Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

Ze mag er ook zonder hoofd op eh, hahaha..
    Ja, kijk of er ook een batterij in zit anders moet je weer terug.

Heb je veel vliegjes daar ?
    vocht=vliegjes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hihi Q,

Ja ma die batterijen heb ik nog liggen mijn vrouw moet die dingen nml ook hebben

Comment

Beste vrienden als ik jullie zo mag noemen Ik heb nieuws hehe ( gooooeeeed nnniiuuueeewwws)
        Na lange strijd en geduld en vele geduldige hulp van jullie kan ik aankondigen dat mijn 2 buiten planten in pot bijna klaar zijn.
        Nog ongeveer een week, wat eigenlijk rap is, maar ik ben tevreden van beide resultaten.
        Ik ben ook nog van plan om een eind verslag te maken van de foto's die ik gemaakt heb heel de periode van klein plantje en het ontdekken van de site tot eind resultaat en natuurlijk mijn ervaringen hierbij.

Ik heb al een voorproefje

Het eerste dat ik bij deze beide foto's momenteel ga vertellen is de ene is voor uitgekiemd en de andere niet,op het zelfde moment geplant. Welke is wie

De eerste,
        Foto0208.jpg

De tweede,
        Foto0209.jpg

Comment

En hoever zit je al.?
          Wihte widow

Comment

Hoi Ruben,

Wel ik heb geoogst en ben momenteel aan het drogen en ook nog mijn eind verslag aan het schrijven met foto's en alles erop dat ik tot nu toe weet en ken en de ervaringen van buiten kweek
            Maar dat neemt veel tijd hehe maar ben al over de helft

Comment

Heel goed
              Ik moet nog 10 dagen geduld hebben met drogen
              Eens benieuwd hoe de kwaliteit en de hoeveelheid is.
              Hopelijk valt alles goed mee!
              Ben ook benieuwd met u resultaten.
              Wihte widow

Comment

En Matsy80 al nieuws.?
                Wihte widow

Comment

Ja ben ook wel benieuwd mooie bomen in ieder geval top gedaan.

Comment

Beste mede kwekers,

Hier is dus mijn eind verslag buiten kweek 3 x Buublegum Fem.
                    2 In potten van 40 liter en 1 in volle grond. Het was mijn eerste kweek dus wauw wat een toffe uitdaging. Ik ben eerst natuurlijk veel informatie gaan zoeken en lezen dus kan je eigenlijk stellen dat ik al bezig was in 2013
                    Na veel zoeken ben ik hier terecht gekomen en man wat een toffe ontvangst hier. Vele mensen leren kennen, Mensen die u nauwelijks echt persoonlijk kennen helpen u met te leren.( met veel dank aan LR2, Den Q e en Belladona, en Odysse en nog vele anderen.

Het is nogal een avontuur geweest moet ik zeggen maar een leuke
                    Je kan me zo vergelijken met goofy die alles goed wil doen maar wat hij doet soms heel klumsy is hehe.

Dus zoals ik vetelde ben ik begonnen in maar met voorgroei :Foto0109.jpgFoto0110.jpg
                    dat waren ze ( ooh wat mis ik ze toch ). Klein maar al dapper. Zoals je ziet weinig ervaring toen met foto's nemen
                    Daar had ik eigenlijk niets te doen. Mijn potgrond bestond uit voorbemeste potgrond met een PH van 6.5 tot 7, wat ik later heb ontdekt dat het mischien niet zo een juiste keuze is geweest.

Ondertussen was ik aan het denken van " hmmm regenwater is wel ok maar teveel is ook nie goe" dus ik bouwde een simpel afdakje:
                    Foto0127.jpgFoto0128.jpgFoto0129.jpgFoto0130.jpgFoto0131.jpgFoto0132.jpg

zoals je ziet was het rap klaar. zaak wat ik later vervangen heb is in plaats van een plastiek een licht doorlatende golfplaten.

Zo stonden ze een tijdje en ondertussen las ik verder op de site

Ze bleven groeien en ik moet zeggen het ging goed :

Foto0146.jpgFoto0145.jpgFoto0141.jpg

ze hadden een mooi kleur ze waren super gezond. En daar heb ik plots een beginners fout gemaakt.
                    Als ik even een blaadje zag die wat raar ging was ik in paniek. Een blad begon even geel te worden en gaf voeding omdat ik dacht dat het zo ging. WRONG!

