Re: Update eerste keer
Half juli tot half september is toch twee maanden.
Ik weet inmiddels hoeveel zo een plant groeit in twee maanden.
Misschien kan het dus wel.
Ik ben even uit me hoofd, begin juni begonnen met de drie nieuw zaadjes.
Dat deze de inmiddels meer dan twee meter hogen plant niet meer in gaan halen is logisch.
Die ene van twee meter groeit al merkbaar minder in de hoogte, en maakt bloemen aan.
De onderste en grootste bladen, worden afgestoten.
En daar voor ik de plaats komen meer kleinere bladen die vooral in de bloemen zitten.
En meer nieuwe bloemen.
Leuk om te zien.
Ik had last ( nou ja ik, vooral de plant) van ongedierte.
Geen idee wat het precies was. ( ik zag zwarte stippen ( geen spint) en witte larve.
Een mengsel van een liter water een beetje zeep ( geen synthetische zeep ) ,een flinke scheut spiritus, paar klein gesneden stukjes knoflook, lijkt geholpen te hebben.
Na een paar dagen is de plant nu schoon. ( Dat huis tuin en keuken mengsel meurt overigens flink )
Op me vlinder struik (andere kant van huis) zag ik trouwens mieren, en larven zoals ik dat hier op een foto op het forum zag.
Maar bij die vlinder stuik vind ik dat niet zo erg.
Daar gaat het niet zo snel mis omdat hij nog genoeg andere bladen heeft.
Die struik is al jaren oud, en waarschijnlijk heb ik daar een biologisch evenwicht.
Je ziet wel aantasting van bladeren, 9insecten) maar je ziet ook dat het stopt.
Verder zal de struik best blij zijn, met het feit dat ik er alweer een drie meter aan klimop plant uitgetrokken heb.
Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
View Post
Ik weet inmiddels hoeveel zo een plant groeit in twee maanden.
Misschien kan het dus wel.
Ik ben even uit me hoofd, begin juni begonnen met de drie nieuw zaadjes.
Dat deze de inmiddels meer dan twee meter hogen plant niet meer in gaan halen is logisch.
Die ene van twee meter groeit al merkbaar minder in de hoogte, en maakt bloemen aan.
De onderste en grootste bladen, worden afgestoten.
En daar voor ik de plaats komen meer kleinere bladen die vooral in de bloemen zitten.
En meer nieuwe bloemen.
Leuk om te zien.
Ik had last ( nou ja ik, vooral de plant) van ongedierte.
Geen idee wat het precies was. ( ik zag zwarte stippen ( geen spint) en witte larve.
Een mengsel van een liter water een beetje zeep ( geen synthetische zeep ) ,een flinke scheut spiritus, paar klein gesneden stukjes knoflook, lijkt geholpen te hebben.
Na een paar dagen is de plant nu schoon. ( Dat huis tuin en keuken mengsel meurt overigens flink )
Op me vlinder struik (andere kant van huis) zag ik trouwens mieren, en larven zoals ik dat hier op een foto op het forum zag.
Maar bij die vlinder stuik vind ik dat niet zo erg.
Daar gaat het niet zo snel mis omdat hij nog genoeg andere bladen heeft.
Die struik is al jaren oud, en waarschijnlijk heb ik daar een biologisch evenwicht.
Je ziet wel aantasting van bladeren, 9insecten) maar je ziet ook dat het stopt.
Verder zal de struik best blij zijn, met het feit dat ik er alweer een drie meter aan klimop plant uitgetrokken heb.
Comment