Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Je moet wel met n flinke pot achter op de fiets strax
Haha, ja inderdaad, maar dat kan ik Wel fixen! Ik ga even een topicje starten in het guerilla gedeelte om te kijken wanneer het optimaal is om hem te planten in volle grond, of kan mij hier iemand met doe vraag helpen?
Als moeder snap ik dat ouders er moeite mee hebben, dat had ik zelf namelijk ook. Ik had je verslag helemaal gelezen maar daaruit maak ik niet zo duidelijk op hoelang je ze thuis wilde laten staan ( volle grond kan ook thuis )en zolang je plantjes bij je ouders staan lopen zij het evt. risico.
De bedoeling is om de plantjes hier zo lang te laten staan tot ze groot en sterk genoeg zijn om in een bosje te zetten. De vraag is nu natuurlijk, wanneer is het groot en sterk genoeg?
Het is een AUTOFLOWER.
Die kun je niet zo lang voorgroeien want die gaat na een paar weken vanzelf in bloei.
Als je die te lang in een (klein) potje laat krijg je een miniplantje.
Wanneer is het groot en sterk genoeg.
Sterk tegen wat bedoel je ?
Rippers ? Nooit.
Slakken ? Nooit.
Koeien ? Nooit.
Tegen konijnen en herten ? Nooit.
Tegen de "kou" ? Als het niet vriest gaan ze niet dood.
Tegen het donker ? Komopnou...
Wanneer is het voor een autoflower OPTIMAAL ?
Begin juli zaaien. Dan heeft ze de mooiste dagen.
Wanneer de beste tijd is ligt ook aan de plek waar je ze wil planten.
Sommige dingen moet je gewoon zelf beslissen.
Excuus voor de wat directe benadering van mij, maar ik ben altijd het liefst meteen duidelijk.
Eerst een paar weken roepen 'ooh-wat-goed' is niet mijn ding heh...als ik iets mis zie, zeg ik dat meteen.
Gelukkig ben je niet hard weg gerend.
Je kunt ze in het begin nog wel beschermen met dingetjes, maar daarover staat vast wel genoeg in het guerilla-deel van het forum.
Succes !
Geen probleem jong, ik zou waarschijnlijk hetzelfde gereageerd hebben moest er iemand een domme opmerking maken !:p nog even ter confirmatie: jonge plantjes kunnen wel degelijk tegen een koude nacht dan, zolang het niet vriest,toch?
Met de examens nog niet echt tijd gehad om ze in volle grond te zetten, maar in de grote pot kunnen ze wel nog even blijven denk ik. Juist 2 vraagjes :
1. Is het normaal dat Het plantje nog zo redelijk klein is? Heb geplant 27 mei..
2. Is het wat gestrekt of is dat allemaal normaal?
Je had gelijk poepzak, ze gaan inderdaad hard nu :p de nieuwe blaadjes groeien goed maar zien lichtjes geel naar mijn mening. Iemand die mij kan zeggen of dit normaal is bij zo jonge blaadjes, of dat ik iets mis doe? Heb laatste dagen niet veel water gegeven, omdat de grond nogal nattig stond, deze ochtend toch even gegoten!
Laat maar reacties achter!
ah oei, bedankt voor de tip! ik dacht, als ik water op de plat zelf giet, gaat ze het sneller opnemen ook via de bladeren, maar blijkbaar verkeerde denkpiste!
Comment