Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

Korting op 420shop
    Na wat aanloopproblemen (zie http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...aden-zaadkeuze), is inmiddels 1 plantje groot genoeg om te kunnen spreken van een begin

Wat er op dit moment staat:
    1 keer Easy Bud (de grotere plant)
    3 Royal Haze auto (1 kneusje die nog even mag blijven staan tot de volgende zaadjes ontkiemd zijn, 2 mini plantjes die te weinig zon en te veel regen hebben gehad tijdens de eerste weken, en te vroeg naar buiten. Even kijken of dat nog wat wordt, anders gaan ze weg.)
    2 Easy Bud die net ontkiemd zijn in een kweekbakje voor het raam -nog geen foto`s
    1 Royal AK auto die ook net ontkiemd is. -nog geen foto`s
    1 Fem. White Widow, nog in kweekbakje bij het raam - nog geen foto`s

De Easy bud en de auto Haze plantjes zijn gelijktijdig ontkiemd. Zie het verschil, vandaar dat ik ook nieuwe easybud zaadjes heb besteld en geen auto Haze meer.

2mnkkmq.jpg

2zqgbig.jpg

33z4c2r.jpg

Volgende week weer een nieuwe update
    Attached Files
    Last edited by luhoe; 11 July 2014, 21:57.
    Autoflowers 2016

Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

Een paar zonnige dagen heeft de plantjes duidelijk goed gedaan. De easy bud gaat als een tierelier en zelfs de mini auto haze plantjes vertonen een teken van groei. Ik kan het nog niet over me hart verkrijgen ze om te knippen. Er staan 2 easy buds en een auto AK klaar om over een dag of tien ook naar buiten te gaan.

De easy bud

39c4c0364cc5e35e2c0651d2d0e2140fa40e039c.jpg

Van bovenaf

e11d91020258035303f3cb9c52d49ed47ca8926d.jpg

De mini auto haze plantjes

d10e118277cb04fe63fcaa984ef4ffd9b6b315a6.jpg

Volgende week weer een update
    Autoflowers 2016

Comment

Hoe zit het met die easy buds en hun verzorging? Kan je je wat vinden in de woorden die RQS ervoor gebruikt (en waar hun naam wat voor staat). Geef je ze iets van voeding? In wat voor grond staan ze ?
      Woody's zen kweek!

Comment

Easy Buds is vrij recht toe recht aan. Zoveel mogelijk licht, dagelijks beetje water, eventueel met voeding.

RQS zegt het volgende over hun Easy Bud zaadjes:

THC 12%
        CBD Low
        Yield Indoor 275-325gr m2
        Yield Outdoor 115-165 grams per plant dried
        Height Indoor 50 - 60 cm
        Height Outdoor 60 - 110 cm
        Bloeitijd 5-7 weeks
        Oogstmaand 8-9 weken na ontkiemen
        Genetische achtergrond White Indica x Ruderalis
        Type Sativa: 15% Indica: 55% Ruderalis: 30%
        Effect Lichamelijk

Ga lekker zitten, ontspan en doe het rustig aan met Easy Bud. De kalmerende soort drukt zich uit met een interessant aroma en grandioze high.

Ik gebruik als voeding deze kit

Deze box van Plagron bevat alle benodigde voeding voor 1 m2 aan planten die in aarde groeien. Een topproduct om in huis te halen.

Ik gebruik geen speciale grond of medium. Gewoon potgrond/turf mix met onderin een laag kleikorrels. Aan de onderkant van de emmers zitten ook gaten.

En mijn ervaring is dat EB echt het makkelijkste van het makkelijkste is. Probleemloos ontkiemen. Snel opgroeien en dan zoveel mogelijk licht en het groeien gaat vanzelf. Nog geen schimmels of ongedierte tegengekomen. De vraag is alleen hoe veel en goed de opbrengst gaat worden.
        Last edited by luhoe; 25 May 2014, 18:29.
        Autoflowers 2016

Comment

Een aardige week met wat zon en wat regen. Het maakt de Easy Bud allemaal niet zoveel uit , die gaat gewoon verder. Inmiddels is de bloei er mooi ingekomen en ik geef ook wat bloeivoeding als het niet regent want dan spoelt alles niet meteen weer weg. Vanaf een meter afstand is ze nu ook te ruiken. Een van de autohaze is verplaatst naar de groene container want die liet duidelijk ballen zien en het mooie plaatsje in de zon is echt ladies-only.

