Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's groene ganja-avontuur 2014!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Modest's groene ganja-avontuur 2014!

Korting op 420shop
    Oi!

Na hier jarenlang te hebben meegelezen, aangekloot in de bos en geilen naar plaatjes, word het eens tijd voor het goed aan te pakken, en hiermee beginnen we in 2014!

Wat zijn de plannen dan?
    Gratis wiet voor een volledig jaar!

Wat zijn de spots?
    Wel, ik heb er 3. Spijtig genoeg ga ik niet van alle spots evenveel foto's kunnen posten.
    Wel ga ik zeer goed mijn best doen om dit topic tot een mooi einde te brengen, want een onafgewerkt topic is heel irritant .

Spot 1Spot 2: Serre bij een vriend van me. Ik zorg voor zaden, hij voor de serre en grond. We houden het wel simpel, dus niet teveel extra's, beetje compost en schapenpoep door de grond mengen, en hier zetten we dan 4 dames op.
    Omdat de serre niet zo heel hoog is, planten we iets laten, zodat we minder moeten toppen. Ook zetten we hier enkele AF's (3 Big Bang AF's steken net hun kopje boven).

Zaden voor de serre heb ik nog niet, tips steeds welkom!

Spot 3
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Modest's groene ganja-avontuur 2014!

Niemand nog tips voor zaden?

Comment

shiva shanti II of ruderalis indica. Zet van die laatste 1 plant, en dan kun je al die AFjes weglaten. Werd hier 3.3m hoog, een de opbrengst was daar ook naar. In een kas moet je wel bijsnoeien dan, lekker de breedte in. Zijn de enige normaalbloeiers die me nog niet teleurgesteld hebben buiten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Even een korte update:

Alles is zo goed als binnen.

De Big Bang's groeien goed, maar strekten wel een beetje. Deze zijn nu naar hun oppas gebracht, foto's volgen de eerstvolgende keer ik daar passeer.
        De Northern Force's zijn overgepot in potten van 10 liter in een DCM grond voor geraniums. Deze gaan traag, maar zeker. Hiervan volgen de eerste foto's binnen enkele dagen.

Voor de rest begin ik binnen een weekje.
        Opstelling:

4x Heribei
        3x Special Queen 1
        2x Frisian Dew
        1x Red Purps
        1x C99

Ga dus binnen een weekje pas beginnen. Haast en spoed is zelden goed...
        Heb bij die Heribei's wel Spongepot's gekregen, maar twijfel nog voor deze te gebruiken. Ik ontkiem steeds tussen watten en dit lukt steeds, dus vrees dat als ik mijn gewoontes verander, en het een en ander zal mislukken.

Heb het gevoel dat iedereen zowat overhaast begint met kweken zodra de zon er iets of wat doorkomt. Mijn theorie is dat iets later wat beter is, zodat je plant niet te veel energie verlies aan dagen zoals vandaag (heel de dag regen en zware bewolking), en dus meer energie/voeding zal overhebben voor de bloei!

Comment

Ok!

Wat een tegenslag, daarmee dat het verslag nu pas begint.

Kort verhaal:
          Alle hierboven opgenoemde zaden zijn kapot gegaan. Kreeg bij de Heribei gratis Spongepots, en hier zijn ze nooit uitgekomen. De een zegt dat het mijn schuld is, de ander zegt dat die Spongepots rommel zijn.
          Ikzelf zeg ergens tussenin.

Bon, nieuwe zaden besteld en deze binnen gekregen op 1 juni. Het ging om :
          2x Powerplant
          2x White Widow
          2x Ak47
          1x ChemdawgxHeribei
          5x Fast Bud Outdoor

Van deze 13 zaden zijn er 2 gestorven. Eerste dag dat ik ze buiten zette lagen er 2 plots uitgemergeld op de grond.
          Enkele dagen erna ontdekt ik bij 2 zaailingen dat er een versmalling was op het punt waar ze boven de aarde uitkomen. Stukje zelf is maar een 2MM lang, maar helemaal plat.
          Deze zaailingen heb ik dan iets steviger ingepakt met aarde (zodat ze recht blijven staan). Sindsdien leven ze precies nog wel, maar zit er niet veel beweging in.

Foto's:
          Zaailingen:
          DSC01439.jpg

C99 die ik nog heb kunnen redden uit de Spongepots, maar serieus toegetakeld was. Na een dikke 2 weken is hij amper zichtbaar gegroeid:
          DSC01440.jpg

ChemdawgxHeribei die heel erg gestrekt is. Deze stak enkele dagen eerder in de aarde, en was op 1 nacht 5 cm gestrekt . Vind zelf dat hij wel een raar kleurtje heeft, beetje geelig.
          DSC01441.jpg

Een van de 2 dames met dat verdunde steeltje. Vrees dat deze het niet zal redden.
          DSC01442.jpg

Concreet: Als alles goed gaat hou ik dus nog 9 planten over, zonder rekening te houden met nog afvallers/latere weer.
          Vind dat ze wel zeer traag groeien, alhoewel ze wel een mooi zonnig plekje hebben.
          Zou wel eens dringend moeten opschrijven wanneer ik wat plant, want ik heb er geen flauw idee van. Ik weet dat ik ze 1 juni ontvangen heb, maar helemaal niet wanneer ze gepland zijn. Ik denk 3 of 4 juni. Hopelijk worden ze nog groot genoeg tegen het einde van de zomer, zodat ik genoeg heb voor een jaartje te roken.

