschreven is Heb de aarde weer bevochtigd en de potjes staan nu buiten in het zonnetje
                            Last edited by reknak; 19 April 2014, 13:24.

                            Comment


                              #15
                              Re: Durban Poison & Royal Dwarf AF beginner.

                              hey Rek, voorzichtig met de potjes en mobieltje
                              plantjes in terracotta zijn wel moeilijker te verpotten straks....

                              Comment

                              Bezig...
                              X