Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik zie in 1 plant wat zaadjes zitten.. kan het kwaad om deze te verwijderen met een pincet of kan ik ze beter laten zitten. Dit omdat veel energie naar de zaden zou gaan. Toppen genoeg aan die plant maar er zitten dus ook wat zaden in.
De rest van de planten heb ik het niet bij geconstateerd.
Of door de hennepvelden. 6km is best te doen voor stuifmeel met een beetje wind.
Ik zou ze er nu in laten en na het drogen de zaden eruit halen en weggooien. Vogels zijn er gek op.
Als je nu in de toppen gaat rommelen maak je het wel erg aantrekkelijk voor toprot.
Bedankt beide. Dan laat ik het zitten. Ik gooi ze ook weg.. Volgend jaar feminised en een soort die niet zo groot wordt. Dit is voor mij de eerste keer en door dit forum heb ik in korte tijd best veel geleerd waardoor ik het volgend jaar heel anders ga aanpakken. Groei voeding heb ik nu niet gedaan, alleen halverwege de groei wat ecostyle aardbeien spul en veel te laat wat vital. Dat zaad wil ik niet in de tuin, daar wil ik de possible faillures zoveel mogelijk uitsluiten. Wellicht wat guerrilla. Daar ga ik bij gebrek aan goede zaden niet in invedteren. Het duurt nu wel heel lang. Kan niet wachten en ben heel benieuwd hoe dik de toppen nog zullen worden.
Ik ben na dat ene topje met rot geen rot meer tegengekomen en ik inspecteer iedere dag.
Bovenin heb je zoutverbranding (overvoeding). Zoutverbranding kan ook door andere voedingszouten komen dan enkel te veel stikstof (NPK balans).
Onderop de gevolgen van een oud stikstof tekort in combinatie met bald wat nog maar weinig licht ontvangt. STikstof is een mobiel element. Dit wil zeggen dat de plant het kan verplaatsen. Als ze bovenin stikstof mist trekt ze dit uit de onderste bladeren en transporteerd het naar boven voor de nieuwe groei. Neemt niet weg dat je bladpuntjes kunnen verbranden door te veel P of K.
Ok dank je @FlintStoned dan niets wijzigen dus en een paar keer plagron alga Bloom overslaan. Ik dacht dat de stikstof hierin wel meeviel. Ik ga dr vanuit dat de zon hem wel goed zal doen deze week.
Comment