Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

Hoi allemaal,

Even een update van men plantjes die eindelijk in bloei staan

groepsfoto
    Foto0178.jpg

1 ste plant bloei
    Foto0179.jpg

2de plant

Foto0180.jpg

1 vraagje? moet ik nu veel voeding geven of gewoon zoals altijd?

groeten

Comment

zoals altijd maar dan bloeivoeding
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

Bomen zijn het!!

Ziet er goed uit, ik duim mee voor mooi weer .

Het mag wel eens na dit regenseizoen ;P

Comment

Nog paar weken geduld Matsy en je zal kunnen oogsten. zal dagje werk zijn om alles te knippen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Hello,

@ Thugz ik gebruik geen speciale voeding maar gewone buxus voeding npk: 655
            Moet ik dan nu meer geconcentreerde voeding van maken met bvb npk: 10.5.10 ofzo.
            En kan ik dat of zou ik echt speciale voeding met hoge npk moeten gaan halen dan?

@ smowkie Hehe ja het zijn bomen lol veel werk aan om rupsen ervan te houden lol
            En ja het is te hopen op wat meer zon maar die komt er na volgende week. Zomer is niet echt wat we verwacht hadden maar zolang er nog zon is is het ok.
            Behalve die temperatuur. Zo laag momenteel snachts 9 graden en overdag misschien 18 graden
            Komt wel goed zondag 24 graden overdag en 14 snachts ik denk dat het beter zal zijn dan

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@ Thugz nog even erbij dat ik verschillen gelezen heb over de npk van bloeivoeding.
            sommige zeggen dus gewoon de hoeveelheid verhogen in het water? kan dit?
            Bvb nu doe ik op 3 liter water 3ml voeding volgens sommige zou ik dit dan naar 3ml per liter kunnen doen.
            Als dit klopt wil ik dit gerust doen maar dan moet ik wel van de pro mensen hier willen horen of dit geen probleem zal geven.
            Momenteel geef ik niet teveel voeding enkel als het nodig is maar zoals je zegt zou ik nu toch wel een schema moeten volgen.
            Dus om de 2 dagen voeding geven? of om de 3 dagen?
            Ik weet dat dit op vele topics verteld wordt maar velen verschillen met hun meningen hierover daarom nog eens die vraag

Comment

Buxes voeding voor cannabis ?

Waarom ga je planten voeden die geen tekorten hebben?
              Jou planten zien er mega goed uit zou gewoon zo door gaan en pas gaan voeden als je tekorten ziet en zeker geen buxes voeding
              God was never on your side..

Comment

Buxus voeding hoeft niet verkeerd te zijn Sandra. Met 6-5-5 aan NPK zit je een heel eind in de richting.
                Maar, ik kweek zelf thans bio met enkelvoudige meststoffen.
                Het voordeel daarvan is dat overbemesting nauwelijks mogelijk is.
                Het medium waarop ik kweek is: Ecostyle gemalen kokosvezel voor terrasplanten, wat ik vermeng met 10% lavameel/korrel en de bijvoeding bestaat uit beendermeel, bloedmeel, AZ-kalk, Vinassekali van Ecostyle en bio Mgo van DCM.
                Deze bijvoeding doe ik ook eenmalig: na ongeveer 4 weken.
                Verder bewater ik met regenwater uit onze regenbak en een keer per twee weken krijgen onze planten compostthee.
                Deze bemesting methode lijkt duur, maar is in de praktijk goedkoop: behoudens een paar centimeter van de bovenlaag die ik wegschraap, gebruik ik mijn grond keer op keer.
                Het is gewoon de zelfde bemesting die ik ook in onze moestuin gebruik.
                Maar ik zal altijd wel een mafkees blijven: in het najaar hebben we ongeveer 50 liter tomatensap van eigen tomaten in onze vriezer liggen. Maar tomatensoep van zuivere tomatensap vinden we nu eenmaal lekkerder dan een soepje met als smaakmaker een blikje tomatenpuree.
                En niet te vergeten: bramensap uit eigen moestuin van Himalaya- of van Chester Thornlessstruiken over vanilleyoghurt is ook best lekker.
                Last edited by Kwasimodo; 21 August 2014, 13:01.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

tomatenvoeding ook altijd goed

Comment

Tomaten- druiven- en aardbeienmest komen ook in de richting van een goede NPK-verhouding. Het voordeel van Ecostylebemesting is -naar mijn oordeel (terzijde: ik werk niet bij Ecostyle)- dat er mychorriza schimmels aan de mest zijn toegevoegd. Losse schimmels kopen bij Sannie is duur en de aanbevolen hoeveelheid is hoog. Maar een uiterst geringe hoeveelheid schimmels vermenigvuldigen zich in een goed in evenwicht bevindend substraat zo snel dat er in korte tijd een optimale symbiose bereikt wordt.
                    Last edited by Kwasimodo; 21 August 2014, 12:42.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      Buxes voeding voor cannabis ?

