Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's

Bedankt LR2 en Bubba J !

28 september,

De Big Bang AF heeft de afgelopenweek lelijke bladeren gekregen, begon bij een topje en breide zich uit op verschillende
    plaatsen in de plant. Een zoektocht op Google met afbeeldingen, leerde dat dit soort problemen wel vaker bij Big Bang voorkomt. Maar is het nou necrose of vraat aan de plant ?
    P1000450.jpgP1000451.jpg
    Na goed zoeken vond ik twee kleine groene ruspjes nooitgenoeg ...
    De rupsjes vond ik alleen op de Big Bang AF, gelukkig
    P1000452.jpgP1000449.jpg

De top belooft veel moois

P1000543.jpg

De SAD AF gaan ook nog lekker hun gang. Een phenotypeverschil is duidelijk aanwezig.
    P1000544.jpg
    Hieronder de top van de langste phenotype, van dezelfde hoogte de andere top gefotografeerd.
    P1000545.jpgP1000546.jpg

De Blue Mammoths AF, zij hebben de afgelopen week een aantal mineervliegen op bezoek gehad
    welke hun signature op de bladeren getekend hebben.
    P1000547.jpgP1000476.jpg

Ze ruiken nog steeds heerlijk maar de beloofde blauwe exotische toppen kan ik niet ontdekken
    P1000551.jpgP1000552.jpgP1000549.jpgP1000554.jpg

Ga vanavond alle planten weer voeding geven, de Blue Mammoths lopen wel tegen het eind , maar het is nog te vroeg om te beginnen met spoelen.

Tot zover en tot laters........group-hugging-smiley-emoticon.gif
    Attached Files
    Last edited by Stemma; 28 September 2014, 18:24.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Re: Big Bang en S.A.D. en Blue Mammoth ontkiemen op cocopeat zaai en stekgrond (allen AF's

Die blauwe toppen zie ik ook niet. Op foto 13 wel dat er een blondine mee heeft gespeeld (of heb je een blonde hond?)
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Kom dat tegen,gans begaaid,een worm in je toppen,zouw dat ook meedrogen tijdens het curen
        Mooie plantjes heb je daar Emma
        veel s6 verder

Comment

@Lr2, een blonde poes
          @Soulrebel, bedankt !

Stemma doet stout (2016)

Comment

25 oktober,
            In het kort een terugblik op de 3 afgelopen weken.

Sorry voor de hele grote foto's in het eerste deel van het topic, ik kon ze niet meer verkleinen ?

Op 1 oktober zag ik een donker stukje ca 2 a 3 mm doorsnee(bruin) bovenin een top van een AF (Blue mammoth) toen ik het aanraakte was het hard, droog en verpulverde toen ik er zachtjes in kneep.
            Was absoluut niet vochtig of nat en stonk ook niet. Ik heb er pas 4 uur later foto van kunnen maken.
            Bovenste stukje top waar het plekje inzat, het lijkt wel of het verhout was. Doordat ik 4 uur geleden het topje bijna uit elkaar had getrokken op zoek naar rot ligt het nu zo plat en verlept bij, was gewoon een vast topje.

Hieronder het deel onder het stukje top wat ik eraf heb gehaald. In de steel zit nu een bruinige verkleuring dit was vanmiddag absoluut niet aanwezig. Heb dit stukje er nu ook afgeknipt.
            Zo kan ik kijken hoe de stam zich onder het afgeknipte deel houdt.

Ik heb de plant in "halve paniek" toch maar geoogst, dit bleek toch overbodig te zijn geweest
            ik had het droge stukje gewoon kunnen verwijderen. Hierna heb ik pas met echte rot te maken gekregen
            P1000645.jpgP1000654.jpg

Na het drogen zo'n 10 gram over en het effect was goed de geur iets minder, beetje gras/hooiachtig nog
            maar deze plant was dan ook niet gespoeld voor de oogst.

