Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Mega bud automatic (green label seeds)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3x Mega bud automatic (green label seeds)

Korting op 420shop
    Hallo

Na vorig jaar een succesvolle kweek gehad te hebben met autoflowers (blueberry - ik weet niet meer van welk merk), heb ik besloten om dit jaar weer voor een auto te kiezen.
    De smaak, het effect en het uitzicht vond ik gewoonweg geweldig in vergelijking met andere buitenkweek dat ik zelf al gekweekt en/of gerookt heb.

Dit jaar is mijn keuze gevallen op mega bud van green label seeds, deze keuze is gebaseerd op het volgende marketingzinnetje:
    "Waar de meeste autoflowering soorten doorgaans vrij klein blijven, bewijst Automatic Mega Bud dat opbrengst en autoflowering genetica prima hand in hand kunnen gaan."

Ben benieuwd of ze hun belofte kunnen waarmaken

Plan van aanpak

1. Zaadjes ontkiemen (logisch?) - is al gebeurd (5/6 zijn uitgekomen)
    2. In kleine potjes met universele grond planten en laten groeien tot dat de wortels van onder te zien zijn
    3. Mooiste/beste plant eruit kiezen en in 50L pot steken met batmix
    => 50L is misschien teveel voor een autoflower, maar ik laat maar 1 plant thuis dus beter teveel dan te weinig !
    4. de overige zet ik guerilla

voeding

Geen ! Vorig jaar heb ik een 3tal keer voeding gegeven aan mijn autoflower en ik merkte dat de plant er niet zo goed op reageerde, dus heb ik besloten om ermee te stoppen.
    Dit bleek een goede beslissing, het resultaat was gewoon overheerlijk ! De voorbije jaren gebruikte ik altijd voeding en wiet was altijd smakeloos. Bovendien heeft batmix meer dan voldoende voeding volgens mij

guerillaspot

Binnenkort zal ik foto's uploaden van mijn plek !

Ik zal elke week een update uploaden over de stand van zaken
    Merci om te lezen en veel kweekplezier !

Re: 3x Mega bud automatic (green label seeds)

Alle 6 zaadjes zijn uitgekomen !

Comment

IMG_20130720_212454.jpg

Comment

Dat wordt knippen in de vakantie
        Succes !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kleine update:
          ku 004.JPG

Ze groeien traag, maar gestaag Hopelijk blijft het nog een tijdje goed weer ! De zesde heeft het spijtig genoeg niet gemaakt

Mijn guerillaspot heb ik ondertussen ook al gevonden, spijtig genoeg foto vergeten trekken ...
          Er is genoeg licht en de vegetatie bestaat uit braambessen en brandnetels. Volgens mij is de grond leemgrond/kleigrond die redelijk luchtig is... is dergelijke grond goed voor wietplanten?

Comment

weer een week verder en tijd voor een update
            plant 002.JPG
            1.JPGheb de grootste gisteren avond verpot

Over het algemeen heb ik het gevoel dat het trage groeiers zijn, op een week tijd zijn ze amper gegroeid en de meeste pas begonnen aan hun tweede set blaadjes...
            Had de indruk dat het vorig jaar toch iets sneller ging... Ik maak me er niet zo heel veel zorgen over, maar hopelijk slaan ze niet te snel in bloei... :/

Comment

Hallo iedereen ! Het is vrijdag, dus tijd voor een update

Door het matige weer is er maar heel weinig vooruitgang, ik hoop echt dat het de komende dage verbetert anders zal het maar een pover oogstje worden... Oordeel zelf...
              grow 005.JPG Dit is het kleintje in een 10L pot met batmix, het ziet er enkel groter uit door de foto
              grow 008.jpg grow 009.jpg kan iemand me vertellen of dit al voorbloeiverschijnselen zijn? zou wel sucken, zo vroeg

heb voor de rest nog enkele zaadjes gekregen
              - speed ryder #2
              - Fast haze
              - Turbo Jack

ik denk dat ik ze deze zomer nog zal zaaien Het is te zien hoe deze twee het nog doen ...

Comment

Mooi! Hoe lang duurt het voordat je ze guerrilla gaat zetten? Ik was te vroeg, teveel regen. En hoe kun je voorbloei herkennen dan? Ik heb dit namelijk nog nooit gezien. Nu alvast 2 mooie dagen in het vooruitzicht! Succes ik ga je volgen ben benieuwd.
                Grow bitch! Grow!

