Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Lowrider autoflower kweek green farmer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste Lowrider autoflower kweek green farmer

Hey Green,
    Ok,ok i believe .
    Je hebt zekers ook goed zonnetje daar..
    Ik heb enkel maar 1 lowryder staan
    Maar gaat goed, dag 73 met buds die alsmaar verder groeien.
    Cool dat de 5 jaar oude zaadjes uitgekomen zijn.

Gr, 12BB

Comment

Nice! Hoe zijn de trichomes bij jou nu dan?
      Ze krijgen inderdaad volop zon hier. Als het onbewolkt is staan ze van uurtje of 8 tot 8/9 in de volle zon (vorige maand wat langer).

Comment

Bij mij ook veel zon 10u tot 20u. De trichs zijn nu overwegend milky.
        Vrij compacte toppen met sinds een paar dagen hier en daar wat uitlopers die dan weer clear zijn.
        Bedoelde je met jou voorkeur 50/50, milky/amber?
        Gr, 12BB

Comment

He Greenfarmer,

Volgens mij kunnen de Lowriders nog wel even hoor .Die pruikjes bovenop mogen wel wat bruiner worden.
          Gaat goed verders, enneh...zet em op met die Nadia's. Als je bloei gaat zien kan je de dagen
          bijhouden door t op te schrijven. Doe ik ook en weet dan altijd in welke dag ze zitten .

Suc6 en laters,

Hippie .
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

@ 12BB hee man bedoel inderdaad half milky half amber even over je bericht van 5 dagen geleden: nouuuuu ze ruiken sterker hoor! hahaha ruik ze nu vanaf een metertje of 8/9

@ Hippie Klopt man ze mogen inderdaad nog wel even in het zonnetje blijven staan, de top op de oude foto was van de slechtste plant maar de topjes zijn nu ongeveer voor de helft bruin op de top en eronder nog wel goed wit dus heb nog even. vandaag ook even met de microscoop weer zitten loeren en ze zijn nog steeds milky met her en der een doorzichtige trichomes. Goede tip van je man! Kan ik dat al doen bij de voorbloei of echt op het moment dat de pruikjes op worden gezet?

Nog even een korte update:

Dag 56 (5 augustus):

Zoals hierboven al aangegeven zijn de vrouwtjes flink aan het geuren en de trichomes zijn op het moment grotendeels milky. De nadia's gaan lekker, en heb ik nog niet horen klagen. Grappig om te zien is dat de betere van de twee ook veel sneller groeit dan haar zusje. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen in de loop der weken door het grootte verschil in de potten.

Van de 3 extra onbekende zaadjes is de derde inmiddels ook uit haar schulp gekomen dus meteen in de grond gestopt en wachten maar! Vandaag is de eerste boven de grond gekomen met een duits helmpje (zaadje om lobblaadjes) maar heb die goed met een pincet kunnen verwijderen zonder schade dus helemaal blij.

Aangezien het feit dat ik bijna kan oogsten maar dit niet binnenshuis kan doen heb ik een opbergbox gekocht bij de blokker, welke ik aan de buitenkant heb bekleed met aluminium folie met daarover heen duck tape om het geheel licht dicht te krijgen. Natuurlijk ook de deksel lichtdicht gemaakt.
            Aan de binnenkant van de doos heb ik met ijzerdraad lijntjes getrokken om de 7cm en in 2 hoogtes voor het drogen van de toppen. De doos zal ik vullen met een aantal kilo's strooizout.

Nog even een paar foto's voor mijn zaaddonor : Morgen zonder zorgen
            Attached Files

Comment

Haha ze staan mooi

Comment

He Greenfarmer,

Duits helmpje...!! Dan denk ik aan me jongeheer hoor ...

Eigenlijk telt de voorbloei niet mee. Zo heeft ieder zn manier van aftellen en daar kan nog wel es een weekje ofzo tussenzitten.
                Wacht altijd effe tot de voorbloei gaat doorzetten met wat pistel bovenop de scheut en dan ga ik tellen.
                Zo ook het afbloeien van de plant ga je gegeven moment zelf beoordelen en je niet houden aan de VOORGESCHREVEN info van
                breeders. Dat is meer een richtlijn !

Wat betreft die droogbox, waarom zal je er kilo's strooizout ingooien ? Ivm wat??? Weet niet of dat zo lekker is, neem een paar bakstenen
                om te verzwaren? Als je wilt dat ze drogen doe wat rijst in bakjes er bij ??

Hoor t wel van je, plezier eh...

