Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste buiten kweek :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste buiten kweek

Het werkt uitstekend,

Ik had in 1 nachte zeker 25 slakken in mn biertje liggen. Helaas is eentje onderweg ook nog langs een plantje gekomen....

Hier vond ik nog wel wat tips:
    Terminate the hate and spread the positive

Comment

thx space man kga proberen een plantje tijm te zetten denkik
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Koperdraad rond je plantje, ik heb het zo gedaan:
        2014-06-16 13.29.59.jpg
        met een pvc buis en geen enkel slak kan aan de plant, khad ergens gelezen dat koper is constant geladen is eens slakken of zelfs mieren erover komen krijgen ze een schok en trekken ze terug.

je kan online wel zelfplakkende koper vinden, ik heb dunne koperplaten uitgeknipt en met sterke plakband geplakt, aan de andere planten heb ik de koperdraad vastgedaan met nagels (voor in de guerilla dat het zeker niet loskomt!)

Dat met het bierblikje en je hebt 0% kans op slakkenaanvallen))

Last edited by lucasvda; 19 June 2014, 18:59.
        Autoflower kweek 2014

Belgische wietroker

Comment

merci lucas! ja die koperdraad was ik al sowieso van plan! maar met die pvc buis is nog wel slim dan moeten ze er wel over :p

Comment

Zo ben nog even in de donker door het bos getrokken! De plantjes staan er voor zo ver ik kon zien, goed bij heb overal koperdraad, slakkenkorrels en schelpen kalk gestrooid! Ik hoop dat dit men plantjes de komende 2weken kan beschermen! Kvertrek morge vroeg naar het warme zuiden kan ik daar is op zoektocht gaan naar de plaatselijke delicatessen en wie weet scoor ik er wel een lekker kweekje

Foto's heb ik niet kunnen nemen :s de flits van men telefoon heeft het op gegeven :s en in het donker was er niet veel te zien! Binne 2weken zal ik zeker iets posten ik kan zelf niet wachten om te zien hoe hard ze gegroeid zijn!
            Nou ik wens iedereen nog een fijne avond en hoop nog ergens een wifi spot te vinden om toch een beetje te kunnen volgen

Grtz Gdog

Comment

Succes tegen de slakken en goede reis Gdog!

Comment

Slakken/naaktslakkenKijk of je ook wat plaatselijke zaadjes kan scoren
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zo eindelijk terug in het zonnige belgie!! niet dus :s
                  deze ochtend met het zonnetje (als die er al was) opgestaan om een kijkje te nemen naar de plantjes!
                  ik hield men hart vast toen ik zag hoeveel slakken er in de omgeving aan het rond glibberen waren :o
                  ik mag nog een beetje van geluk spreken! alleen de klones zijn opgegeten!
                  DSC_0075.jpgaan deze zit nog het meeste groen en dat is al niet veel meer spijtig genoeg rot beesten!!!
                  gelukkig zijn de 3lemon kushes die ik nog had niet te hard aan gegeten!
                  ze zijn wel flink gegroeid wel wat gestrekt maar ze hebben nog een stevige stam ik vermoed dat het een beetje aan het soortje ligt aangezien ze het allemaal doen en ze normaal wel genoeg zon krijgen! (als deze schijnt :p )
                  maar hier zijn de lang verwachte foto's!
                  nr1
                  DSC_0076.jpgDSC_0077.jpg
                  nr2
                  DSC_0078.jpg
                  en nr 3
                  DSC_0079.jpg
                  ze zien er gezond uit!
                  ook heb ik een nieuwkomertje!
                  ze/hij staat ineens in de schaduw van nr2 en is nog maar heel klein! ik vermoed dat het et nooit uitgekomen white widowtje is, en anders geen idee :p morge ga ik nog is terug om deze te verplaatsen en het beste te hopen! DSC_0080.jpg
                  ze is wel heel geel dus die krijg morge ook wat extra voeding!
                  hier ook nog een foto van de ice van mijne maat! deze kijkt niet meer om naar zijn planten dus ik heb de verzorging op mij genomen! hij heeft ook een pineapple die niet meer wilt groeien :s kzal morge ook wat foto's nemen hiervan!

alvast bedankt iedereen voor de info over slakken! kga nog een bierbklikje ingraven en hopen dat ze er nog in verdrinken!!!

grtzz Gdog

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hier zijn de foto's van de ice eventjes vergeten :p
                  DSC_0083.jpgDSC_0082.jpg
                  deze groeit wel mooi maar deze staat dan ook al het langste in volle grond

Comment

zo nog is eventjes naar de dames gaan kijken!
                    en ik denk dat ik met een blad probleem zit :o
                    kga bij monty's bladproblemen is kijken en hopen dat ik iets vind!
                    maar hier al een pic: DSC_0075.jpg
                    heb ook al gesproeid met een product tegen insecten en schimmels bij rozen! hoop dat dit al iets doet!
                    DSC_0078.jpg
                    grrrrr sorry voor de mensen met een stijve nek :s hij wilt niet recht op staan
                    heb ook een ander probleem..
                    deze plant groeit al een tijdje niet meer. DSC_0076.jpgDSC_0077.jpg
                    hij ziet er vrij gezond uit dus ik snap niet hoe het komt :s iemand een idee?
                    voila! extra foto's van de hele boedel komt later deze week nog is!