EB van boven

1.jpg

EB vanaf de zijkant
          2.jpg

Toppen
          3.jpg

De inmiddels "nano" auto haze die nog wel wat doet.
          4.jpg

2 keer EB en 1 keer Auto AK47 groeien inmiddels bijna hun kasje uit en mogen in de loop van de week ook de zon in. Volgende keer ook foto`s daarvan.

Volgende week weer een update!
          Last edited by luhoe; 1 June 2014, 18:55.
          Autoflowers 2016

Comment

EB, mooi in de bloei. Gaat als een trein

WP_20140627_003.jpg

WP_20140627_005.jpg

WP_20140627_006.jpg

WP_20140627_008.jpg

WP_20140627_009.jpg

De mini autohaze is blaadjes aan het aanmaken. Of ie nog iets aan de bloei gaat doen is afwachten. Een gram is al leuk.

WP_20140627_011.jpg

EB die binnenkort vol de zon in gaat

WP_20140627_012.jpg

Nog een EB, er heeft iets bij die blaadjes gezeten maar ik kan op de blaadjes geen beestjes of schimmel ontdekken

WP_20140627_013.jpg

Pepers

WP_20140627_014.jpg
            Last edited by luhoe; 9 June 2014, 23:48.
            Autoflowers 2016

Comment

Update van deze week:

Vlnr Auto haze EB EB: De auto haze gaat alleen de breedte in, de lengte wil niet echt lukken. Ben benieuwd of en wanneer ie de bloei in gaat. De twee EB`s gaan volgens schema. Groeien vrolijk door en ik verwacht dat ze aankomende 2 weken flink in volume toenemen.

WP_20140614_015.jpg

Auto haze

WP_20140614_016.jpg

EB klein 1 en 2

WP_20140614_010.jpg WP_20140614_011.jpg

De bloeiende EB

WP_20140614_013.jpg WP_20140614_002.jpg WP_20140614_006.jpg

Eerste gele blaadjes onderaan

WP_20140614_008.jpg

Heb nu ook een paar nieuwe zaadjes aan het ontkiemen voor de volgende ronde.

1 keer Easy Bud
              1 keer Auto Hase
              1 keer CBD Med Gom 1.0 Auto
              1 keer White Widow Auto

Volgende week, volgende update
              Autoflowers 2016

Comment

Ik zag een paar dagen geleden een paar donkerbruine haartjes uit de hoofd- en paar zijtoppen van de bloeiende EB steken terwijl het grote merendeel nog melkwit is. Omdat het weer de laatste dagen niet echt geweldig is was ik er bang voor, dat het toprot-spook weer langs was geweest. Voorzichtig heb ik het resterende vocht van de plant geschud, en heb ik de plant naar binnen gehaald. Gelukkig heb ik een schuurtje met een lichtkoepel. Nu heb ik de plant zo onder de lichtkoepel staan dat ie de koepel net niet raakt, maar wel het maximale licht krijgt. Nu een dag of 3 a 4 later zie ik dat het geen toprot is geworden (pfiew). Ik laat de plant onder de lichtkoepel afbloeien en ik geef de eerste week niks geen water of voeding meer. Pas als de blaadjes bovenaan slap worden geef ik een klein beetje water. De 2 EB`s en de auto haze op het dak hebben witte vegen over de blaadjes dus die heb ik helemaal afgesproeid met 10%melk/90%water want ik vermoedde meeldauw. Waarschijnlijk ga ik die onder een afdakje beneden zetten.

Gelukkig was ik ook al begonnen aan een kleine kas voor op het dak. Als die af is gaan de nieuwste 4 plantjes in de kas. De bloeiende EB laat ik in de schuur onder de lichtkoepel afbloeien en de 3 voor meeldauw behandelde plantjes gaan onder een afdak van lichtdoorlatende golfplaten. Dacht ik dat alles goed ging, leek het Nederlandse weer, toch opnieuw te winnen Gelukkig was ik er op tijd bij en krijgen we hopelijk nog een paar zomerse maanden.

Tips, op-/aanmerkingen zijn welkom, en morgen nieuwe foto`s
                Autoflowers 2016

Comment

Ik denk haast dat je ze beter buiten, in de wind kunt laten staan, ze moeten nog wel een paar weekjes.
                  Van een regenbuitje krijgen ze geen meeldauw of toprot, het kan alleen het proces versnellen als het er al in zit.

