Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower 1 x BB, 3 x NL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Autoflower 1 x BB, 3 x NL

Shit mannen Slecht nieuws. Bij nadere inspectie zit echt de halve Big Bang al onder de toprot ! Midden in de hoofdtop ook. Heb vooral bovenin super veel toppen verwijderd al. Alleen de toppen onderin de plant lijken niet besmet.

Hij rook ook al best muf de laatste dagen.
    Door die dikke toppen is al dat vocht er natuurlijk allemaal tussen blijven zitten.

De NL's zijn veel smaller en hebben hier nog geen last van gelukkig.
    Maar echt balen, waren zulke mooie toppen.

Heb met wat bierkratten en vuilniszakken maar een tijdelijk afdakje gemaakt.

Nu de vraag... wat te doen met de rest van de Big Bang ? Voortijdig oogsten om nog te redden wat er te redden valt ? Ik vertrouw de rest van die hoofdtop eigenlijk ook niet meer. Heb ook niet steriel gewerkt natuurlijk; lees nu opeens over je schaar ontsmetten met alochol etc.
    Attached Files

Comment

Ik had op 1 topje van een zijtak een stukje rot zitten, was maar een heel klein blaadje en verder zag ik niks meer zitten gelukkig.
      Waar blijft die zon.
      Zonde man!

Comment

Zo zonde idd. Echt goed wegknippen die smerige rot.
        Had jij ook geen lampen gezien je indoor topic? Misschien kan je daarmee werken.

Comment

Nou, het afdakje heeft de eerste buien overleeft. Vandaag opnieuw op inspectie uitgegaan en opnieuw de BB moeten uitdunnen. Op de foto wat nog over is vd hoofdtop. Onderin heeft de plant nog wel aantal flinke zijtakken met gezonde buds.

De rot zat steeds bij de node van elke bud. De oksel met de hoofdstam zeg maar. Gister besloten elke besmette bud radicaal weg te gooien. Vandaag alleen de rot weggegooid en de bovenste gedeelte vd bud tot vroegtijdige oogst gerekend. (heet dat bij een plant ook proximaal en distaal xD ?)

Of is dit volgens jullie te riskant met het oog op gezondheid ?
          IMG_1177.jpg

Comment

Op moment dat je de toprot aan raak verspreiden alle sporen verder in je plant en besmet het ook de andere planten.
            Als ik jou was zou ik die top Nu oogsten anders houd je niks meer over.
            Verder heeft jou plant wel veel geel bladeren ?

Planten van buiten naar binnen halen is niet slim in de aarde zitten allerlei beestjes die je dan ook mee naar binnen neem en onder een warme lamp zet
            en al die beestjes gaan dan als gekken baby's maken en voor je het weet is alles rijp voor de vuilbak
            God was never on your side..

Comment

Thnx voor de tip, dan gaat die top er direct nog af.
              Ik hoop dat ik niet te hard alles met sporen heb besmet. Zolang de plantjes droog blijven zal het meevallen denk ik.
              En ja: gele bladeren De andere plantjes niet hoor.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Zo de top is weg Hier en daar nog wat rot weggeknipt maar heb er nu alsnog een aantal semi-fatsoenlijke grammen aan over denk ik.

Microscoop besteld, over 2 weken maar eens trichomen checken hier en daar.

Laat ik me voor nu maar focussen op deze gezonde jongens. Dat ziet er een stuk positiever uit.
              IMG_1181.jpgIMG_1180.jpg

Comment

Afgelopen dagen steeds gecontroleerd, maar het houdt maar niet op... buds ter grootte van m'n onderarm moeten verwijderen.

Van de BB is bijna niets meer over, 2 van de 3 NL's hadden ook rot.

Alleen de NL die ik eerst 'karig' noemde omdat die smalle buds had, kan ik niets op vinden. Wat wel typisch is, de kleine blaadjes van deze plant verkleuren naar paars / donkerrood - achtig. Hoort dit bij het rijpingsproces van dit soortje ?

Deze zomer blijkt ook een van de natste ooit te worden, zucht. Volgende kweek wordt gewoon weer lekker binnen onder een warme droge lamp, heb het wel gezien buiten.

Comment

Er staat nog 1 NL (de grootste) welke al heel lang 100 % cloudy trichomen heeft. Hier en daar is inmiddels wel wat amber te bespeuren maar het lijkt maar niet op te schieten.

Het liefst had ik gewacht totdat alles amber was maar de meeldauw en rot is niet meer te houden, de bladeren zien er niet uit, nu de natuur heeft besloten de herst in te zetten. Het blad is: paars van de kauw, wit: van de maildauw, geperforeerd door beestjes en geel vanwege: redenen.

Asap oogsten (en een de besmette delen watercuren), of is er een mogelijkheid dat over een dag of 2 alles plotseling volledig amberkleur trichomen heeft?

Met dat ik de vraag post bedenk ik me zelf het logische antwoord: redden wat er nog te redden valt dus !
                  Ik mag blij zijn dat ze nog zo mooi milky zijn geworden.

Heb letterlijk een hele emmer vol toppen die onder de meeldauw zitten.
                  Ga ze een week lang water curen en aan het eind van de week nog eens wassen met waterstofperoxide om alles te ontsmetten.
                  Daarna geforceert drogen en nog maar eens 1 autoflower binnen proberen.

Binnenkort foto's.
                  Attached Files

Comment

Autoflower binnen voor het raam? Deed ik ook vorig jaar had maar 12gr ofzo.

En echt kut voor je man :/

Comment

Goed, ik heb alle oogst met meeldauw een week lang gewatercured.
                      De oogst krimpt hier enorm van (het gewicht zal niet minder zijn).
                      Maar vooral: het STINKT!! En niet naar wiet, meer naar zeewier ofzo.
                      Heb het in de vaporizer gestopt, maar het is net of je rotte vis inademt. Met tabak merk je het minder en wordt je wel gewoon stoned (had veel amber trichomen).

Overigens is het wel echt een aanrader om een microscoopje aan te schaffen, is het geld meer dan waard, echt heel leip! Hier een mooi plaatje:
                      IMG_1265.jpg
                      ok, nog maar 1 dan Dit was een vroegtijdig geoost topje, je ziet duidelijk nog clear.
                      IMG_1198.jpg

Comment

Misschien de smaak nog wat beter te krijgen als je een tijdje cured in een pot?
                        gr

Comment

Bezig...
                        X