Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

    Korting op 420shop
    Ik had een zaadje gevonden wat wiet dat ik gekocht had. Ik had ook 3 royal dwarf autoflowers maar die zijn verdwenen/gestolen tijdens mijn 10daagse vakantie. Nu had ik deze hermafrodiet al vanaf 15mei groeien & ergens in een pot gezet op een tijdelijke plaats. Wat natuurlijk erg dom van me was om hem gewoon in een pot ergens te zetten & dan op vakantie te gaan.

    Bon, ik kom terug thuis en ik zie dat mijn dwergen weg zijn dus alle hoop was gevestigd om de herma. Toen ik ging kijken was ze zo'n 40cm hoog maar wel 3vertakkingen volledig uitgedroogd! 6 grote bladeren en 3 kleinere waren gewoon uitgedroogd. De plant was welisware half kaal. Als een spoedarts meteen een behandeling gegeven & ja hoor wat een prachtplant! Enkel heeft ze enkele afwijkingen die je bij de meetste planten ziet (bv enkele 6vingerige bladeren)...
    Attached Files

    #2
    Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

    De plant doet zo haar best voor je, vocht voor haar leven en dan laat je haar als beloning in zo een klein potje staan, die arme meid
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

      Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
      De plant doet zo haar best voor je, vocht voor haar leven en dan laat je haar als beloning in zo een klein potje staan, die arme meid
      Bwaa, ze word hier wel lekker verwend, met de hagelstormen kon ze ff bij me binnen schuilen, ze krijgt lekker regenwater met een heel kleintje voeding, de grond is echt wel goed gepakt maar ook niet overdreven aangeperst, water geven doe ik ook op een andere manier, namelijk de pot van de plant in een emmer water zetten, in het midden van de pot zit een gat en zo loopt het water langs onder binnen met de nodige druk zodanig het water alle wortels kan bereiken. Langs boven draineren is echt niet voldoende, de pot is ook tot maar 3cm van de rand gevuld.

      Peace

      Comment


        #4
        Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

        Zaad uit wiet kan je een plantje uit groeien, en die wordt dan herma. Tot zover zie ik niks schokkends toch ?
        Als je half-eind oktober een goed wietje eraf krijgt maak je de titel van je topic waar Kom ik tegen die tijd wel een veer in je kont steken.
        Jammer dat die andere gestolen zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Zaad uit wiet kan je een plantje uit groeien, en die wordt dan herma. Tot zover zie ik niks schokkends toch ?
          Als je half-eind oktober een goed wietje eraf krijgt maak je de titel van je topic waar Kom ik tegen die tijd wel een veer in je kont steken.
          Jammer dat die andere gestolen zijn.

          Comment


            #6
            Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

            Kleine update (zonder foto's. Heb enkel een webcam om foto's mee te trekken, mijn gsm is in herstelling, ik zal er spoedig wat opzetten)

            De plant is overgepot! Die kleine pot was gewoon... Veel te klein! Ik heb lang getwijfeld om het tochte doen aangezien ze juist in de bloei is geschoten. Maar heb kushie 3 dagen geen water gegeven zodanig het overpotten soepeler verliep. En ja hoor, het ging gewoon vanzelf, 1 grote klomp grond/wortels zonder maar IETS te beschadigen.

            Het overpotten was echt noodzakelijk. De nieuwe bladeren beginnen allemaal te krullen, maar nergens (mss 5 van 2mm groot) nare vlekjes of voedingstekorten. De voorbloei is nu al ruime tijd bezig (4/6weken) en er komt niet veel schot in de zaak. Er komen maar traag nieuwe pistels bij. Daarom zet ik ze nu ELKE dag binnen om te verduisteren (http://www.astro.oma.be/GENERAL/INFO...n_2014.html#07).

            Foto's zullen spoedig komen. Peace

            Comment


              #7
              Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!







              Het zijn fotos fotos van 3daagjes terug. Met het verduisteren ben ik gestopt omwille ik niet altijd op tijd thuis kan zijn door mijn werk. Om 6u moet ze/hij altijd in het donker gezet worden en ik werk soms tot 18.30 dus verduisteren is geen optie. Verder doet ze het fantastisch. Het overpotten doet haar goed. En momenteel zie ik enkel bij alle vertakkingen een pistel. Nergens een zaadballetje tot hiertoe. Wie weet krijg ik in de bloei banaantjes xs

              Op de fotos zie je dat ze wat licht van kleur is omdat ze toen net was overgepot en ze kreeg 4liter water met citroensap om de ph te laten herstellen want de voeding die ik gebruik hebben een waarde van 16-19-24. Wat ver boven het ideale van 5,8 ligt + ik gaf ze steeds simpel kraantjeswater water wat ook een te hoge (7) ph waarde heeft. De aarde is universeel met ph van 5,3-6,5. Maar nu gaat het super ze groeit gestaag door en haar kleur is mooi donkergroen, ze heeft de tijd van haar 1jarig leventje [emoji13]

              Nu hopen op een goede nazomer!

