Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik heb spinnen in de tuin. Ze zijn erg lief, daarom wil ik ze lekker laten zitten. Kunnen ze lekker vliegen en muggen vangen. Maar natuurlijk roept dit ook een vraag op. Zijn ze ook lief voor mijn planten?

En nog een foto van hoe ze er nu bij staan.

Last edited by Dirkkkuit; 26 July 2014, 15:16.

Comment

Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

Spinnen doen niks aan je plant lekker laten zitten. Ik zou toch nog eens overwegen om nogmaals te toppen en dan ook de zijtakken want die gaan geheid over de schutting heen komen.
      Last edited by FlintStoned; 27 July 2014, 09:11.

Comment

Hoi FlintStoned, bedankt! dat je me volgt en voor je reacties. Bedoel je dan de twee hoofdtoppen en grootste toppen die daar weer onder zitten? Geheel wegknippen dan? Is knakken ook een idee, want dan kan ik dat meteen oefenen en als het mislukt heb ik alsnog getopt. Of moet ik dat dan op andere plekken doen? Of groeien ze alsnog te hoog door knakken?

Comment

Je kan dat zeker ook knakken. Als je dat wil oefenen zou ik dat zeker doen. De twee nieuwe hoofdtoppen kan je dan een 90 grade knak geven en die knak dan eventueel vastzetten met een elastiek zodat deze er niet weer uitgroeit. De zijtakken zou ik dan onder 45 graden naar buiten knakken, of ze toppen.
          super-cropping-infografia.gifTop knakken

can10004.png Zijtakken toppen
          Succes.

Comment

Zo even aan de knak geweest.

En

Mooie hoogte nu, zullen zien hoe zij nog verder groeit.

Verder nog een vraag. De onderste taken gaan die nog iets spectaculairs doen of blijven dat mini takjes cq topjes. Anders heb ik er een ander idee mee namelijk. Ik wil ze als stekjes gaan gebruiken. Weet ik meteen hoe dat gaat. Uiteraard Is het te laat om af te bloeien. Ik wil ze in de sap pers uitpersen zodat ik de sap van de plant krijg. Kunnen we dat ook meteen testen.

Comment

Daar hoeft hij niet bang voor te zijn, sinds 2006 is het namelijk verboden om wolmanzouten te gebruiken om hout te impregneren...bij verbranding en rotting kwamen er teveel schadelijke stoffen vrij...sindsdien heeft minister vrom dit verboden.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Daar hoeft hij niet bang voor te zijn, sinds 2006 is het namelijk verboden om wolmanzouten te gebruiken om hout te impregneren...bij verbranding en rotting kwamen er teveel schadelijke stoffen vrij...sindsdien heeft minister vrom dit verboden.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Leuke site hier...leer ik tenminste nog eens om wiet te kweken hahahaha,

Comment

Hoe zit het met stress / herma gevaar bij knakken?
                Baas in eigen brein.

Comment

De alleronderste zijtakken neem ik altijd weg. Deze geven enkel wat fluftopjes. Dit heeft met Sink an source te maken en met apicale dominatie. De hoofdtop ontvangt de meeste suikers hoe lager in de plant hoe minder suikers de zijtakken ontvangen.

Comment

Dat knakken vinden ze geen probleem en is me goed afgegaan. Ze komen al weer goed op de ene gisteren geknakt de andere vanochtend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      De twee nieuwe hoofdtoppen kan je dan een 90 grade knak geven en die knak dan eventueel vastzetten met een elastiek zodat deze er niet weer uitgroeit.
                      Idd ze groeien gewoon weer omhoog. Hierdoor blijven ze niet laag wat nou net dr bedoeling is. Daarom heb ik er een Sateboom van gemaakt. Plakbandje dubbel gedaan zodat deze niet aan de plant plakt.

Comment

...................

Ik heb hier geen woorden voor, mooi, groot, stevig en hij lijkt wel zeer goed te reageren op het toppen!
                        Vanaf volgend jaar begin ik ook vroeger hoor
                        Veel succes, ik kom hier nu en dan ook wel eens een kijkje nemen.

Greetz

Comment

Bedankt Canna. Ja, ze doen het goed idd. Ben zelf bang dat ze enorm worden. Ik heb de hoofdtop getopt. Of misschien heet het wel fimmen omdat ik de twee nieuwe scheuten heb laten zitten. Ik was nog een beetje voorzichtig. Maar nu ik in begin te zien dat ze echt groot gaan worden moet ik meer doen. Omdat ik toch bang ben dat alleen toppen niet genoeg is, ik wil natuurlijk nog wel wat toppen overhouden, haha, ben ik maar gaan knakken. Niet gedacht dat ik daar aan ging beginnen, maar is toch wel makkelijk. Gewoon ff steeltje inknijppen en als een rietje ombuigen. Nu even begeleiden zodat ze laag blijven.
                          Toch ben ik bang dat zij ook enorm breed gaan worden. Misschien toch nog de schaar erin hier en daar. Als ie tot eind september blijft groeien, oef.....

Comment

zien er mooi uit

Comment

Wel de wietplant als "onkruid" kan al wel eens enorm de lucht inschieten, als je niet zo voor die grote bent kun je nog voor je volgende grow kleinere potten gebruiken van 11L . Dan blijven ze vaak van kleiner formaat, dan kan je nog kiezen voor meerdere potten te zetten voor grotere oogst.

Je planten knikken kan inderdaad een goede oplossing zijn voor de hoogte te stillen, al krijg je dan makkelijk een brede struik.
                              Mocht je schrik komen van mogelijke klachten van buren dan kun je altijd een zeilserre aanschaffen, het laat veel licht door maar is slecht doorzichtig en de geur kun je eventueel verminderen door een sterk ruikende lavendel?

Hij ziet er alvast heel gezond uit

Comment

Hallo mede kwekers. Vandaag weer mooi weertje geweest voor de girls. Toch is me iets opgevallen ineens. De alleonderste bladeren hangen en kleuren geel. Kan dit een teken zijn ergens van? Misschien iets met voeding al? Je zou zeggen dat met minimaal 100 ltr aarde er genoeg voeding in de grond zou zitten. Maar kan het ook dat de heftige regenbui van laats waar hier echt gigantisch veel water is gevallen (Utrecht) de voeding uit de aarde is gespoeld? Of toch iets anders? Alvast bedankt voor de hulp.

Comment

Bezig...
                                X