Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naar buiten met auto AK-snow (regulier) van Omni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Naar buiten met auto AK-snow (regulier) van Omni

neen das gewoon een heel klein larfje
    de larf word door de mineervieg in het blad gelegd dan begint ie te vreten en te groeien , daar waar dat kringellijntje het dikste is zit die.
    .

Comment

Ik heb gechecked en geprikt met een naald (in mijn vinger ) maar ik kon geen larve vinden.
      Kunnen ze ook zijn opgegeten door andere beestjes ?

Maar wat vond ik wel ????? Keerde een blaadje om en schrok echt van rupsje nooitgenoeg !
      Heb hem maar 5 meter verderop in struik gezet.
      IMG_0023.jpgIMG_0024.jpg
      En volgens mij hier groene stinkwantsen ? Of toch bladluizen ? Heb ze netjes afgeveegd.
      IMG_0028.jpg
      Morgen ga ik de planten, binnen, verder en uitgebreider inspecteren op mineervlieglarve.

Vind het toch een beetje genant om zoveel aandacht te trekken als ik planten buiten inspecteer.
      De ene buurman, heeft van de week de planten gespot en vond het wel leuk. Eventuele geur was geen probleem hij vond het wel lekker ruiken. Had zijn vrouw ook ontmoet in de coffeeshop.
      Had vroeger ook gekweekt en vroeg of hij wat wiet mocht als alles klaar is, dat mag natuurlijk.
      De andere buur weet officieel nog niets, maar met dat mooie weer zijn ze continue buiten en bekijken, goedbedoeld, elke stap die je neemt. We hebben een hoge schutting maar aan de waterkant is de schutting verlaagd naar 1.20 m hoog ivm het uitzicht over het veld, en daar hebben ze nou net hun zitje gemaakt.
      Verder wonen we dus aan een brede sloot waar continue langs gevaren wordt door van alles maar ook door staatsbosbeheer en politie die snelvaarders willen bekeuren. Dus dit is ook lastig, staat wel tuinset voor en planten zijn niet te zien vanaf het water maar toch....
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

De mineerlarf kan al uit je blad zijn, als die volgevreten is verpot die zich en wordt dan een mineermugje. of vlieg daar is men het niet zo over eens, die rups zou ik moeten opzoeken welke vlinder eruit komt en die drie larfjes lijken tripsjes in jong stadium al is de foto niet scherp genoeg omdat met zekerheid te zeggen.
        Last edited by FlintStoned; 1 August 2014, 02:10.

Comment

Haha herkenbaar. Mn planten zijn nu de 2 mtr voorbij. Ze staan achter een pergola die vrij dicht is maar als de buurman wil en echt zou loeren dan zou hij het kunnen zien. Niet in het voorbijlopen maar toch. Die spleet tussen pergola en muur vul ik volgend jaar gewoon met zonnebloemen.
          Baas in eigen brein.

Comment

Nou stemma
            Dat gaat je ook goed af dat buiten gedoe,ik hab wel een balkon maar dan kanik net zo goed de flag uithangen.Ik zit te laag als ik drie hoog woonde of een beschutte tuin had.
            Maar dat kan nog wel komen.
            Je hebt ook lekker veel soortjes
            Heb je die op cbd gehalte gekozen?En hoe is het met steffa,doe hem de groetjes maar en ga zo door,je hebt geen meerokers maar meevreters,ach en het zijn soms ook nutige beestjes.Pakt de hond ze niet?Die van mij beet ze en spuwde ze uit,tot ze een wesp te pakken kreeg,ze is nu dierenvriend van de muggen.
            He leuk zo te zien,dat je ook weer een geslaagde buitenkweek doet.
            Kom af en toe es kijken.
            Gr tuinbroek

Comment

buitenkweek 2013-2014 !! 1343.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1337.jpg buitenkweek 2013-2014 !! 1338.jpg mineervlieglarf Stemma, had nog foto's ervan .

Foto 3 lijken op bladluizen, net niet goed te zien.

Hou ze in de gaten, dan kom ik met mn imkerpijp ze uitroken .

Veel geluk en hou ze groen zuster,

Hippie .
              The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Dank je voor de foto's Hipsy !

@ Tuinbroek, het zijn niet "specifieke" cbd plantjes, maar zit zo'n 2 % CBD in. Dat is altijd beter dan niets.
                Een plantje met heel hoog CBD staat nog wel op ons verlanglijstje

Hi, weer tijd voor een update....

9 augustus ,
                De planten gaan lekker, groeien nu niet meer zo in de lengte. Planten zijn gemiddeld 41 cm hoog.
                Diverse insecten belagen mijn planten. maar leveren tot nu toe geen "fatale" schade toe.
                Had van de week met een led microscoop (100x) in een top gekeken en
                ik zag een aantal paarse trichoom steeltjes met clear bolletjes erop.
                Vond ik wel apart, maar op de chat stelden Nik en Flint me gerust en vertelden dat dit ws een stressreaktie van de plant is geweest waardoor de blaadjes wat paars verkleurden en de trichomen dan meekleuren, zo heb ik het tenminste begrepen.