Grtz Gdog

Comment

nog even een update!
                      de plantjes zijn blij dat het zonnetje terug is!
                      ze gaan lekker verder!
                      2van mijn clones die ik had gemaakt hebben de slakken aanvallen dan toch nog overleeft!
                      DSC_0079.jpgDSC_0080.jpg
                      ook de rest spurt verder in dit weer!
                      de 3x lemon kush:
                      DSC_0081.jpgDSC_0083.jpgDSC_0085.jpg
                      en de ice kush:
                      DSC_0086.jpg
                      en de 2pineapple's:
                      DSC_0087.jpgDSC_0088.jpg
                      de laatste pineapple is wel al enkele weken gestopt met groeien :s weet niet goed hoe het komt.. hij heeft gisteren wat extra voeding gekregen!
                      ook het laatkomertje groeit lekker verder:
                      DSC_0082.jpg
                      ook deze kreeg wat voeding! ze staat spijtig genoeg wel nog in de schaduw van een andere plant.. de wortels zijn al vrij hard in elkaar vergroeid en ik wil ze liever niet beschadigen dus zal ze daar wel wat groter moeten worden

dus als er iemand een idee heeft waarom die pineapple niet meer groeit laat maar horen!

Grtz Gdog

Comment

wauw, gaat goed zo, zijn deze autoflower? wel jammer van die slakken Ik heb ondertussen al 2 frisians geoogst
                        I'm high, but I'm grounded.

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

Comment

hey planter, nowp het zijn geen af's dus ik heb nog wel eventjes te gaan

ben sinds gisteren terug van bivak en toch nog snel even langs de baby's gegaan! die trouwens al ferme vrouwen zijn geworden!
                          de foto's zijn wel in het donker gemaakt, maar ik ga straks nog is alles goed na kijken!

de pics:
                          lemon 1 : DSC_0240.jpg lemon 2 : DSC_0241.jpg lemon 3 (met baby zusje) :DSC_0242.jpg
                          baby zusje : DSC_0243.jpg
                          de 2 pineapples, die nu alle 2 toch zijn beginnen door groeien DSC_0244.jpgDSC_0245.jpg
                          dan nog de ice die echt prachtig is geworden ze zal nu toch al 1.5meter zijn DSC_0247.jpgDSC_0248.jpgDSC_0246.jpg

ook 2 van mijn reveg clones zijn terug in gang geschoten DSC_0249.jpgDSC_0250.jpg

voila! da was weer een update ik zal straks proberen nog wat foto's onder de zon te nemen

Grtz Gdog

Comment

Mooi GDog! Ik ben benieuwd naar de overdagplaatjes.
                            Gr, 12BB

Comment

Na bijna 2weke niets meer gedaan te hebben heeft de toeter van deze middag me naar dromen land geleid :o gelukkig had ik dit uitzicht
                              Foto's ben ik dus niet meer kunnen gaan trekken maar morgen is er weer en dag
                              Grtz Gdog!

Comment

hellow mede growers
                                de beloofde day shot's zijn genomen
                                we zullen weer beginnen met de 3 lemon kush
                                nr 1. DSC_0241.jpgmet enkele bijt sporen van (ik vermoed) reetjes DSC_0242.jpg
                                nr 2. DSC_0243.jpg deze heeft van onder nog ferm last van die brandplekjes. er komen er precies meer bij DSC_0244.jpg
                                nr 3.DSC_0245.jpg met haar baby zusje in haar avond schaduw DSC_0246.jpg
                                dan hebben we nog de 2 pineapples!
                                het ware trage starters en ook schieten ze niet echt omhoog.
                                DSC_0247.jpg nr 2 van de pine's heeft zich zelf getopt :p die vormt nu 3 hoofdtoppen DSC_0248.jpgDSC_0249.jpg
                                en dan ons monstertje de ice DSC_0250.jpgDSC_0251.jpg deze is 20cm in een week gegroeid ik vermoed dat het nog een dikke 2a3weken zal duren voor ze bloei tonen dus met een beetje geluk haalt ie de 2meter nog zou een mooi boompje worden

ook de clones beginnen zich goed door de slakken aanvallen door te werken
                                DSC_0252.jpgDSC_0253.jpgDSC_0254.jpg

iemand die tips weet om die bruine spikkels weg te krijgen? ik hoor het graag
                                zo nog even een toeter gedaan met weer een prachtig uitzicht DSC_0255.jpg

grtz Gdog

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

iemand een idee hoe ik die foto's nu is eindelijk recht krijg?? :o op men pc staan ze allemaal goed!
                                merci
                                Gdog

Comment

Bezig...
                                X