Op 6 oktober blue mammoth nr 2 geoogst met wat natte toprot geoogst opbrengst droog 11,5 gram
            Tevens de big bang autoflower geoogst ook hier paar rotte plekjes in, opbrengst 8 gram droog

Op 12 oktober blue mammoth nr 3 geoogst,
            hier had ik op 9 oktober al het bovenste gedeelte van de top eraf gehaald ivm toprot ,
            de droge opbrengst 13,7 gram
            P1000718.jpgP1000732.jpg

Op 14 oktober de in groei achtergebleven SAD AF weggegooid, ik zag wat toprot in en rupsen
            in het gedrocht dus ik dacht weg ermee.

Op 20 oktober blue mammoth nr 4 bekeken, had al eerder klein plukje rot weggehaald
            het "blue" blijft minimaal. Na het oogsten bleek de stam halverwege ook rot te zijn !
            P1000924.jpgP1000946.jpg

Tijdens het knippen merkte ik meerdere slappe, weke verdachte en beginnend rotte stukjes op
            ik heb ze allemaal apart gehouden. Op 1 klein stukje na is de hele hoofdtop weggegooid. Opbrengst droog 7,6 gram
            P1000948.jpgP1000951.jpg

Ook de overgebleven SAD autoflower bekeken, hier had ik ervaren hulp bij .
            De "Flintkittens besloten na grondige inspectie van de plant en het substraat
            dat de SAD nog moest blijven staan.
            P1000935.jpgP1000944.jpg

Op 24 oktober de SAD AF nog maar even snel gecheckt, ziet er goed uit, het merendeel van de trichomen
            ziet al milky. Op aanraden van de "chat adviesraad" nog even laten staan
            P1000955.jpgP1000956.jpg

Tot de volgende keer, ik hoop dan op een toprotloos bericht !
            Attached Files
            Last edited by Stemma; 26 October 2014, 20:09.

Stemma doet stout (2016)

Comment

31 oktober,

Het wachten is op de laatste AF uit dit topic, de S.A.D.

Foto's zeggen meer dan woorden dus........

De SAD staat er lekker bij, net als het gras tussen de tegels
              P1010160a.jpgP1010164.jpg

Foto en crop
              P1010167.jpgP1010167a.jpg

Foto en crop

P1010168.jpgP1010168a.jpg

Op de crops is goed het verschil te zien tussen de wel en niet aangedane trichomen.

.........

Stemma doet stout (2016)

Comment

Oho wa jammer toprot op moment dat je het aan raak vervlieg alles naar andere planten en je ziet het pas als het te laat is
                zou hem ver uit de buurt van die andere plant houden en uit de regen houden

Suc6
                God was never on your side..

Comment

Bedankt voor de tip Bella, maar laten staan was geen optie meer.
                  Heb hem net geknipt en 2/3 van de SAD weggegooid wegens verdachte plekken en deels rot.

Helaas pindakaas, met een beetje mazzel toch nog 5 gram droog

Stemma doet stout (2016)

Comment

waarom niet eens watercuren,al die toppen met rot,haal je nog best kwaliteits wietje vanaf
                    hier ook toprot alarm,hoe langer ze staan,hoe meer het risico op budrot

Cheers

Comment

Ik zou dat niet durven soulrebel, volgens mij krijg je de schimmels er nooit
                      helemaal uit.

Stemma doet stout (2016)

Comment

toch wel Stemma volledig schimmel en andere stoffenvrij,tis sowieso anders toch de klikko in wie ni waagt,blijft maagd ,en jammer van die lekkere wiet
                        min.7 dagen aan een stuk,onderdompelen in (kraantjes)water en imaar wel iedere dag water verversen
                        probeer maar eens,komt een heerlijk zacht wietje uit wat je anders op de composthoop smijt

Cheers!

Comment

Last edited by grinderke; 3 November 2014, 18:20.

Comment

Comment

SAD af, door de toprot uiteindelijk droog 3,5 gram en door te lang drogen gortdroog.
                              Maar kijken of dat nog rookbaar is te krijgen...

Het roken met de volcano geeft een iets minder uitgesproken smaak
                              maar een beter effect.
                              De blue mammoth af smaakte aards met citroen, lekker....
                              De big bang af had een zoete smaak.
                              De SAD af blijft nog even in de pot....
                              Last edited by Stemma; 19 November 2014, 04:05.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                              X