Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's)

Korting op 420shop
    Goedemiddag forum,

Allereerst weet ik niet of ik dit op de juiste plek zet, ik hoor het wel

Op dit moment ben ik al bezig met AK snow AF buiten. Dit is regulier zaad waarvan de mannen zich nog kenbaar moeten maken, deze kan ik dan vervangen door dit feministische zaad na ontkieming.

Ik heb gekozen voor Big Bang van Green House Seeds op aanraden van Angel en S.A.D. auto ( Sweet Afgani Delicious)op aanraden van Urban .
    Bij zamnesia besteld, want daar had ik nog een tegoedbon van. De Blue Mammoth van Barneys Farm heb ik zelf uitgekozen vanwege het mooie kleurtje , heb ik gistermiddag bij 420shop besteld, deze komt nog binnen.

Ben beetje laat misschien met de AF's, dan had ik maar niet zo lang moeten treuzelen met de keuze van zaad...

In de Ranzijn zag ik zaai en stekgrond van cocopeat en ik dacht dat gaan we proberen.

IMAG0233[1].jpgIMAG0237[1].jpg
    Mmmm zit wel wat zand in.....
    IMAG0235[1].jpg

De aarde ziet er mooi rul uit.

Zaadjes van de Big Bang en S.A.D. rechtstreeks in de "droge" aarde geplant
    en wat Aptus Startbooster 1: 100 rondom het zaadje heen gedruppeld.

Op Aptus etiket werd geadviseerd om wortel erin te dopen en aangezien ik na ontkiemen geen wortel ga "blootleggen"
    dacht ik ik druppel maar wat rondom. 1 ml is 20 druppels dus heel weinig vocht toegevoegd.
    Bij een zaadje is er per abuis "veel"gedruppeld , we zien wel wat dat doet.

Ik merk dat ik tegelijkertijd preciezer maar ook makkelijker wordt, dat is een rare combi.
    Preciezer door alle info hier op het forum en de ontvangen adviezen,
    maar als ik er tegelijkertijd rekening mee houd dat het met de zaden of plantjes verkeerd kan gaan, door of buiten mijn schuld,
    ben ik minder "krampachtig" bezig dus dat voelt als makkelijker
    IMAG0238[1].jpg

Zo nu wachten op het ontkiemen,
    zodra de Blue Mammoth binnenkomt gaan deze ook het donkere gat in.

Tot laters
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Re: Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's

Oelalala laat de spanning beginnen wie wil nu niet dat donkere gat induiken :-p

Leuke suggestie van urban, ben benieuwd wat het word!

Succes
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Re: Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's

10 juli
      IMAG0251[1].jpg
      Na 2 dagen kwam het eerste zaadje boven
      IMAG0256[1].jpgIMAG0258_BURST002_COVER[1].jpg
      En na 5 dagen alle 6 ontkiemd, strekken als een bezetene dus gauw naar buiten !
      Nog even potten scoren dan kunnen ze overgepot worden

Stemma doet stout (2016)

Comment

The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Veel plezier ermee!

Grtz.

Comment

Succes, komt mooi weer aan

Greetz

Comment

Leuke combi van soortjes?

Veel sucses

Comment

Oooooooohhhhhhh Kijk nou eens plantjes te lang buiten laten staan zie het verschil
                IMAG0258_BURST002_COVER.jpgIMAG0262.jpg

Vorige keer kon ik zaailingen buiten laten staan, maar dat was max 30 minuten bij ca 20C
                Had ze nu zo'n 5 uur buiten laten staan bij ca 28 C
                heb je gisteravond klein beetje water gegeven en vandaag
                11 juli de schade opgenomen. Jammer maar helaas, eigen schuld dikke bult
                heb er maar drie groepjes van gemaakt 1. redelijk, 2.slecht 3.erg slecht
                IMAG0266.jpgIMAG0269.jpgIMAG0271.jpg
                Heb besloten groep 1 maar naar een grotere pot te verhuizen
                de Big Bang had al redelijk worteltje zo'n 5 cm lang
                de S.A.D. had een worteltje van 0 cm lang
                Toen S.A.D. groep 2 gechecked, daar zat een worteltje in van zo'n 3 cm dus
                die heb ik gelijk gepromoveerd naar groep 1 en plantjes omgewisseld

