Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower 1 x BB, 3 x NL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Dag beste mensen.
    Na het succes van m'n eerste BB autoflower plantje indoor, wil ik dit seizoen buiten eens wat plantjes proberen.

Ik heb
    1 maal een Big Bang autoflower en,
    3 maal een Northern Light autoflower.

Heb ze binnen ontkiemt en voorgegroeid, ze staan nu buiten nog in potten, als ze wat groter zijn gaan ze in volle grond.

Op de foto's kun je het waarschijnlijk al zien: de Big Bang gaat weer als een trein en heeft een flinke voorsprong op de NL plantjes (de andere 2 staan nog binnen, maar zijn ongeveer even groot als deze NL). Dit terwijl de BB maar een paar dagen eerder ontkiemd is. Hopelijk zijn de NL's met name onder de grond aan het uitbreiden.

Verder zitten er beestjes aan het blad van de BB te knagen (zie foto). Als ze hun vriendjes er bij halen is er straks geen blad meer over... Iemand een goedkope oplossing hiervoor ?

Ik hou jullie weer op de hoogte!
    Attached Files
    Last edited by AlFa2; 26 June 2014, 18:24.

Re: Autoflower 1 x BB, 3 x NL

We zijn weer een aantal weken verder en tot m'n verbazing zie ik nu al weer bloeiharen verschijnen !
    Het goede nieuws is dat de Big Bang het super doet in de volle grond.
    Het minder goeie nieuws is dat de Northern Light echt schrale plantjes worden vergeleken met de BB.
    De plantjes buiten bevatten amper blad, en ook het plantje binnen onder de lamp wordt lang zo groot niet als de BB
    Verder zelfde omstandigheden.

Verder geen last meer van beestjes die aan de plantjes zitten gelukkig
    Attached Files

Comment

Update : de bb wordt echt een mooi vol planje. Zonder verder extra bij te voeden.

Op de andere foto: NL in volle grond naast de NL die binnen heeft gestaan met 24/7 licht. Groot contrast in kleur zeg... Laat hem dit weekend buiten staan zodat die wat meer ruimte heeft en de hittegolf mooi kan benutten
      Last edited by AlFa2; 18 July 2014, 22:25.

Comment

Als je de wortelruimte beperkt blijven de plantjes een stuk kleiner.
        Zeker met autoflowers wil je ze eigenlijk de eerste 3-4 weken niet beperken met een klein potje omdat de meeste niet veel meer groeien daarna.
        Je BB heeft vanaf het begin grotere schoenen gehad, en dat verklaart waarschijnlijk waarom die het beter doet.

Als je die in pot nu voor het eerst buiten zet, in deze hittegolf, pas op met water geven of doe er een witte pot omheen ofzo.
        Een natte zwarte (kleine) pot in de volle zon gaat niet goed komen. Dan wordt je plantje gekookt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Attached Files

Comment

't wordt met de dag erger. Help guys, im a little bit lost here :/
            Attached Files

Comment

Mijn northern light auto's gingen in het begin ook maar langzaam, maar dat is zeker nog goed gekomen!
              Heb je ook van RQS?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En volgens mij zijn gele bladeren in de bloei niet erg.
              Geef je nog voeding of enkel nog water?

Comment

De NL toppen zijn gelukkig nog best bijgetrokken inderdaad. Lijken best gezonde plantjes te zijn, vertonen ook geen gele bladeren. De NL's blijven heel smal ook. De BB heeft de neiging veel breder te worden.

Gele bladeren ah einde van de bloei is normaal, maar de BB moet nog een week of 5 minstens...

De BB is flink bijgevoed deze week. Voor de rest weinig voeding gegeven, de NL's al helemaal weinig, het is erg vruchtbare grond dus.

Comment

Mijn ene NL is ook smal idd maar de andere toch redelijk lekker breed.
                  Maar toen ze in het begin zo traag gingen heeft 1 van de planten een weekje onder de lamp gestaan bij iemand,
                  veel breder en grotere toppen ook..dat heeft hem wel goed gedaan dus.

Comment

Weer wat plaatjes van de dames. Alles lijkt goed te gaan ondanks de vele regen van afgelopen dagen. Ik geloof dat ik wel moet oppassen voor toprot ofzo ?

Van de BigBang is ongeveer een derde van de bloeihaartjes bruin, dus die moet nog een week of 4 denk ik.
                    (Hoewel sommige topjes al 100% bruine haartjes hebben zie foto 3/6) <- OF IS DAT JUIST TOPROT!?

De NL's beginnen net wat bruine haren te vertonen. Leuk om te zien hoe de NL die indoor tot bloei is gebracht (foto 6/6) een andere structuur heeft dan de 2 NL's die buiten opgegroeid zijn. Die hebben een soort van bolletjes in de toppen (geen zaad voor zover ik weet). De semi-indoor-NL heeft een wat compactere top.
                    Attached Files
                    Last edited by AlFa2; 18 August 2014, 03:29.

Comment

Wauw, lekkere cola's heb je daar!
                      Hopelijk mag mijn northern light ook nog zo dik worden
                      Ik zou elke dag goed op rot letten als ik jou was man, mocht je het wel krijgen dan ben je er snel bij.

Zou zonde zijn van die mooie toppen!
                      Gr.

Comment

Thnx Waarschijnlijk spreekt het vanzelf hoor maar alsnog: hoe herken ik toprot en vooral wat doe ik daar aan ?

Comment

Hey Alfa2,
                          Mooie planten/toppen!
                          Hierbij ook een paar linkjes:

Je herkent rot aan de schimmeldraden. vaak verstopt tussen de bosjes bud op een top.
                          Dit is niet gemakkelijk te zien. Meestal merk je het pas 3 tot 6 dagen en wanneer de kleine blaadjes op de bud raar gaan buigen/grijs worden/afsterven.
                          Maar dan is het ook vergevorderd.
                          Anyhow. Check de topics voor meer info en tips.

iig zorgen dat de buds droog blijven en genoeg luchtcirculatie krijgen.

gr, 12bb

Comment

Thnx voor de tips.
                            Is dus niets anders dan schimmel, dat kan ik nog wel herkennen.

Maar foto 3/6 lijkt dus wel erg de voortekenen van toprot te vertonen, rechts in beeld zie je ook zo'n raar bruin blaadje zitten. Dit topje er maar af knippen dan ? Zal morgen een wat gedetaileerdere foto geven.

Misschien dat ik maar eens een afdakje in elkaar ga knutselen dan voor de zekerheid.

Comment

Ja dat bruine blaadje is wel verdacht.
                              Als het rot is laat het zo los als je er aan trekt.
                              Probeer eens? ALS het rot is trek je er zo een stukje top uit.

Comment

Bezig...
                              X