Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's

Hoi Stemma
    Nou jij hebt het ook goed te pakken hoor,je bent er aan begonnen en je doet het toch maar even,een meid naar mn hart,je hebt er echt werk van gemaakt en kan merken dat je helemaal in je hobby groeit
    Trouwens zijn de plantjes wel veilig voor de kat?Vooral jonge scheuten schijnen ze lekker te vinden.Ik was net ff thuis en zag dat je net ff op mn topic was.Het is gelukkig toch nog wat geworden.Nou ik ga zo weer terug naar het lauwersmeer waar we een caravan hebben,moet wel steeds heen en weer maar het is veel aangenamer aan de kust. Ik lees net dat je ze ook met de punt naar boven plante?
    Je moet er niet met je blote handen aanzitten hoor!!! En als je ze met de punt naar boven plant verliezen ze better hun helmpje.Staat wel ergens op het forum.Ik doe het altijd met een plastic pincet.Gaat prima.
    He succes met de kleintjes.

Comment

Re: Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's

Dank jullie voor het lezen van dit topic !

Weer kleine update
      17-7 de 'zaadhoesjes' losgefrommeld, ging redelijk snel op 1 na
      18-7 de BM (blue mammoth) naar buiten, beetje schaduw veel zon
      maar gaat goed ondanks de hitte!
      20-7 onder het genot van een zacht regenbuitje de BM's
      overgepot naar 11 liter potten
      staat wel beetje zielig
      P_20140720_211110.jpg
      Knibbel knabbel knang, wie eet er aan mijn big bang ?
      P_20140720_211116.jpg
      Maar even hogerop gezet, verstoort hopelijk de knabbel pret

tot laters !
      Last edited by Stemma; 20 July 2014, 23:08.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ff de zaadhoesjes nat sproeien een paar keer dan vallen ze er zo af,als je peutert kan je de lobblaadjes vernielen,en daar zit voeding in voor de zaailing

Comment

Shiva en Tuinbroek,bedankt !

Tijd voor weer een update
          26 juli
          Het bevalt de Blue Mammoth's goed in hun nieuwe potten,
          gelukkig geen schade opgelopen bij de "onthelming"
          IMAG0355.jpg
          De Big Bangs hebben het ook nog naar de zin ,
          de aangeknabbelde Big Bang probeert over het trauma heen te groeien
          dat lijkt te gaan lukken ???
          IMAG0357.jpg
          En dan nog een poging om S.A.D. AF's te zetten,
          ditmaal in lightmix van biobizz.
          Kijken of ik ze nu wel overeind kan houden
          IMAG0354.jpg
          Het zaadje ...
          IMAG0370.jpg
          Hup, in de lightmix
          IMAG0374.jpg

Tot laters !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Weer een kleine update,
            31 juli
            De SAD AF's zijn beide opgekomen,
            IMG_0013.jpg
            De Blue mammoth's hebben het uitstekend naar de zin,
            staan in een mix van cocopeat en biologische potaarde van de welkoop (4maanden voorbemest)
            hebben tot nu toe alleen wat aptus startbooster gehad.
            (waar de aardbeistekjes het ook wel goed op doen )
            IMG_0011.jpg
            Wie o wie, is er met een BM plantje vandoor ?
            Gelukkig heb ik er nog 4.
            Te zien is dat de aangeknabbelde Big Bang wel groeit, maar niet echt lekker vergeleken met haar zus.
            Hebben allebei ook Aptus startbooster gekregen.
            Misschien doe ik haar toch maar weg
            De BM zijn zo'n 10 cm hoog en de BB 6 en 10 cm terwijl de BB
            6 dagen ouder is.
            IMG_0012.jpg
            Het staat er nou allemaal wat rommelig bij maar er gaat een dakplataan om in de tuin,
            dus alles moest even aan de kant .

Opmerkingen zijn welkom, tot laters

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ziet er goed uit!

Mooie start, succes

Comment

2 augustus, vanavond zijn de SAD af's overgepot naar grotere 11 liter potten.
                Mix van lightmix, cocopeat, biologische potgrond en beetje lavameel.
                IMG_0051.jpg
                Ook hier plantjes ingegraven tot lobblaadjes. Ingewaterd met aptus startbooster
                en besprayd met Vital. Ook hier zoeken we de zon op

Tot laters !

Stemma doet stout (2016)

Comment

9 augustus,
                  De blue mammoths gaan lekker, misschien dat ik er een ga toppen om te kijken hoe dat zal gaan.
                  Maar ik twijfel nog, dus eerst nog maar wat extra lezen hierover.IMG_0085.jpg
                  De big bang heeft afscheid genomen van haar zusje,
                  deze had al achterstand in groei en leek de afgelopen week stil te staan
                  toen ik haar uit de pot trok zag ik dat er nog maar ienie mienie worteltje aan zat dus was het een juiste beslissing. Wilde nog een foto maken van het "gedrochtje" maar de cannabis snatcher was me op voor...
                  Ook nog even voorzichtig aan de andere big bang getrokken om te checken, maar deze zat goed vast, heeft dus grotere wortels.
                  En moet hoognodig naar 11 literpot verhuizen.
                  IMG_0093.jpg
                  Hieronder de S.A.D. auto, gaat ook wel lekker.
                  1 plantje lag op zijn kant ?
                  Heeft de snatcher hier ook een poging gedaan ?
                  Heb hem maar wat toe gedekt met wat aarde.
                  IMG_0092.jpg

Tot laters !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Tijd voor een update

Al mijn plantjes staan onder een afdak en krijgen dus weinig regen, heb in deze regenachtige dagen
                    dus nog water gegeven. Geen voeding ivm voorbemeste aarde, alleen de SAD af startbooster.