Mgoed, misschien vertellen de foto's anders.
                  Ben benieuwd.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Auto Haze
                    WP_20140622_001.jpg WP_20140622_005.jpg
                    EB 1
                    WP_20140622_002.jpg WP_20140622_004.jpg
                    EB2
                    WP_20140622_003.jpg WP_20140622_006.jpg
                    Bloeiende EB
                    WP_20140622_025.jpg WP_20140622_029.jpg WP_20140622_011.jpg

Net ontkiemd
                    WP_20140622_030.jpg

De auto haze maakt alleen maar meer blaadjes aan. Het begint op een bolletje op een steel te lijken. Deze had dus ook vage witte vlekken dus die heb ik met 10%melk/90%water afgesproeid.

EB 1 en 2 groeien mooi. Zelfde verhaal met de witte vlekken.

De bloeiende EB gaat nu mooi, en ik heb een paar dagen terug een kopje van een zijtopje waarvan ik eerst dacht dat het wel eens toprot zou kunnen zijn, losgedraait. De haartjes waren 40% bruin. Bij de aanzet onderaan was het schoon en groen en het topje kwam ook niet makkelijk los. Waarschijnlijk heb ik me gewoon blindgestaart op plaatjes van internet met topjes uit professionele binnenkweek. Natuurlijk ziet zo`n topje uit 100% perfecte omstandigheden er op een studiofoto beter uit dan de topjes van mijn plant. Ik laat de plant nog een paar dagen binnen onder de lichtkoepel staan. Als de temperatuur weer omhoog gaat mag ze terug de zon in. De net ontkiemde zaadjes zijn behoorlijk gestrekt vanwege matig licht in de vensterbank. Ik zet ze gewoon wat dieper in de grond.

Volgende week nieuwe update met foto`s, tips/vragen en opmerkingen zijn van harte welkom
                    Autoflowers 2016

Comment

Die zijn behoorlijk gestrekt inderdaad.
                      Je kunt ze dieper planten. Nadeel is dan wel dat er veel minder wortelruimte 'onder' de plant zit.

Mijn eerste gedachte bij foto 9 was ook toprot.
                      Maar dat kun je 'live' veel beter zien. Misschien komt het door de kleuren op de foto.

Als het niet regent zou ik ze wel lekker in de zon en in de wind zetten, dan droogt dat allemaal wat sneller op en blijft die vochtige lucht niet om de plant hangen.

Comment

Foto 9 lijkt idd toprot maar is het niet. Het zijn een paar bruine haartjes bij elkaar waar door de belabberde belichting een grijze waas omheen lijkt te hangen.

WP_20140623_005.jpg WP_20140623_006.jpg

Plant vandaag in de zon gezet
                        Autoflowers 2016

Comment

WP_20140704_001[1].jpg

Foto is niet geweldig en de kleuren kloppen ook niet. In het echt ziet de plant er prima uit Een punt van zorg is wel de witte vlekken op blaadjes rond de toppen. Als ik er met de vingers overheen wrijf gaat het er zo af. Het lijkt wel een soort opgedroogde melk. Nou is de plant weken terug ook met 1/10 melkoplossing besproeid. Ik weet niet of dit nu weer meeldauw is wat de kop op steekt. Op zich is het niet zo`n ramp. De toppen zijn wel gezond en de trichomes zijn nu allemaal helemaal zwaar wit. Ik wou de plant nog een week geven. Alleen een heel klein beetje water geef ik nog zodat de plant kan doorspoelen. Watercuren was ik niet van plan maar misschien is het toch een goed idee na de oogst, voor de zekerheid.
                          Last edited by luhoe; 4 July 2014, 21:06.
                          Autoflowers 2016

Comment

Meeldauw.

En dat is wel een ramp.
                            Als het in de top zit kan je die niet meer roken.

Comment

Ja weet het. De toppen zijn nog wel schoon. Het liefst zou ik de plant nog een week laten staan, de trichomes zijn nu vol wit met af en toe eentje die al iets amberkleurig is. Wat zou ik het beste kunnen doen? Morgen omhalen of toch nog een keertje met melk10%/water90% afsproeien en het een weekje uitzingen? De meeldauw is nu echt nog in de losse poederfase.
                              Autoflowers 2016

Comment

Bezig...
                              X