IMAG0284.jpg
                Ik hoop dat deze plantjes het nog gaan redden, ik heb ze buiten gezet op een beschutte plek uit de directe zon.
                Hoop dat ze van het daglicht profiteren.
                De overige 4 plantjes laat ik nog 5 dagen op de vensterbank staan, als er niets "moois" meer groeit
                gaan ze de kliko in.
                Zal dit nog updaten met foto's.
                Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hoi stemma
                  Leuk dat je ook buiten bent gaan spelen,maak je over dat strekken maar geen zorgen dat kun je straks wel opvangen met de grote potten.En zaai en stek grond altijd goed, ik gebruik het ook vaak.Nou je zult wel merken dat af,s niet zulke opbrengers al reguliere zaden.
                  Maar die heb je ook he? NOU dat worden straks nog bomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    Oooooooohhhhhhh Kijk nou eens plantjes te lang buiten laten staan zie het verschil

Vorige keer kon ik zaailingen buiten laten staan, maar dat was max 30 minuten bij ca 20C
                    Had ze nu zo'n 5 uur buiten laten staan bij ca 28 C
                    heb je gisteravond klein beetje water gegeven en vandaag

Ik ook nog maar met met me eerste kweek bezig, maar door wat ik geleerd heb, gaan mijn zaadjes meteen na het planten van het zaadje naar buiten, en direct in een grote pot.

Voor erg jonge plantjes, stokje erbij, dat wel beweging toestaat, maar ook voorkomt dat het plantje plat waait.
                    De drie plantjes zijn al ongelooflijk sterk voor zo een klein plantje.
                    Als ik dat vergelijk met hoe ik begon.
                    Plantje eerst achter een raam binnen laten ontkiemen en groeien.

Met een veel grotere pot, is een dag in de zon ook niet zo snel een probleem.

Ik heb nu 3 plantjes van een 8 cm hoog, die al een behoorlijke sterke stam hebben.
                    Alle drie hebben het noodweer van afgelopen nacht overleeft.
                    Lets not criticize but legalize

Comment

Bedankt voor jullie opmerkingen, zoals gezegd leergeld.
                      Er zijn al weer andere S.A.D. autoflower zaden onderweg.

12 juli , Vandaag maar weer eens de zaailingen bekeken, 2 big bangs (1 buiten en 1 binnen) houden zich nog kranig
                      de rest ziet er hopeloos uit. Begrafenis wordt al geregeld.
                      IMAG0299.jpgIMAG0297.jpg
                      Voor de Blue Mammoth heb ik light mix van biobizz gekocht, de cocopeat is opgegaan aan mijn tomatenplanten.
                      Ik vind de lightmix er toch "mooier" uitzien dan de cocopeat. Alles weer bedruppeld met Aptus startbooster (ook buiten)
                      IMAG0286.jpgIMAG0293.jpgIMAG0294.jpg

En het wordt steeds voller op de vensterbank, dus de poes moet verkassen.
                      IMAG0301.jpg
                      Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

hoi kom ik hier ook ff mijn strandzetel installeren om dit te volgen,zit nl.ook in de blok voor het kweekexamen hierso
                        heel veel succes
                        groets Soulrebel

Comment

Leer van mijn fouten, maar neem ze niet over !

Weer een kleine update
                          14 juli- Op 2 Big Bangs af na, de creperende zaailingen uit hun lijden verlost.
                          Ze staan vrolijk op een enigzins beschutte plek.
                          IMAG0314.jpg
                          16 juli
                          De Big Bangs lijken het wel naar hun zin te hebben,
                          en de hond doet een photobomb
                          IMAG0323.jpg
                          Meer heugelijk nieuws alle zaadjes Blue Mammoth zijn opgekomen
                          wel grotendeels met de helm op geboren, maar dat geeft ook weer bijzondere gaven
                          Zal kijken of ze ze zelf afwerpen anders moet ik maar even "frommelen".
                          IMAG0316.jpg
                          IMAG0317.jpg
                          IMAG0320.jpg

Tot laters..

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hey Stemma, ik zou ze eraf frommelen hehe. Ziet eruit of ze er makkelijk afgaan. Helmpje bij het plantje laten. Heb je ze met de punt naar boven geplant?

Comment

Hoi Shiva K, ik heb dat vorige keer geprobeerd maar lukte totaal niet
                              was bang om het zaadje fijn te knijpen terwijl ik 'inparkeerde'
                              dus gooi ze nu 'losjes' in de aarde

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                              X