Knappere beelden:
          De af's! 3x Northern Force van Zambeza.
          Net zoals de vorige heb ik eigenlijk geen flauw idee wanneer ik ze in de grond heb gestoken, maar ze groeien goed. Sinds een dikke week zijn de eerste bloeisporen te zien.

3x Northern Force in hun kastje:
          DSC01443.jpg

Close up eerste bloeisporen:
          DSC01446.jpg

Dat was het dan alweer!

Heb ook momenteel nog 3x Big Bang af staan bij een kompaan, maar daar heb ik spijtig genoeg geen foto's van. Doen het ook goed, is vergelijkbaar met de NF's.

Grtz

Comment

ziet er goed uit man!!check mijne ook eens!!

Comment

1 v/d 2 dunne steeltjes is van ons heen gegaan . Vrees dat 2014 niet m'n beste jaar zal worden.

Comment

Ik vermoed dat je de oorzaak in de grond moet zoeken.

Nog maar een paar er bij zetten dan ?
                Voor het echt 12/12 is buiten, is het toch half/eind september.
                Er is nog wel even tijd om te groeien.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

AAAARGH...

Bon, zeer dure les dit jaar, bespaar niet op potgrond. Gisteren 5 Special Kush zaden besteld (RQS) en 5 Northern Light Auto, en een zakje zaai en stekgrond, weeral €40 armer.

Maar bon, les voor volgend jaar, direct in goede grond zaaien. Hopelijk haal ik er in oktober zeker wat af!
                  Last edited by Modest; 13 June 2014, 11:28.

Comment

In overleg met m'n kweekmaat hebben we besloten van geen foto's van het veld online te plaatsen, hij voelde zich er niet zo gerust op.
                    Dus dat zal ik dan ook respecteren, spijtig want het waren wel knappe foto's geworden.

De zaailingen van vorige foto zijn momenteel overgepot in nog grotere potten, en gaan binnen een weekje of 2 het veld in.

Wel ga ik nog dit verslag bijhouden voor m'n Autoflowers, en eventuele guerilla.

Als Autoflowers heb ik dus nog steeds die 3 Northern Force's die het zeer goed doen, en als deze erop zit komt er nog een soortje, welke weet ik nog niet, tips zijn welkom!
                    Ik heb hier van LeonV (oplichter!) van growshopmarkt nog een 15-tal reguliere AF zaden liggen die ik op 2 of 3 spots zou willen plaatsen. Had eerst mais in gedachten maar gisteren schoot me een plek te binnen.

De plek is geen bos, maar wel zeer afgelegen, en eigenlijk kan je er echt niets gaan zoeken. Wandelaars komen er zowiezo niet, maar vond wel enkele sporen van mensen, maar denk dat dit zo'n plekje is waar jongeren hun eerste pintje en eerste jointjes gaan roken (hier was dat vroeger het speeltuintje, nu blijkbaar de bosjes).
                    Nu, ik ga het wel riskeren. Die zaden liggen hier toch maar te niksen, dus kan ik ze beter in de grond steken.

Foto van spotje
                    DSC01456.jpg

Foto van Northern Force's
                    DSC01460.jpg

Zoom in op bloempjes
                    DSC01461.jpg

Comment

Vanaf de moment dat je plant bloeit lijkt de tijd verdomd traag te gaan

Dacht al dat de bovenstaande foto's ouder waren, maar blijkbaar maar een week geleden.

Bon: Van de 5x Special Skunk en 5x Northern Light AF zijn er 9 bovengekomen en deze doen het goed (+ nog 1 gratis WW zaadje).
                      Ook de mongoloid (Cinderella 99) groeit na een maand stilstand plots terug. Hij is nu zo'n 8 cm hoog!

Af's zijn dus lekker aan het bloeien, maar vind het wel wat raar.
                      Ik zie dat ze nog wel heel wat top moeten aanmaken (zou maar triestig zijn van niet), maar als ik met de microscoop kijk lijkt het (voor mijn ogen toch) dat de bolletjes van de trichomen licht milky worden.
                      Ze zijn half april gezaaid, en zouden maar 10 weken moeten (zaad-oogst), maar daar zit ik wel al over.

Foto's

DSC01484.jpg

Comment

Ondanks dat ik twee foto's niet zie gok ik dat deze nog wel een tijdje moet. Weekje of 4-5 kan zomaar..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X