Ik heb door die fouten 2 maal moeten spoelen maar ze kwamen erdoor
                    De volgende weken waren dan eigenlijk gewoon. Veel lezen over die planten en ok al beginnen lezen over binnen kweek enzo.

het weer deze zomer is niet echt gunstig geweest voor onze planten dus ja veel ziekten zoals meeldouw
                    Behandelen is gemakkelijk dus was nog zo een ramp maar dan beginnen de beestjes te komen wahahahaha.

De opmars van de beestjes.

Rond April, Mei Beginnen de insecten wakker te worden en het eerste wat ze willen is eten. Nu als ik zo een mooi limoen groene blaadjes zou zien zou ik mij ook verleiden na een half jaar onder de grond te moeten zitten

Dit is eigenlijk de leerzaamste periode in de kweek vindt ik persoonlijk als je buiten kweek wil doen.
                    Elk beestje op men plant ging ik opzoeken op internet:
                    bruine10.jpgCicaden-1.jpggallery_34672_14494_7175.jpgm1dy39uwsd92.jpgRoofwants_Anthocoris_nemoralis_3069_Koppert_Biological_Systems.jpg

Het waren er nog maar maar ja dan heb ik heel veel ruimte nodig maar dit waren de meest voorkomende beetsen op mijn plant. Spint ook gehad en soms wat luizen maar die kon gelijk niet echt doorbreken.
                    Ik heb ontdekt wat de nutigge zijn en van wie ik nachtmerries krijg. Die bruine mot bvb die legt die gele eitjes op u plant ergens en heel veel rupsen komen daar uit. het is echt niet te doen.
                    mijn plant zag plots helemaal zwart van die kleine mini rupsjes die uiteindelijk enorm veel schade hebben aangericht.

Alle dagen rupsen afhalen. 10 keer per dag naar buiten gaan voor die rupsen te plukken maar er kwam geen eind aan.
                    Opgeven ging ik niet doen dus bleef ik ze maar eraf halen.
                    Wat ik plots ergens in Mei besliste van toch nog 1 te laten ontkiemen in de volle grond als bedoeling dat ik zeker toch 1 plant ging hebben van die rupsen invasie.

man die was goed gelukt zeg. Die groeide sneller dan die in potten en ik moest er echt niets aan doen tot de rupsen het in de mot hadden. ze verhuisden van mijn kleine planten plots naar die plant.

Vervolg komt
                    25 files per bericht hehe
                    Attached Files

Comment

Het vervolg

Dus wat ik zei die in volle grond was in 1 woord wauw.
                      Foto0196.jpgFoto0143.jpg

Comment

Ik vind het een prachtig verslag Matsy!

Een mooi afdak met mooie haaietanden ervoor

Zelf vind ik buitenkweek makkelijker dan binnen, maar ik heb dan ook niet
                        zoveel tegenslag gehad op de toprot na.
                        Aan de opbrengst kun je zien dat je het kweken in je vingers hebt.
                        Gefeliciteerd en geniet ervan
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Mooie boom man!

Comment

Thnx @ Stemma en Weedfan,

Ja met die toprot heb ik werkelijk een foute keuze gemaakt met de soort. Maar kan wel tevreden zijn maar ik bedank jullie eigenlijk want het is door jullie hulp en soms op een grove manier eerlijk geweest zijn tegen mij ( wat ik helemaal niet erg vindt)dat ik het zo ver gebracht heb. Nu heb ik de kweek virus te pakken en man ik vind die plant zooooo facinerend. ik kan er niet aan doen maar het heeft mij betoverd

Ik kijk uit naar mijn volgend verslag.
                            In de zomer periode ga ik wel nog soorten proberen buiten hoor maar nog beter ik heb nog buublegum zaad en heb een tent nu met een 400 watt lamp erbij en de hele afzuiging met koolstof filter en metertjes. Ik heb die op de kop kunnen tikken voor €250 1.2 op 1.2 en hoogte 2 maar ik dek zelf aan iets anders maar dat is weer een verassings constructie ( op zolder ) hehe.

Iemand die al enige ervaring heeft met de NLX Diamond zaad AF natuurlijk?

Greetz

Matsy

Comment

- best is om een gebruikte koolstoffilter niet te hergebruiken.

Comment

lEen koolstoffilter kan meerdere ronden mee maar niet oneindig.

Ga je de Afjes buiten doen ?
                                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
                                X