Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer wiet kweken in mijn achtertuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer wiet kweken in mijn achtertuin

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ga wiet planten in mijn achtertuin, en ik dacht, omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan maak ik een kweekverslagje aan zodat jullie me mogelijk zouden kunnen helpen met eventuele tips ? Ik heb namelijk geen enkel idee hoe ik het allemaal moet gaan aanpakken.

Zaadjes:
    1 Royal Ak automatic
    3 La bella afrodita
    1 keta amnesia (gratis erbij gekregen.. )

Hiervan zijn de 3 bella afrodita van mij, en de AK en de keta van 2 vrienden van me.

De situatie is nu zo: Ik heb 5 zaadjes tussen 2 schoteltjes gedaan met vochtig toiletpapier. Dit vervang ik denk ik om de paar dagen en ik zorg dat het vochtig en uit de zon blijft. Als de worteltjes ongeveer 5 mm zijn was ik van plan de zaadjes in kleine potjes te doen om ze daar nog weer wat groter te laten worden. Als ze dan een x aantal centimeters boven de grond zijn gaan ze de tuin in !
    Maar, hier komt het eerste probleem. Wat voor een potgrond ga ik gebruiken ? Omdat ik een 18jarige student ben heb ik niet gigantisch veel geld te besteden. Daarom hoop ik eigenlijk dat al die dure 'speciale' potgronden niet perse nodig zijn maar dat het ook gewoon kan met bijvoorbeeld Landgoed potgrond van de Welkoop. Met dan eventueel extra voeding in de vorm van kippenmest oid ?
    Als de plantjes dan groot genoeg zijn zet ik ze in de tuin in potten en dan hoop ik dat het allemaal goedkomt haha.

nu heb ik naast het keta amnesie zaadje nog iets bij de bestelling gekregen. Namelijk een 'seeds activator' van het merk GOLD.
    Ik heb werkelijk geen idee wat ik hiermee moet doen, zegt het iemand wat ?

Het zou echt geweldig zijn als iemand deze vragen voor me kan beantwoorden. Al verwacht ik geen grote oogst omdat ik er weinig geld in wil stoppen, maar het zou toch echt wel super vet zijn als ik een paar jointjes kon draaien van eigen teelt.

Als iemand nog vragen heeft, of gewoon in het algemeen tips of wat dan ook laat het me weten

Thom

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Besef me zojuist dat ik het bij 2013 heb neergezet
    Excuses. Hoe kan ik dit veranderen ?
    - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Re: Eerste keer wiet kweken in mijn achtertuin

goedkope potgrond geen probleem, fles voeding groei en bloei van 10 euro na een 2 a 3tal weken meegeven in water, niet teveel wateren en paar mooie potten dan kom je al met een mooie oogst weg, en kweekverslagen lezen, maar zeker een fles voeding kopen en wortel stimulator gaan ze veel sneller van grroeien. succes

Comment

Al dat dure spul is inderdaad niet nodig, je moet dan geen ook kwaliteitswiet verwachten natuurlijk.

Als je nou echt helemaal geen idee hebt waar je mee bezig bent, misschien moet je dan eens wat kweekverslagen gaan lezen ?
      Alle info die je zoekt staat in bijna elk verslag.
      Ik had van een student wel een beetje zelfredzaamheid verwacht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als je nou die zaadjes doet zoals je zegt dan gaat het wel goed,

neem:
        2 emmers
        20l potgrond
        zak stekaarde
        Groei voeding
        Bloei voeding

1. ontkiem zaadjes zoals je goed hebt beschreven.
        2. boor gaten onderin de emmers
        3. vul met potgrond
        4. graaf een klein potje in zodat je een gat krijgt
        5. vul het gat met stekaarde
        6. doe je zaadje een halve cm in de grond met de wortel omhoog
        7. voeding : ga kweek verslagen lezen

Dan zet je ze gewoon buiten slokje water als ze flauw dreigen te vallen vooral niet verzuipen,
        je kan er folie overheen spannen tot ze boven komen, moet je wel oppassen met warme dagen.