11 augustus
                    Alle bleu mammoths op een rij aan de voorkant blaadjes afgehapt, ik vermoed mijn hondje
                    Dus alles op tafeltje gezet waar hij niet bij kan.
                    Verder de Big bang auto naar grotere pot overgeplant, wortels waren niet zo groot als ik had verwacht. Bij verpotten enkele kleine worteltjeswel afgebroken, waardoor plantje wel wat ging hangen maar na wat water met wortelstimulator van aptus, trok alles mooi bij.

17 augustus
                    De bleu mammoths gaan langzaam wat bloeiverschijnselen vertonen.
                    Op de tafel staan ze prima, er is niet meer aan gehapt
                    op onderstaande foto is goed verschillen te zien in groei van de blue mammoth.
                    Ze zijn op 11 juli als zaadje de grond ingegaan
                    IMG_0116.jpg
                    Hieronder op de onderste rij blue mammoth , de afgehapte bladeren zijn nog duidelijk te zien.
                    links bovenin 2x SAD auto die gaan niet zo hard, hopelijk zijn ze bezig met hun wortelgestel.
                    Het omgevallen SAD auto plantje (links) heeft duidelijk wat "groei" achterstand.
                    We moeten maar even aanzien hoe dit gaat verlopen. (rechts boven in een danish snow van AQS zie verslag)
                    IMG_0117.jpg

De big bang af geniet zichtbaar van de grotere pot maar WTF,
                    hier is ook weer de cannabis snatcher langs geweest. Ook maar hoger zetten dan
                    IMG_0118.jpg

Tot laters !!!hi-and-bye-smiley-emoticon.gif
                    Last edited by Stemma; 18 August 2014, 00:11.

Stemma doet stout (2016)

Comment

schattig
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

God was never on your side..

Comment

Weer tijd voor een update !

De foto's zijn van gisteren dus dateer ik op gisteren
                          Alle potten staan inmiddels weer op de grond.

30 augustus
                          De afgelopen week heb ik de blue mammoths en de big bang 1x wat fishmix van biobizz gegeven, de SAD wat aptus wortelstimulator en alle planten behandeld met Vital plantenspray van ecostyle.

Hieronder de big bang af,is nu zo'n 30 cm hoog en 8 weken geleden als zaadje de grond in gegaan.
                          zou 60 tot 100 cm hoog worden, maar gaat dat niet redden denk ik.
                          Hij heeft een slechte start gehad knockout als zaailing door te hete temperatuur en er is flink aan gehapt door dierlijke passanten. Maar het bloemetje gaat zich vormen.
                          Denk dat ik 1.: short, compact, slowly blossoming Phenotype te pakken heb
                          als het goed is zou hij 6 weken bloeitijd nodig hebben, we gaan het beleven
                          IMG_0225.jpgIMG_0226.jpg

Hieronder de blue mammoths, zijn tussen de 36 en 45 cm hoog en 7 weken geleden als zaadje de grond ingegaan. Hoogte zou 60 tot 80 cm worden, dat gaan enkelen wel halen denk ik.
                          Ook hier heeft de Cannabissnatcher flink gehapt maar dit lijkt weinig impact te hebben gehad op de groei.
                          De tijd van zaadje tot oogst zou 10 weken zijn ? dat gaat hier dus ook niet lukken.
                          Ben wel benieuwd hoe blauw de bloemen zullen worden .
                          IMG_0228_1.jpgIMG_0229.jpg

Hieronder de SAD af , de SAD 1 helde als zaailing erg over maar is met vertraging gestart met groeien hij is nu 9 cm, terwijl de andere SAD al 19 cm is. De lengte zou 40 tot 90 cm worden.
                          Ze zijn beiden 5 weken geleden als zaadje de grond ingegaan.
                          Zouden 8 weken nodig hebben van zaailing tot oogst dit gaat ook niet lukken maar dat hebben we inmiddels geleerd bij autoflowers
                          IMG_0227-1.jpg.IMG_0227-2.jpg

Dit was het weer voor deze week, tot laters.........blow-kiss-smiley-emoticon.gif

Stemma doet stout (2016)

Comment

21 september
                            Inmiddels weer 3 weken verder, hoogste tijd voor een update.
                            heb ze 2x ingespoten met Vital van Ecostyle en miniem bijgevoed met Biobizz(hele lijn)

Van links naar rechts, BigBang AF in bruine pot, SAD AF,en de Blue Mammoths AF ( de laatste 2x2)

Ik was ze gisteren vergeten water gegeven dat was duidelijk te merken
                            vandaag dus maar extra water gegeven en de planten besproeid met water.
                            de planten ruiken allemaal goed maar niet te overheersend
                            (alhoewel 's avonds een zoete walm van buiten komt , net als kamperfoelie )

IMG_0418.jpg
                            En van bovenaf
                            IMG_0417.jpg

Volgens de breeder zou de BM nu klaar moeten zijn dus niet .....
                            De BB nu 34 cm, BM 44 tot 51 cm en de SAD 29 tot 40 cm, deze zijn 20cm gegroeid laatste 3 weken.

Heb gezien de vergeling van de BM alle planten nog een goede dosis voeding biobizz gegeven.
                            Morgen weer met de fertometer checken want als de aarde droog is meet hij niet goed.

Zal de volgende keer weer alle planten apart op de foto zetten.

Tot laters

Stemma doet stout (2016)

Comment

Mooie collectie Stemma! Zien er leuk uit. Succes met de laatste loodjes, zo te zien hoeven ze niet super lang meer.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Fijne bende heb je daar stemma
                                die fertometer vind ik ook zeer goed in de omgang enkel baal ik er een beetje dat je telkens door de wortels heen moet prikken ^^
                                al weet ik niet als ze daar veel last van hebben ...
                                groet!
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X