Waarom ga je planten voeden die geen tekorten hebben?
                      Jou planten zien er mega goed uit zou gewoon zo door gaan en pas gaan voeden als je tekorten ziet en zeker geen buxes voeding
                      Hey Belladona

Ja ik gebruik buxusvoeding hehe. Is zeer goed voor groei het moet niet altijd dure plagron of canna zijn he
                      Nu ga ik nog niet voeden hoor maar ik vraag vaak dingen op voorhand zodat ik tijd heb voor mijn voorbereidingen
                      Waarom ik nog zou bijvoeden is omdat ik overal lees dat na de 2de week in bloei te staan je extra voeding dient toe te voegen. Nu ik twijfel nogal daarom kom ik het ook vragen .
                      Ze hebben zeker geen tekorten nu maar wat tijdens de bloei? Vaak lees ik ook dat tijdens de bloei je plant meer voeding nodig heeft naarmate de grote van de plant. Mijn planten zijn nogal groot dus dacht ik van "hmm bloei begint dus binnenkort voeding geven, maar hoeveel"
                      Vaak praten ze van npk normen die er overgaan zoals 15.10.15. wat ik ook nog gelezen heb is n.k 20.20 of soms 35.35 wat ik heel raar vind.
                      Wat ik wel geloof is dat je tijdens de bloei wel extra voeding moet geven maar geen groei voeding meer dacht ik dus dient de P lager moet liggen dan de N en K omdat nu de plant meer kalium nodig zal hebben
                      Of ben ik hier even mis?
                      Graag uw mening belladona

P.S Belladone mijn planten zien er zo goed uit ook met buxus voeding Ik geef dit al van in het begin hehe

Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                      Nog paar weken geduld Matsy en je zal kunnen oogsten. zal dagje werk zijn om alles te knippen.
                      Kom je helpen dan ?

Comment

Zeer mooie planten Matsy80
                        Ik heb ongeveer 40 gr roze korrel en 40 gram beendermeel alles opgelost in 2 liter water .
                        Beendermeel is wel zeer moeilijk oplosbaar in water maar wat met goed schudden lukt het wel in een cola fles van 1l half .
                        Dat is genoeg tot einde van de bloei .
                        Last edited by Ruben1980; 23 August 2014, 13:37.
                        Wihte widow

Comment

Hey ,

ja ik dacht ook dat te gebruiken ik heb dat liggen dus zal zeker goed zijn voor bloei of groenten. goeie tip niet aan gedacht thnx
                          Misschien een nacht laten staan in 2 liter?

Comment

Met een zak van 5 kg Compo Rozze Korrels en een doos ( zak ) 1,5 kg beendermeel kun je een tijd voort , vlug uitgerekend genoeg voor 30 planten samen voor ongeveer 32 euro en dit gebruiken ze ook voor groenten en fruit dus niks mis mee .
                            En gewone groei neem ik de blauwe korrels
                            Als ik dan vergelijk met CANNA Boost 250 ml aan 20 euro , meschien goed maar
                            En je zal ook geen 30 planten mee voeden voor bloei
                            Last edited by Ruben1980; 24 August 2014, 10:36.
                            Wihte widow

Comment

Ik heb net gezien dat het op de doos staat van beendermeel " te gebruiken van AUG tot SEPT )
                              Die rozen korrels gebruik ik niet maar heb andere voeding voor groenten die ik erbij kan doen. Tis ook vloeibare dus kan dit wel mengen dan

Tis juist ik heb ook nog groente voeding met npk van 6-5-10 . Die moet ik strooien dus komt het geleidelijk in de grond en kan ik moeilijk overvoeden tis eentje van viano en in mijn water doe ik dan nog wat beendermeel die zich dan ga oplossen.
                              ik doe dat dan in warm water zodat het beter oplost ik weet niet of het mag in warm water maar ik probeer . ik heb nu van die korrels gestrooid en met af en toe water te geven met wat beendermeel zal dit wel ok zijn denk ik .
                              met 10% kalium is dit wel in orde denk ik bevorderd de bloei en de smaak lol

Comment

Beendermeel moet je maar 1 keer geven ( handje vol ) en ze heeft genoeg tot einde bloei .
                                Al wat je meer geeft zal u plant toch niet meer opnemen , ook t'is een zonde van u weggesmeten product .

Heeft maar bij de bloei alleen de P-K waarde nodig

Beendermeel NP 6-16
                                Rozze korrel NPK 16-9-20
                                Dus meer dan voeldoende

N = Stikstof: groei van blad en stengels
                                P = Fosfor: energie, transport, wortelontwikkeling, knolvorming, zaadvorming
                                K = Kalium: stevigheid, knolvorming, wortelvorming, weerstand
                                Mg = Magnesium: bladgroen, ziektegevoeligheid
                                Ca = Calcium: opname van voedingsstoffen en chemische verbindingen in planten

Je mag ook niet teveel in overdrijven van producten onnodig .
                                Ik bekijk dit ook een beetje zoals een ander plant dus gewoon .
                                Last edited by Ruben1980; 24 August 2014, 11:07.
                                Wihte widow

Comment

Bezig...
                                X