Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (amateur)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek (amateur)

Korting op 420shop
    Ben een aantal weken geleden begonnen met een PP stekje te laten voorgroeien op 18/6 en dat 2,5 week lang, overgepot in een 25 liter pot en buiten neergezet. Deze plant vormt zich heel erg vreemd, 1 vingerige en 3 vingerige wietbladen, ook is hij niet verder gegroeid en zijn er maar hele kleine topjes.

Maargoed dat terzijde, afgelopen week 3 nieuwe stekjes binnen gekregen van een andere stekkenboer. Meteen speciale potgrond gehaald

En meteen aptus startbooster gehaald en b'cuzz 1-component soil nutrition voor de bloei.

Ik laat de 3 stekjes op de vensterbank voorgroeien en ze doen het naar mijn weten erg goed!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Eerste kweek (amateur)

Je PP stekje maakt stressblad aan. Geen zaagtandjes weinig vingers. Lijkt erop dat deze stek in beginnende bloei is genomen en toen is gaan reveggen. Gaat je veel tijd kosten en opbrengst.

De rest zou ik achter die dubbele ramen weghalen en gewoon buiten zetten. Anders gaan die enorm strekken achter dat raam.

Comment

Ik denk dat dit reveggen komt doordat er een lantaarnpaal recht in mijn achtertuin schijnt de hele nacht. Ik kijk deze week even aan hoe de stekjes het doen achter de ramen, 2 zijn maar ietsjes gegroeid en 1 heeft er wel echt zin in. het groene stengeltje bovenaan is binnen 2 dagen omhoog geschoten, ook word de gehele stam beetje bij beetje groen, was eerst helemaal paars.

Comment

In groei zou ze van die lantarenpaal geen last moeten hebben. In bloei wel.

Comment

Volgensmij doen m'n stekjes het goed!! Zie nu 7 vingerige wietblad komen! Heb ze gister even paar uur in de zon gezet en vandaag ook. als je goed onderaan het blad kijkt zie je 2 nieuwe bladpunten. Geef ze elke dag 5 ml water per plant gemengd met aptus startbooster

Comment

Ik denk dat je de planten het beste non stop buiten kunt neerzetten als je dat nog niet deed.
            Dit was volgens mij bij mij de fout waardoor de groei op gegeven moment niet zo hard meer ging.
            - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

Je bent de tweede die dit zegt! Dus dat ga ik vanaf nu doen, bij slecht weer haal ik ze wel even naar binnen want ze zijn nog niet heel sterk.

ALLE INFO IS WELKOM, probeer meer op dit gebied te leren.

Grz!

Comment

ziet er goed uit kees!!
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ik heb zelf dit jaar ook pas mijn eerste kweek hoor, maar als je bij mijn kweekverslag kijkt zie je dat aardig veel mensen zeggen dat de planten eerder naar buiten hadden gemoeten.

Zie hier de reacties op mijn plantjes:
                  - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

Ze staan buiten! Heb ze nu bijna een weekje. groene stengel is de nieuwe steel. Hier nog foto's van de andere 2:

Naar mijn gevoel hebben ze vandaag geen water nodig omdat de grond me goed verzadigd lijkt, dus sla een dagje over.

Comment

Ze doen het goed!

Alleen bij deze plant gaat 1 blad een beetje hangen en bij een ander blad krult het naar binnen

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Comment

Lijkt erop dat ze te nat staan.

Comment

Moet ik met dit warme weer ze in de zon laten staan of kan ik beter een schaduwplekje zoeken?

Comment

schaduwplekje zou ik zeker niet zoeken... ik zelf heb 2x sensi star 1 flowerbomb kush en 1 autoflower van white whidow. elke dag staan ze van s morgens tot 15u in zon. daarna schaduw. en ze zien er allemaal stralend uit...
                            dus zeker geen schaduw zoeken zou ik zeggen... veel succes

Comment

Ik ben ook met eerste kweek bezig.
                              Ook ik hielt me plantjes te lang binnen.

Nu weet ik dat zelfs op een bewolkte dag, me plantjes het buiten beter doen als binnen achter glas in de zon.
                              Zelfs het raam open zetten werkte niet zo goed als de plantjes buiten zetten.

Met regen heb ik nog geen problemen gezien.
                              Wel met wind. (dat koste me 3 zeer jonge plantjes)

Als het stevig waait, kunnen de erg jonge plantjes stuk waaien.
                              Hoe sneller je ze buiten zet, hoe kleiner de kans daarop word.

Toch moet je dit in de gaten houden.

Iets van een steun waarbij de plant nog wel flink kan bewegen, maar niet te extreem.

Ik word en werd best wel nerveus toen ik gisteren zag hoe mijn plantje bewoog door de wind.
                              Maar daar worden ze dus sterker van.

Ik heb een stokje met daaraan een lus, gemaakt van die vuilnis zak binders.
                              Last edited by Gps; 3 July 2014, 18:43.
                              Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
                              X