Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

Die van mij had ik gewoon stadswater ( kraantjeswater ) gebruikt zowel ontkiemen en in potten .
    Nu staan ze gewoon buiten en als ze droog staan voeg ik terug kraantjeswater erbij .
    Maar moment dat ze groot genoeg zijn stop ik ze de volle grond in en laat maar gaan .
    Wel ga ik ook niet vergeten hier op het forum is het steeds vermeld slakkenkorrels gebruiken !
    En als het TE droog word terug kraantjeswater geven .
    Ik wil ook maar gewoon uittesten met de gemakkelijkste plant White widow huismerk .
    zeer in verdiepen ga ik niet doen , planten nemen waar weining werk aan is
    Wihte widow

Comment

Correct, Jij hebt het door Kraantjes water is zeker goed. Ik gebruik kraantjes water en regenwater gefilterd omdat soms kraantjeswater teveel kalk kan bevatten daarom wissel ik wat af
      Voor slakken heb je verschillende oplossingen zoals een koperen strip rond potten te doen.
      ik heb een tijd zout rond mijn potten gedaan en die geraakten er niet voorbij
      Die korrels zijn goed maar je heb veel huismiddelen die even goed gaan
      Ik zit met slakken maar die durven gewoon niet dichter komen hehe.
      Voor u keuze van plant is dit echt wel perfect en plus die soort is nog altijd top wietje.
      Ik ben 34 jaar en ik ken die soort al van toen ik 16 was
      Ja vroeg begonnen hehe.
      Maar als je enige vragen hebt weet je zeker dat hier alles staat en dat iedereen mekaar helpt hier en dat vind ik prachtig hoe wij hier op het forum mekaar tips geven ook al kennen we mekaar niet daar zouden politiekers nog veel van kunnen leren
      Last edited by Matsy80; 22 May 2014, 16:12.

Comment

Hello Matsy je woont eigelijk niet ver van mij ongeveer 30 km
        Mijn leeftijd is 43 .
        Juist politiekers zouden nog veel kunnen leren ze kunnen niet anders of zeveren ,ronde pot draaien ,liegen en op mekaars kap zitten .
        Hier zitten we op een forum met zowel belgen als nederlanders stel een vraag en krijg antwoord zonder ruzie .
        En in belgie ongeveer over brussel is al spel met die walen .
        Je ben hier beter met een nederlander , ook we verstaan mekaar beter zeker over ons plantjes .
        Matsy waar hebt u zaadtjes bestelt en ook per 1 of 3 of 10 stuks ? En welk soort ?
        Als je graag een 1 plantje wilt van me mag je graties komen ophalen gr Ruben .

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dan geef ik mijn e mail door

dit is een foto 2 dagen geleden hoe ze nu staan
        Wihte widow

Comment

Hello Ruben,

Ik heb mijn zaad online gekocht hier http://www.dutch-headshop.com/nl/swe...erk-p-737.html.
          Ik koop ze per 10 omdat ik ze dan goed bewaar voor andere jaren.
          Volgend jaar ga ik een verschillende soort proberen en ga ze per 3 kopen zo kan ik eventueel verschillende soorten kweken.

Tis zeer vriendelijk voor het aanbod hoor maar hou ze maar

maar u plantjes staan zeer mooi

Ik zeg dan ook dat politiekers beter soms een joint zouden roken zodat ze geen ruzie meer maken.
          Zou wel tof zijn ze te zien aan tafel lachen en plezier maken met elkaar. Maar ja dat zal een droom blijven denk ik hehe.
          Maar daar gaan we ons niet aan storen e

Ik heb net wel een rups gevonden op mijn plantje. het rare is er was er maar 1 en geen eitjes.

gallery_34672_14494_7175.jpg
          dit is een voorbeeld maar die zat helemaal genestelt in een van mijn zijtakken aan de top waar verse blaadjes vormen. zeer moeilijk te zien maar het is mij opgevallen doordat de blaadjes aan elkaar kleefden wat niet normaal was.
          Weet er iemand wat voor beest dat dit kan zijn zodat ik er wat kan aan doen?

mercikes

Matti

Even ook een update van mijn werk progressie met de ladies
          Foto0131.jpg

Foto0132.jpg

Greetz

Matti

De stenen gaan nog de grond in later

Comment

Proper gedaan al. De extra aandacht dat je aan je planten besteed geeft altijd zijn vruchten af dus goed bezig!

Grtz.

Comment

dank u hehe je vrouwtjes moet je in de watten leggen e

Comment

Ziet er goed uit je plantjes en zie dat je niet ver van mij woont 10 km ongeveer. En vrouwen die moet je verzorgen maar ze kosten geld en plantjes veel minder.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Comment

Altijd leuk om in de streek paar mensen te kennen die ook aan hobbykweken doen om dingen te ruilen en ervaringen. Gisteren mijn eerste jointje gerookt van mijn eerste oogst, ben zeer tevreden van mijn proeverke. Nog paar dagen geduld toppen zijn nog niet volledig droog hier. 20140516_152810_resized.jpg