Comment

je zou dit normaal gezien moeten kunnen zien aan de oksels, maar snap het zelf ook niet allemaal :p

ik denk ergens in de loop van volgende week, zit nu midden in de examens dus het is een beetje moeilijk...

Comment

weer een week verder, dus tijd voor nieuwe foto's !

Al bij al vind ik het relatief traag gaan, als ik het tenminste vergelijk met vorige jaren.
                    Ik denk dat ik een fout heb gemaakt door de autoflowers eerst in kleine potjes te laten groeien, heb op verschillende fora gelezen dat dit niet aangeraden wordt bij AF's door de korte groeiperiode.

SAM_1974.jpgSAM_1975.jpgdit is het plantje in de 50L pot, is ongeveer een 15tal centimeter hoog (ruwe schatting)
                    SAM_1973.jpgklein duimpjes in een 10L pot

Wat is jullie mening? zouden deze nog een volwaardige grootte kunnen bereiken?
                    Last edited by greekindicalover; 6 June 2014, 08:42.

Comment

Sinds vorige week is de ene in de grote pot enorm geschoten ! Hieronder een foto'tje
                      SAM_1980.jpgSAM_1979.jpgPlant is nu ongeveer een 30tal centimeter praktisch verdubbeld ! Voor de rest heb ik een beetje last gehad van hongerige insecten, maar niet spectaculair..
                      Indien het verergert zal ik er eens lavameel op spuiten, biologisch en insecteafwerend..

"Basaltmeel en/of lavameel als stuifmiddel op je groenten:brengt een minimale bemesting aan, vooral van sporenelementen

werkt preventief tegen schimmelaantastingen door de hygroscopische eigenschappen (wateraantrekkend) van het fijne stof;

maakt het blad harder en dus resistenter;

http://www.velt.be/Joomla/index.php?...390&Itemid=347

klein duimpje heb ik nu eindelijk guerilla gezet
                      IMG_20140611_202819.jpgIMG_20140611_202827.jpg (dit is een NLX plantje en heb er ook nog een turbo jack gezet, een paar zaadjes die ik gekregen heb)

De plek is niet de meest zonnige plek, maar het was het beste wat ik dit jaar kon vinden. Op de vorige plek (waar de planten 2 meter zijn geworden) is er een wandelpad gebouwd
                      De grond is er een mengeling tussen leem en klei, heel vaste grond dus. Water gaat er wel vlot weg... De plantjes heb ik bovendien preventief bestuifd met lavameel. Op hoop van zege !

Comment

Plantjes groeien goed !

Diegene die thuis staat is al over de 50 Cm
                        SAM_1994.jpgSAM_1996.jpg
                        De nieuwe blaadjes hebben wel enorm gele uiteinden en volgens mij wordt het erger, iets teveel water lijkt me. Kan iemand dit bevestigen aub?
                        SAM_1995.jpg

Guerilla groeit goed! Verdubbeld qua hoogte in een week Foto's komen binnen paar dagen ...

Comment

dat is overvoeding die bruine puntjes
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

hej,...

Dit is misschien best laat maar dat je plantjes eerst normaal groeiden en dan wat trager en dan terug wat sneller heeft te maken met het aanmaken van wortels.
                            Hier mee bedoel ik dus dat als je je plantje in een groter pot met meer volume gaat zetten dan zal het plantje eerst reageren door wortels aan te maken om zo te proberen
                            de zomergrondwatertafel te bereiken. (laag in de bodem waar altijd water aanwezig is door verzadiging) Niet dat dat altijd lukt maar des te dieper de wortels des te meer water kan hij opnemen.
                            Dus als je wortels beginnen te groeien gaat even hier de meeste energie heen tot dat deze voldoende zijn gegroeid en dan kan alle energie naar de plant gaan waardoor die plots zo snel groeiden.
                            Ook over de grond wil ik iets zeggen, je zegt dat het leem-klei grond is maar doordat het water snel wegtrekt zal het eerder leemzandgrond zijn Niet panikeren! dit is juist beter dan leem-klei aangezien er dan meer bruikbaar water in de bodem zit! zie zo nu heb je weer al wat meer kennis over de bodem en de wortelgroei ;D
                            in ieder geval nog veel succes met je buitenkweekje!
                            mvg. ;D

Comment

Die verkleurende puntjes kan inderdaad van een te hoge EC zijn.
                              Dat kan ook worden veroorzaakt door het iets te droog staan, daardoor loopt de EC in de grond ook op.

Plantje niet midden op de dag nat spuiten eh..
                              De thuisplant staat er verder wel lekker bij hoor.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X