Hippie .
                Last edited by de oerhippie; 6 August 2014, 21:49.
                The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Hee hippie!

thanks man ik zal is het een en ander proberen bij de nieuwe vrouwtjes! Ik heb het idee van de droog box van iemand van het forum (zie zoekfunctie: culinaire droog doos) die zelf rijst heeft gebruikt voor het drogen maar waren ook leden die strooizout hadden gebruikt omdat dat snel en effectief vocht opneemt en makkelijk weer droog te koken is en heb daar nog een grote zak van staan en komt niet in contact met de toppen dus moet geen probleem zijn

haha van dat duits helmpje heb je wel gelijk inderdaad! Dacht er zelf niet aan maar zal nu in de toekomst lastig meer gaan? Hahaa de lobblaadjes zijn nog steeds niet open btw, als dat maar goed komt :/

groetjes weer

Comment

Die snelste nadia zal waarschijnlijk wel een mannetje zijn!! Is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, dus daarom waarschijnlijk .
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Haha naja wij gaan het gewoon afwachten MZZ!

Comment

Dag 60 (9 Augustus):

Zo wij zijn weer 4 daagjes (en een flinke lading regen) verder en het begint steeds meer te kriebelen om te oogsten al zal dat nog wel even duren ben ik bang. Ze zijn allemaal grotendeels milky met her en der wat amber maar dat kan je op 1 hand tellen. Ik zag net wel bij de "rode" plant dat er bij een topje het blad glazig bruin was alsof het aan het rotten is? Heb er helaas vergeten een foto van te maken maar heb het eruit getrokken wat vrij gemakkelijk ging, misschien toprot???

Ik zit er ook zwaar aan te twijfelen om de rode plant te oogsten vandaag of na het weekend, het grootste gedeelte aan pistels is bruin en alles is milky (niet de 50/50 wat in eerste instantie wilde maar ben bang voor toprot door de vele regen en weinig zon deze aankomende dagen/week). Wat denken jullie??

Rood:IMG_1350.jpgIMG_1352.jpgIMG_1353.jpgIMG_1354.jpg

Roze: IMG_1356.jpgIMG_1357.jpg

Groen: IMG_1358.jpgIMG_1359.jpgIMG_1360.jpg

Tevens staat 1 van de mysterie zaadjes in de tuin, is de 2de met de wortel omhoog gekomen maar maakt inmiddels rechtsomkeer naar beneden, en de 3de heeft zich nog niet laten zien.

De nadia's gaan goed, ze groeien lekker en verder nog geen problemen. Ik zal na het oogsten van de lowryders daar wat meer foto's van maken

Comment

Die zien er lekker uit.

Ik ga denk ik de mijne wel oogsten, die is ongeveer net zo ver als jou rode.
                          Ik heb namelijk dezelfde twijfels als jij.

succes in ieder geval met wat je gaat doen.

Comment

Hey Greenfarmer,
                            Ik zou de rit uitzitten. Zo te zien groeien de buds verticaal [?].
                            Zou zo maar 2x langer en kunnen dikker worden.
                            Mijn enige lowryder zit nu op dag 81 en ik laat haar tot max gaan,
                            Maar 's nachts altijd wel binnen sinds dag 70. Trichs telkens weer clear na iedere bloeispurt. De geur verminderd.
                            Hierbij enkele foto's;

hoofdtop met nieuwe pistels. Zodra deze bruinen en trichs ietwat amber worden ga ik oogsten [na 3 of misschien wel 4 bloeispurten]
                            LR-9aug-1.jpg

Ook de buds op de stam / midden op de vertakkingen gingen goed bloeien.
                            Dus daar had ik ook wel geduld voor...
                            LR-9aug-2.jpg

Ik zou zeggen volg de dames en stuur wat bij. Echt nog even geduldig zijn.
                            ..... straks optimaal culinair drogen... cool dat je Rik's methode gebruikt.

Gr. 12BB

Comment

@ green farmer, lekker in de gaten houden en als je eerste teken van toprot ziet kan je altijd nog oogsten, gewoon lekker blijven uitschudden na die buien en hopen op een zonnetje tussendoor
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Mmm mmmm mmmm ik wacht even tot maandag en dan kijk ik even of ik nog nieuwe pistels zie bij de rode anders hak ik die om denk ik. Vandaag wat "klachten" gehad van de buurvrouw omdat die helemaal dicht komt te zitten (der neus) vanwege de geur. De overige twee moeten echt nog wel even maar dan is de geur wat minder hoop ik

baal wel want had het liefste voor half milky half amber gegaan maar heb natuurlijk ook met de medemens te maken, en dat met het vooruitzicht dat er twee nadias staan en nog 3 zaadjes in de ontkieming liggen

Comment

Bezig...
                                X