Veel suc6 en fotos graag
        Last edited by Feyenoord1908; 13 June 2014, 01:31. Reden: omhoog schijnt beter te zijn

Comment

luister die stek aarde heb je niet nodig,
          je kunt je plantjes gelijk op lightmix kiemen,
          dat doe ik al heel wat jaren met succes.

koop een flesje canna terra vega en canna terra flores.
          is heel makkelijk ook voor jouw (y)

en je autoflowers hebben geen groei voeding nodig!

vraag een tester voor wortel heb je genoeg aan en houw je nog genoeg van over,

wil je een slimme investering die succes vol is koop een p.h meter zowiezo!

staff

Comment

Nooit ph meter gebruikt, je kan ook gewoon potgrond met zand mixen als het zo goedkoop moet.
            op lightmix zou ik toch goeivoeding gebruiken, potgrond doet het prima zonder groeivoeding.

Comment

Veel succes! Heb je misschien al wat foto's groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Feyenoord1908 View Post
                1. ontkiem zaadjes zoals je goed hebt beschreven.
                2. boor gaten onderin de emmers
                3. vul met potgrond
                4. graaf een klein potje in zodat je een gat krijgt
                5. vul het gat met stekaarde
                6. doe je zaadje een halve cm in de grond met de wortel omlaag
                7. voeding : ga kweek verslagen lezen
                Even een opmerking bij punt 6. Het lijkt misschien onlogisch maar het is beter om de wortel naar boven te plaatsen, dit gebeurt in de natuur namelijk ook en voorkomt dat het hoesje blijft zitten om de lobblaadjes. Meer informatie vind je hier: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...m-experimentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
                  Even een opmerking bij punt 6. Het lijkt misschien onlogisch maar het is beter om de wortel naar boven te plaatsen, dit gebeurt in de natuur namelijk ook en voorkomt dat het hoesje blijft zitten om de lobblaadjes. Meer informatie vind je hier: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...m-experimentje
                  Thanks man, weer wat geleerd

Comment

Hallo allemaal.
                    bedankt voor jullie reacties ! Ik had de laatste tijd toetsweken en ik was gewoon glad vergeten dat ik hier een topic had geopend..
                    Op het moment staan de plantjes binnen voor het raam omdat ik ze nog te klein vind om naar buiten te sturen.
                    Ik vind zelf dat de plantjes al leuk beginnen te groeien. de keta amnesia en le bella afrodita krijgen zelfs al wat witte haartjes te zien.

Hieronder even een foto van alle plantjes op een rij.
                    IMG_20140619_172736.jpg
                    Daarna een plaatje van wat haartjes bij 1 van de la bella afrodita
                    IMG_20140619_172742.jpg
                    en daarna een geel blaadje van diezelfde l bella afrodita.. wat betekend dit blaadje ?
                    IMG_20140619_172758.jpg

Kan iemand me vertellen wat dat gele blaadje is ?
                    En is het inmiddels de bedoeling dat de plantjes al naar buiten gaan ? Ik zelf vind ze namelijk nog een beetje klein en het weer is de laatste dagen ook nioet je van het.
                    Heb 2 zakken van 40L universele potgrond en een aantal 10L potten waar ik de planten in kan gaan zetten tegen die tijd.

Als het goed is heb ik mijn schooljaar klaar dus ik zal voortaan weer wekenlijks een foto update geven
                    - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

ze zien er goed uit wel een beetje gestrekt maar dat is omdat ze achter een raam staan :s
                      Die plante moesten al 5weke geleden buiten hebben gestaan!!!!!!
                      je raam neemt 40% van hun licht weg!
                      vul je potten ook tot boven!!
                      de gele lob blaadjes is normaal! die zullen er gwn afvallen omdat de plant deze niet meer nodig heeft!
                      zet die dames dus maar snel buiten!!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

je hebt wel ook wel last van 3vingerige :s
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Buiten zetten die handel.
                        Dat gele blaadje moet je geen zorgen over maken.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

na buiten met die dames van je liever nog gister als vandaag als het kan

Comment

Naar buiten met die planten!!!!!!!!!!!!
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Die is al aan de bloei begonnen, da's echt zonde, duimen dat die nog een beetje gaat groeien.
                              Daarom zaai je autoflowerzaadjes dus liefst meteen in de grote pot, zodat de penwortel niet gehinderd wordt in de groeiperiode.
                              Ook om die korte groeiperiode hebben ze vanaf het begin veel en lang licht nodig.

Echte autoflowers groeien maar een weekje of 5, daarna gaan ze in bloei.
                              Dat bepalen ze zelf, daar kun je als kweker niets aan doen.

Ik hoop dat ze nog even een groeisprintje trekken.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X