Comment

een Update,

Gisteren heel zwaar onweer gehad met hagel. Ik zal je niet moeten vertellen dat er schade was maar constructie heeft test goed doorstaan het enige dat ik deze keer wel heb moeten doen is de ladies binnen doen want dit ging erover lol.
                      Vandaag 24 mei gaat het heel de dag regenen en er niet veel beterschap op komst De weer goden zijn mij niet goed gezind blijkbaar hehe.
                      Ik ga ze toch even binnen houden en wachten op wat droger weer.
                      Normaal zou morgen een goeie dag zijn maar dit is afwachten.
                      De planten hebben het goed momenteel en groeien echt zot.
                      de grootste is weer 2.5 cm gegroeid op 1 nacht of zelf meer ik kan het niet meer bijhouden zo rap het gaat.
                      op mijn kleinste plant is begonnen met voorbloei, je ziet duidelijk de pistels maar een vertakking lager moet ik iets in de gaten houden want ik denk dat een herma is.
                      ben het nog niet zeker maar ik zie aan elke kant witte puntjes ontstaan dus kan nog niet met zekerheid zeggen of het mannelijke spruitjes zijn of vrouwelijke of eventueel een bijgroei is.
                      Ik zie geen hangende ballen maar ziet er ook niet echt vrouwelijk uit.
                      Ik ga proberen later een foto erbij te plaatsen.
                      Mijn grootste is duidelijk een ladie, veel voorbloei en mooie groote pistels happy to the bone hehe.
                      Het nieuwe plantje in volle grond heeft de storm goed doorstaan mits ik op tijd was voor het af te dekken en het overtollig water te laten wegvloeien.

Greetz,

Matti

mooi droog plekje odyssee,

ik heb zo een oude schoenenkast waar ik kranten papier leg, er zitten gaten in voor de luchtdoorlaatbaarheid (amaai zo een woord lol) ik draai ze dan om het uur om.
                      Ik wou ze ook op zolder laten dragen want het is daar een zeer goede plek allen ben ik bang van beestes daar
                      Mijn zijn nu nog niet rijp want heb nog maar enkel voorbloei ik hoop binnen een goeie twee weken dat ze gaan beginnen bloeien,

Comment

Dag Matsy
                        Als je veel last hebt van dit ongedierte is soms dit ook zeer nuttig :
                        ECOstyle verkoopt ecologische producten voor de verzorging van je tuin. Een gezond bodemleven maakt een mooie tuin. Als bestrijden nodig is doen we met natuurlijke vijanden en bestrijdingsmiddelen.

Als je veel last hebt van dit ongedierte heb je ook een methode voor :
                        http://www.ecostyle.nl/tuin/biodiversiteit/producten/insectenhotel-voor-lieveheersbeestjes-en-gaasvliegen
                        Deze zelf gekweekte diertjes zijn ook voor alles nuttig .
                        Wihte widow

Comment

Zeker interessant een insectenhotel voor in de tuin maar altijd leuker als je het zelf maakt. http://www.vlaco.be/kringloop-tuinie...-insectenhotel

En matsy heb je een microscoopje zodat je weet wanneer je kan oogsten?

Om het uur je toppen draaien is eigenlijk zinloos, beste wat je kan doen is gewoon hangen in de donker en 10 a 14 dagen geduld hebben. Wanneer je de toppen kan knappen zonder weerstand dan weet je dat je kan roken.

Comment

Ok

Ja voor Ruben1980 Ik had gelukkig maar 1 rupsje en ik denk zelf dat die niet wist dat die op een verkeerde plant zat lol, geen eitjes gevonden ofzo. ik heb even zitten kijken en het kan dat sommige rupsen verdwalen.
                            Het is een rupsje van het groot koolwitje dus die zat zeker niet op haar plaats lol.
                            Maar heb wat anders ontdekt.
                            Ik heb de bodemroofmijt en ben zeer gelukkig. Die maken alle beestjes dood in de grond die er niet horen. Dank u moeder natuur

@ odyssee ik heb nog geen microscoopje maar weet er wel te vinden is niet zo duur ook niet
                            voor het gebied van beestjes heb ik goed gewerkt denk ik.
                            geen last meer van zo bladluisvliegjes.
                            bladluis tegengekomen dus ik denk dat mijn bodembeestjes hun werk enorm goed doen
                            Geen bladluiseitjes.

even een foto van die witte puntjes.
                            Gaat niet zo duidelijk zijn maar heb geprobeert om die phot scherper te maken met editor maar lukt niet goed.
                            Als er iemand ervaring heeft om die foto's te bewerken zodat het beter te zien is mag je deze doen

20140524_111804editededited.jpg

Update over de foto: Ik heb van heel dicht gekeken en die witte uitgroei is een uitgroei waar nieuwe pistels gaan komen. er zijn geen ballen te zien.
                            Na dat ik die fijne blaadjes opzij gedaan had zag ik dat er gelijk blaadjes aan het vormen was en geen stengel met ballen
                            verry happy

Comment

Vandaag was het mooie dag,
                              Gaan stemmen op de goeie natuurlijk
                              Maar nu ook nog even deze mooie foto's meedelen.

De oudste,
                              Foto0139.jpg
                              Boven aanzicht van de oudste,
                              Foto0140.jpg

En nu beide dames,
                              Foto0141.jpg

Groeten

Comment

Ik ben verliefd 💚. Ze zien er echt super uit, heb je ze getopt? En welke voeding gebruik je of ga je gebruiken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Bezig...
                                X