Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste poging kweekverslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste poging kweekverslag

Alweer een week voorbij, wachten duurt lang..Ik zal van de week weer eens wat foto's maken om te kijken hoe het er voor staat.
    Ondertussen toch al wel wat rot moeten wegknippen helaas, ik doe het voor de eerste keer en het is toch bij elk stukje weer vervelend om te doen.
    Wellicht hoort het er gewoon bij..
    Ik heb nog steeds een aantal planten in de kas staan en een aantal buiten.
    Die in de kas staan hebben rot maar zijn al veel verder dan diegene die buiten staan, die hebben dan gelukkig nog geen rot laten zien.

Mag toch hopen dat ik van de 7 planten ( ja eentje is er in een korte storm overleden, omgevallen en uit elkaar gewaaid) nog een portie overhoud.
    De grootste plant is ondertussen ruim 3.00 mtr. van grond tot top. Ik had maar steeds die kleine plantjes in gedachten en nu blijken het gewoon coniferen te worden.
    Ik vind het erg leuk om een keer te hebben gedaan maar je moet er wel geduld voor meebrengen.
    Blij met dit forum ook voor het opzoeken van problemen en vragen, daarvoor al bedankt..

Op naar de laatste paar weken, succes allemaal ..

Comment

Blijven de planten in de kas misschien te nat ?

Ik heb alleen een afdak, maar dat was aan de onderkant, vanmorgen zeik nat.
      Lets not criticize but legalize

Comment

Niet te nat denk ik maar gewoon te weinig lucht circulatie denk ik, aangezien ik de potten moest ingraven omdat de dames te hoog zijn laat ik ze maar staan .. ik ben bang dat ik ze niet meer heel uit de kas krijg..de top zit een paar cm onder het dak.

Edit: uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, je hebt gelijk Gps
        Last edited by goofy123; 12 October 2014, 22:23.

Comment

zoom313 (2).jpg
          Zonder gehinderd te worden door kennis en kunde, zie ik toch de eerste amber kleurige trichomen verschijnen ( rechts onder op de foto) zal ik het dan toch tot een goed eind kunnen brengen??
          Attached Files
          Last edited by goofy123; 16 October 2014, 19:13.

Comment

Kan zijn dat ik het verkeerd heb maar volgens mij is dat geen amber maar begin van rot want het blaadje is bruin de trichomen niet.

Comment

Mmmhh dat bruine blaadje bedoelde ik niet eigenlijk, meer op het blad ervoor.
              Rot ja dat zit erin, dit is 1 van de planten die in de kas staat..daar kan ik wel met een schaar bij blijven staan.
              Buiten hebben ze daar nog steeds geen last van (knock on wood )

Comment

Zo goed als alles omgehakt, buitenplanten begonnen ook rot te krijgen en daar werd ik een beetje zenuwachtig van.
                Alle grote toppen met tak en al er afgeknipt, de grote bladeren eraf gehaald en opgehangen.

Klein spul ,moet ik nog wat voor verzinnen, ik denk maar gewoon meteen knippen en op een gaas rekje leggen..zoiets.

Zal binnenkort wat foto's posten van de opbrengst.

Comment

.....
                  Last edited by goofy123; 4 November 2014, 16:55.

Comment

.....
                    Attached Files
                    Last edited by goofy123; 4 November 2014, 16:54.

Comment

Eigenlijk had ik verzonnen dat het hele topic eraf moest, maar er werd mij geadviseerd om het toch maar te laten staan.
                      Dus hier nog even een update.
                      Na uren en uren te hebben geknipt (ook de eerste keer, dus doe ik het helemaal fout hoor ik dat graag) weer een klein emmertje vol.
                      Het heeft ruim 2 weken gedroogd, ik zou bijna zeggen helaas hangt er nog een hele bult meer.
                      De meeste topjes zijn erg los, wellicht hoort het als buitenplantjes zo ik heb geen idee.
                      10806870_965894053438421_118146024_n.jpg
                      10805011_965894046771755_1456707415_n.jpg
                      200 gr. deze keer, dat brengt de tussenstand op 350 gr ongeveer.

Edit : slecht plan
                      Last edited by goofy123; 11 November 2014, 11:30.

Comment

Helaas hangt er nog meer...lol

Waarom zou je je topic weghalen ?
                        En waarom heb je de tekst weggehaald bij de laatste paar berichten ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Helaas was misschien niet helemaal het juiste woord, maar soms wordt je overdonderd door de hoeveelheid werk en denk je dat het wel iets minder mag zijn..

Topic weghalen had ik bedacht omdat onder het kweker-geweld hier mijn kweek en verslag niet echt iets toevoegen.

Ja de 2 laatste berichten waren van de eerste knipbeurt en niet helemaal goed verwoord...zoiets

Comment

Weer een aantal uren geknipt vandaag, er komt maar geen eind aan..dat doen we de volgende keer anders denk ik.
                            Ondertussen aan de 700gr. geknipt en droog.
                            Ik was begonnen in weck potten die ik nog had staan maar nu heb ik ook maar wat in zo;n plastic bak gepakt.

Geen idee of ik gewoon heeeeel langzaam ben of iets fout doe maar ben al redelijk lang bezig met knip en pluk werkzaamheden, dat ik er ondertussen moe van wordt.
                            Heb ondertussen ook voldoende voor een jaar of wat, maar ja weggooien is ook zonde.

Goeie zondagavond allemaal en veel plezier morgen.

Comment

Lang tijd geleden alweer maar ik heb toch een vraagje, mocht niemand het hier lezen zal ik het over een dag of wat apart posten.
                              Ik heb dus van mijn eerste buitenkweek een redelijke hoeveelheid, na mij bescheiden mening, best lekkere wiet gekregen.
                              ( ach ik heb het zelf laten groeien dus is al snel de helft beter)
                              Het is Lemon Haze maar niet zo sterk als van de shop, wat wellicht te verwachten was.
                              Het "probleem" nu is dat ik zo'n 8 ons in potten heb wat buiten heel veel plek inneemt ook van ze lang zal ze leven bij mij niet opgaat toch volgend jaar.
                              Ik kom er ook niet echt achter wat nu de beste manier is om het in ieder geval zolang mogelijk in goeie conditie te houden.

Het staat nu in lucht dicht bakken in een donkere koele trapkast.

Met mij gebruik van een gram 5 per maand zal ik het 2027 wel een keer op hebben

Comment

Bak is een cake of probeer wat bho te maken dan gaat je voorraad hard zat. [emoji1] geniet ervan!

Comment

Bezig...
                                X