              Comment


                #8
                Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                Ja hoor, de kerstman hangt zijn ballen in de verkeerde boom! Vandaag zie ik de eerste tekenen van de bloei! Er komen steeds meer witte haartjes. Maar naast de pistels heb ik ook een balletje gevonden, daar waar normaal een pistel groeit. Conclusie: het is 100% herma en geen zaad van een bevrucht vrouwtje of gewoon zaad van een man. Best jammer, de bloei is 2 dagen bezig en ik vind al een balletje. Vandaag ga ik me een vergrootglas aanschaffen om zoveel mogelijk balletjes te kunnen ontdekken voor ze opengaan en m'n hele plant bevruchten. Foto's komen snel

                Comment


                  #9
                  Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                  Qnq had dus gelijk. Is zaad uit herma's eigenlijk te gebruiken?
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                    Ardig plantje al

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                      Nope, zaad uit herma is ook herma. En dus nog stressgevoeliger. Wat ik ontdekt heb is dat deze plant eigenlijk 99% vrouwlijk is & 1% herma. maar 0% man... Hoedan? Bij de voorbloei zag ik overal pistels, wat betekent dat het een wijfje is. Maar tijdens de bloei, maakt hij/ze soms een balletje ipv een pistel. Dit balletje is een gewoon zaadje, geen bolletje vol stuifmeel. Want stuifmeelzakjes komen van mannen. Dus voor banaantjes (bevruchte pistels dat tot zaad ipv top zal volgroeien) zal ik niet krijgen, wel hier & daar een zaadje...

                      Het is een hele mix, die herma's. 1 Grote loterij, je weet nooit in hoeverre je plant herma is. Als ze tijdens de groei plots mannelijke symptomen laat zien, meteen in de vuilbak gooien, want die zullen stuifmeel produceren. Tot gevolg dat je geen rookbare wiet zult hebben, enkel zaad met thc op het zaadzakje/vliesje (wat dus niets waard is)

                      Dus ergens heb ik wel geluk! Wiet toppen, met zaadjes erin. Maar geen zaadtoppen We zullen zien, sorry dat er nog steeds geen foto's zijn, de camera op mijn gsm is sh!t. Working on that....

                      Comment


                        #12
                        Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                        Nee, het zit iets anders eh..
                        Want zonder stuifmeel krijg je geen zaadje.
                        Dat balletje waar een zaadje gevormd wordt heeft niets met die manballen te maken, die bolletjes heten Calyxen, meestal 1 of 2 per node.

                        De mannelijke ballen zitten meestal met meerdere bij elkaar, soms zelfs trosjes.
                        De ballen bij herma's kunnen overal zitten, soms 1, soms 2, soms tientallen tussen de toppen of gewoon trossen.

                        Je plant maakt dus ergens een of meerdere ballen of banaantjes aan waar dat stuifmeel uit komt.
                        We spreken meestal van banaantjes als ze ook echt op kleine gele banaantjes lijken, die zie je meestal later in de bloei hier en daar uit de toppen schieten.
                        Die kunnen bij herma's ook de hele bloei gevormd worden, tot op het laatst zelfs, en laten stuifmeel vrij waardoor je zaden tussen de wiet krijgt.

                        Hermazaad is onbetrouwbaar hierdoor en kan je hele oogst verpesten.
                        Zaad uit herma's levert ook weer herma-gevoelige planten op.
                        Het is alleen bruikbaar als vogelvoer of om mee te vissen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                          Ok duidelijk
                          Baas in eigen brein.

                          Comment


                            #14
                            Re: Zaad uit wiet! Helemaal zo slecht nog niet!

                            Je kunt er natuurlijk wel plantjes van kweken, zoals je ziet, maar het is een hoop rompslomp en gedoe en je mist altijd wel een banaantje (been there
                            Plantjes die zaad vormen zijn ook iets minder potent dan sensimillia.

                            Voor een paar euro zijn er prachtige soortjes te koop.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X