Het waaide behoorlijk toen ik de foto's maakte maar ze zijn redelijk gelukt, volgende keer zal ik de foto's evt. binnen maken.
                Maar nu de foto's...........
                IMG_0086.jpgIMG_0087.jpg
                En hier waar jullie echt nieuwsgierig naar zijn.................de toppen
                IMG_0088.jpgIMG_0090.jpg
                Van onderstaande top zijn er nu 3 dezelfde foto's die ik iets heb "uitgeknipt"
                zodat hij hier groter kan worden afgebeeld. De trichomen zijn al goed zichtbaar ,
                al ruik ik ze alleen maar als ik de plant aanraak .
                De toppen plakken als een bezetene, lijkt wel bisonkit qua kleefkracht
                heb echt moeite om het van mijn vingers af te wassen.
                IMG_0091.jpgIMG_0091a.jpg
                IMG_0091b.jpg

Toch niet gek voor een zaadje wat 64 dagen geleden de grond inging ?

Inmiddels heb ik, met pijn in mijn maag, mijn andere buurman gevraagd of hij problemen had met enkele wietplanten in onze tuin en of hij hier misschien morele bezwaren tegen had.
                Kort samengevat, het antwoord luidde "nee hoor, is jouw tuin moet jezelf weten wat je ermee doet"

Opmerkingen zijn welkom , tot laters..........

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ziet er zeer goed uit stemma en ze zijn paars,leuk plantje hior.
                  Nou als je alles hebt afgebloeid dan heb je lekker veel soortjes.
                  Wel veel meer beestjes die je wiet willen rippen he?
                  Hahahaha.
                  Stemma in de houding met de spuit.Nou valt wel mee toch.
                  Trouwens wat vind je leuker binnen of buiten?.
                  Succes

Comment

Geef nog wat kali als je dat hebt.

Goed gelukt verder !!
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

@ Tuinbroek, ik vind buiten veel relaxter zeker nu mijn buren het niet erg vinden
                      lijk wel een "spint in de tent fobie" te hebben
                      @ HJM, ik heb geen kali "los", weet nog veel te weinig om hier verantwoord mee om te kunnen gaan,
                      heb ze nog wel ietsiepietsie voeding gegeven

10 augustus
                      Omdat het kan kom ik het forum nog even plagen met wat binnen foto's.
                      Had de plant uit de drup naar binnen gehaald, zijn dus nog nat van de regen...
                      IMG_0099.jpg
                      En eentje dichterbij....
                      IMG_0099a.jpg

Tot laters...
                      Last edited by Stemma; 10 August 2014, 16:24.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Mooie bloemen, eens kijken of ik een plekje voor volgend jaar voor dit soortje heb
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Bedankt Chemiel shaking-hands-in-agreement-smiley-emoticon.gifhet is echt een aanrader, ben benieuwd naar de smaak

15 augustus,het zaadje is 10 weken geleden de aarde ingegaan.
                          Sinds eergisteren lijkt de herfst ingetreden , de bladeren beginnen te vergelen
                          maar ik denk niet dat ik nog bij moet voeden....
                          Denk dat de planten naar het eind toe gaan, enkele trichomen zijn al milky (van de zijkant gezien).
                          Ze zijn niet meer in lengte gegroeid en zijn dus nog ca 40 cm hoog.
                          IMG_0110.jpgIMG_0111.jpg
                          Van een plant was 4 dagen geleden de top geknakt, vorige week half toen ik over de plant heen boog
                          en de finale knak toen ik wat regen uit de top wilde schudden.
                          Heb hem vastgemaakt met 2 blaadjes geknoopt aan een bamboestokje, het gaat goed
                          IMG_0106.jpg
                          Hieronder foto van een van de toppen en een uitvergroting hiervan
                          IMG_0104.jpgIMG_0104a.jpg

De planten geven nu ook meer geur af beetje citrus/kruidig ? , maar niet zo sterk.
                          Ik ruik ze pas op 1,5 meter afstand.

Zelf denk ik nog week of 2,3 te gaanrunning-around-smiley-emoticon.gifwat denken jullie ?

Tot laters.....
                          Last edited by Stemma; 15 August 2014, 21:29.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hey Stemma, Mooie planten heb je staan.
                            Misschien komt er meer bloei. Maar waarschijnlijk niet, gezien het mindere weer.
                            Ik zou ook geen voeding meer geven en kijken wat volgende week doet.
                            Hoofdtop ziet er al mooi uit.
                            Gr, 12bb

Comment

De planten geven nu ook meer geur af beetje citrus/kruidig ? , maar niet zo sterk.
                              Ik ruik ze pas op 1,5 meter afstand.

Comment

Denk het ook flint

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X