Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Update eerste keer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Update eerste keer

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
    Laat gezaaiden zullen niet meer uitgroeien tot bomen maar dat kan zeer zeker nog. Vanaf half september is het buiten pas 12/12.
    Half juli tot half september is toch twee maanden.
    Ik weet inmiddels hoeveel zo een plant groeit in twee maanden.
    Misschien kan het dus wel.

Ik ben even uit me hoofd, begin juni begonnen met de drie nieuw zaadjes.

Dat deze de inmiddels meer dan twee meter hogen plant niet meer in gaan halen is logisch.
    Die ene van twee meter groeit al merkbaar minder in de hoogte, en maakt bloemen aan.
    De onderste en grootste bladen, worden afgestoten.
    En daar voor ik de plaats komen meer kleinere bladen die vooral in de bloemen zitten.
    En meer nieuwe bloemen.
    Leuk om te zien.

Ik had last ( nou ja ik, vooral de plant) van ongedierte.

Geen idee wat het precies was. ( ik zag zwarte stippen ( geen spint) en witte larve.
    Een mengsel van een liter water een beetje zeep ( geen synthetische zeep ) ,een flinke scheut spiritus, paar klein gesneden stukjes knoflook, lijkt geholpen te hebben.
    Na een paar dagen is de plant nu schoon. ( Dat huis tuin en keuken mengsel meurt overigens flink )

Op me vlinder struik (andere kant van huis) zag ik trouwens mieren, en larven zoals ik dat hier op een foto op het forum zag.
    Maar bij die vlinder stuik vind ik dat niet zo erg.
    Daar gaat het niet zo snel mis omdat hij nog genoeg andere bladen heeft.
    Die struik is al jaren oud, en waarschijnlijk heb ik daar een biologisch evenwicht.
    Je ziet wel aantasting van bladeren, 9insecten) maar je ziet ook dat het stopt.

Verder zal de struik best blij zijn, met het feit dat ik er alweer een drie meter aan klimop plant uitgetrokken heb.
    Last edited by Gps; 3 July 2014, 19:47.
    Lets not criticize but legalize

Comment

DSCF0009.jpgDSCF0008.jpgDSCF0007.jpgDSCF0005.jpgDSCF0004.jpgDSCF0003.jpgDSCF0001.jpgDSCF0002.jpg

Comment

Wel leuk dat je dakplant uitzicht heeft op al die ramen van de buren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Wel leuk dat je dakplant uitzicht heeft op al die ramen van de buren.
          Last edited by Gps; 10 July 2014, 19:56.

Comment

DSCF0012.jpgDSCF0013.jpgDSCF0015.jpgDSCF0016.jpgDSCF0017.jpgDSCF0018.jpg
            Last edited by Gps; 15 July 2014, 16:24. Reden: iets toegevoegd.

Comment

Ik zou toch niet zoveel omgeving op de foto's zetten of die wegfotosjoppen ofzo.
              Met deze plaatjes heb je geen GPS nodig om je tuintje te vinden als je daar een beetje bekend bent.

Maarre..wat voor zaadjes had je precies gekocht ?

edit: Oh..op een of andere manier heb ik al de posts voor #20 niet gezien toen ik dit tiepte...
              Nevermind dus...
              Last edited by QnQ; 15 July 2014, 22:02.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat ze geript worden is me grootste angst, en hoewel er geen garanties zijn, je kan niet zo makkelijk bij mijn tuin komen.
                Vanaf de straat kant zie je niks, en kan je ook niet bij mijn tuin komen.

Het geheim houden voor me buren hoeft niet.
                Het waren me buren die me er op attent maakte dat er een paar huizen verderop ook iemand een wiet plant heeft, en twee grote honden.
                Daar moet je langs om bij mijn tuin te komen, en dan hebben mijn buren ook nog twee honden.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar makkelijk word het niet om mijn planten te stelen.
                En ik word wel een beetje gek van het gesleep, maar snachts staan ze binnen.

Comment

Dan zou ik toch wel even je foto's aan gaan passen want er staat meer op dan alleen een plant.
                  P.s Planten haten het als ze elke keer van plaats moeten veranderen die willen elke dag zelfde staan en blijven staan anders sress en dan krijg je gekke /vreemde planten
                  God was never on your side..

Comment

Kleine update;
                    Het ene vrouwtjes uit de vijf oorspronkelijk planten, maakt zaadjes aan.

Dat is jammer, maar niet echt onverwacht.

Ik neem waarschijnlijk nooit meer regulier zaad.

De drie nieuwe gaan lekker, daar kan ik over een dag of twee wel een paar leuke foto's van maken.
                    En met de 30+ van vandaag, gaat het natuurlijk lekker.

