Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x JACK HERER (greenhouseseeds) eerste kweekverslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3x JACK HERER (greenhouseseeds) eerste kweekverslag

Korting op 420shop
    hoi iedereen,

zoals in de titel is dit mijn allereerste kweekverslag ooit. Ik heb vorig jaar ook al eens een kweekje gezet, toen 2northern lights, maar twas alleszinds niet om over naar huis te schrijven. dus ook niet om een kweekverslag van te maken

Nu begin ik dit jaar weer met volle moed, mijn plantjes zijn al een weekje bovensgronds en ik ben ze nu aan het voorgroeien in een nogal stuntelige kweekkas(geef ik grif toe) met 1x spaarlamp 23w en 1x TL van 16w.

Ik heb nu deze morgen voor de 2de keer wortelstimulator van biobizz gegeven, geduld is de boodschap.
    ze zijn wel een beetje gestrekt heb ik de indruk, maar ik heb ook ergens gehoord dat je bij het verpotten de stengel tot net onder de lobblaadjes onder de grond mag stoppen? zoja, zou ik misschien dan al binnen een paar dagen willen verpotten.. good idea?

zo, ik hoop op een goed verslag en veel productieve wijsheid van mn fellow kwekers, jullie dus

hierbij wat foto's
    tips welkom!

merry spliffmas
    Attached Files

Re: 3x JACK HERER (greenhouseseeds) eerste kweekverslag

ahh.. 3x jack herrer van GHS ... dat was ook mijn eerste ronde (tevens verslag) .. stoeltje staat er dus al bij...
    Je heb iig een top soortje uitgekozen..
    Je kan TOT aan de lobblaadjes vullen, (lobblaadjes zelf wel boven de grond houden hoor!) maar dat gaat nu niet meer in deze potjes.. Je kan ze als ze een dag of 12 - 14 zijn wel over potten, en dan alsnog je pot tot aan de lobblaadjes vullen..
    ik ben benieuwd..
    veel plezier !!

ps. in wat voor potten/aarde gaan ze. en onder wat voor lamp komen ze?
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Comment

oh, ik denk dat ik ze nu nog een week of 2 ga voorgroeien onder de lampen, en daarna gaan ze lekker buiten
      ik ga ze alledrie op verschillende manieren kweken, om zo wat het verschil in evolutie te zien
      1 gaat in een gigapot van 100l en ga ik scroggen
      de andere 2 ga ik in kleinere potten van ongeveer 30l stoppen waarvan ik de ene dan zoveel mogelijk ga toppen om een struikeffect te bekomen, en de derde ga ik gewoon zijn gangetje laten gaan

tis een experiment, we'll see

van grond ging ik eigenlijk gewone potgrond van aveve gebruiken.. raad je me iets beters aan? of denk je dat dit goed zal zijn?
      ik ga ook nog met voeding werken, dus ik kan misschien de "zwakte" van de avevegrond een beetje compenseren.

greetz
      and a merry spliffmas

Comment

zelf kweek ik niet buiten dus daar kan ik je niet mee helpen.. maar dit forum wel natuurlijk ! staat van alles over samenstellingen van aarde..
        Wel een leuk experiment.. Het zou natuurlijk betrouwbaarder zijn als het niet 3 verschillende zaailingen zouden zijn. Dan zou je 1 zaadje moeten nemen, daar een moederplantje van maken, en stekken nemen..
        dan heb je 3 plantjes met dezelfde eigenschappen... maar dat ga je qua tijd niet meer redden denk ik..
        ik ben benieuwd naar de "struik"
        succes !

(running)

Comment

Leuk experimentje! Moest ik kunnen, zou ik ook zo dingen proberen buiten. Die buitenscrog ben ik wel benieuwd naar.

Veel succes

Comment

zet maar buiten pik is beter dan die lampjes
            succes met je eerste kweek
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

net gezien dat mijn eerste blaadjes een beetje beginnen krullen... enig id iemand wat dit zou kunnen zijn? te lage vochtigheid misschien? kheb ze nu althans in mijn veranda gezet met echte zon hopen dat het goedkomt!
              suggesties altijd welkom
              grtz
              merry spliffmas

Comment

De lobblaadjes of eerste echte blaadjes? De lobblaadjes drogen bij mij altijd uit na een tijdje die zijn alleen nodig voor de eersre stapjes

Grtzz

Comment

de eerste echte.... en ze zijn ook wat paarse langs de onderkant, tgaat ni precies wel wat beter, nu ik ze uit de kas en in de zon heb gezet..go jack go!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

*moet dringend iets doen aan zijn schrijfgedrag

Comment

DSC_1163.jpgDSC_1161.jpgDSC_1162.jpg

okaay een update! we zijn nu een goed weekje onderweg en ze doen het niet slecht, mijn gedacht!
                    kgeef ze nog steeds enkel rootjuice 2 keer per week met 2ml per liter, dit zal ik vanaf volgende week opdrijven naar 3 a 4 ml
                    kben benieuwd... ze hebben nu met die paar mooi dagen wel goed in de zon gestaan en kmoet zeggen, het doet ze enorm goed!
                    de zon, het krachtigste lichaam in ons sterrenstelsel kan nu eenmaal niet vergeleken worden met een spaarlampje en tllampje...

dit weekend ga ik ze verpotten en de stengel tot net onder de lobblaadjes diep stoppen.
                    tips and tricks welcome!

merry spliffmas

Comment

gaat lekker toch spliffmas piffpas

Comment

ziet er goed uit hoor !
                        kijk je wel uit dat de wortels niet in die doek groeien ?

(running)

Comment

Ok shivaman, ik let er op, thx!
                          Ik verplaats ze nu dagelijks wel, om ze in de zon te zetten, dus zal ik het op tijd kunnen spotten

iemand een idee vanaf wanneer ik ze best voeding geef? Kheb wel voeding van 2 verschillende merken, geeft dit? Bio grow, van biobizz en terra flores en boost accelerator van de canna reeks..

merry spliffmas

Comment

Hoe staat er ervoor hiero ? update ?

(running)

Comment

Hallo iedereen
                              hectisch drukke weken geweest, mr dan toch een update ze doen het vrij goed, eentje zit wat in vertraging, maar zal er ook wel doorkomen.
                              ze zitten nu in de definitieve potten en het plannetje voor de scrog-constructie komt eraan!
                              Hierbij toch al wat fotos
                              merry spliffmas!
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X