Comment

Geen overhaaste conclusies aan je eerste poging verbinden heh.
                      Zeker als je niks van de zaden weet en deze gekregen hebt. Misschien is het wel gewoon hennep.
                      Uit regulier zaad komen de mooiste vrouwtjes, da's een feit.
                      Geen gezeur van herma's na 5 weken bloei, het is meteen duidelijk. Het is man of vrouw.
                      Mannen gooi je meteen weg, en vrouwen laat je staan.
                      Krijg je uit regulier zaad toch herma's dan is het rommel of zaad van een prutser.

Succes met de Sensi's.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Daar heb je wel een goed punt.

Ach ik kreeg dat zaad gratis, en heb toch al veel geleerd.
                        Wat dat betreft is mijn eerste kweek al een succes.

Misschien probeer ik het nog wel eens met regulier zaad. Dat het mooiste vrouwtjes gaf, wist ik niet.
                        En ook niet dat je met goed zaad geen of veel minder kans op herma's hebt. Bedankt.
                        Ik weet nu waar ik op letten moet. Maar dit gratis zaad is niet zo goed. ( als je planten roken wil )
                        De persoon die het mij gegeven had, had er ook niet veel succes mee. Veel mannetje en erg herma gevoelig blijkbaar.
                        En die persoon heeft meer ervaring dan ik.

Twee internet vrienden, die er veel verstand van hebben, willen dat ik het vrouwtje dat zaad aan maakt NU oogst.
                        Omdat de plant zaad aanmaakt gaat hij alleen nog maar achteruit?
                        Naar de trichomes kijken, zou geen zin meer hebben. Als mensen hier, het daar niet mee eens zijn, dan hoor ik het grraag.

Mij lijkt het toch beter als ik minimaal eerst een keertje flush. (zo eigenwijs ben ik dan weer wel)

Lastig is dat hun mening niet altijd overeen komt met dit forum. Dat is ook het lastigst voor mij als beginner.
                        Naar wie ga je luisteren?

Lastig kiezen tussen twee groepen mensen, die allebei veel meer verstand van deze plantjes hebben dan ik.
                        Gelukkig zijn beide groepen het wel voor het grootste gedeelte eens.
                        Last edited by Gps; 19 July 2014, 16:11.

Comment

De grote plant is inmiddels, is inmiddels ontdaan van de meeste toppen.
                          Zit helaas al behoorlijk wat zaad in.

Er zit nog een tak of vijf aan, kijken of die nog willen groeien, of dat mijn snoeien het eind van de plant is.

Foto's van de drie nieuwe, die gaan erg lekker.

DSCF0002.jpgDSCF0001.jpgDSCF0003.jpg

Het plantje dat het laatst opkwam, en in cocos staat, is het plantje dat in pokon universele pot en tuin aarde staat aan het inhalen.
                          Werkt dus wel beter dat goldlabel.

Het is op de foto's niet zo goed te zien.
                          Middelste foto, is de pokon.

Comment

De belangrijkste foto was ik nog vergeten.

De opbrengst van de grote plant. ( al heb ik een paar takken laten zitten, die waren nog te jong, alleen nog maar witte haartjes)\

Voor een eerste plant mag ik eigenlijk niet klagen. Ik ga waarschijnlijk een paar jointjes kunnen roken.

DSCF0004.jpg

Comment

Comment

Foto's DSCF0008.jpgDSCF0006.jpgDSCF0004.jpgDSCF0002.jpg

Laaste foto, de drie samen.
                                Het meest rechtse plantje staat in een 25 liter pot met cocos.
                                Middelste in een 17 liter pot met pokon tuin en pot aarde.

En dat drie dagen naar mijn vorige update. De zon (28C ) doet de planten duidelijk goed.
                                De meest rechtse plantje, is het laatst bovengekomen.
                                Dat zaadje is ook twee dagen later ontkiemt, als die van de middelste plant.

Toch is hij inmiddels groter.

Het bewijs, dat een grotere pot beter is, en dat cocos (gold label light mix), beter is als de pokon grond.
                                Ik en me (echte) buurman blijven ons verbazen over hoe snel die planten groeien.

Zie ook het verschil met maar drie dagen geleden.

De wiet van de grote plant is rookbaar.
                                Er zit alleen niet veel thc in, ik word nauwelijks high.
                                Maar ik krijg wel dat lome ontspannende gevoel.

Eerste plant tot het einde, laten we een gok doen, een 10 a 20 gram.
                                De smaak verbaast me, het is veel zachter als de coffee shop weed.
                                Last edited by Gps; 24 July 2014, 16:26.

Comment

Bezig...
                                X