Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balcony grow - 2 x Bubble autoflower.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Balcony grow - 2 x Bubble autoflower.

Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

Dit is mijn 2de kweek en 2de kweekverslag van dit jaar en hoop dat ik niet te laat ben met deze 2 autoflowers.
    Mijn vorige kweek ben ik eind maart mee begonnen en is uiteindelijk tot een goed einde gekomen.
    Het vorige kweekverslag heb ik niet helemaal bij kunnen houden met bijv. foto's en updates, omdat ik veel andere dingen te doen had.
    Zo heb ik het begin proces van de kweek ook niet meegemaakt en heeft iemand anders dat voor mij gedaan.
    Ik ga er voor zorgen dat ik dit kweekverslag goed bij ga houden met genoeg foto's en updates.

De twee Bubble autoflowers heb ik op 13 Juli geplant en zijn nu al twee dagen boven de grond.
    Ik heb ze in kleine potjes geplaatst voor de ontkieming(met stek en zaaigrond).
    Ze gaan over een tijdje in hun vaste pot van 9 liter met universele potgrond.
    Ik gebruik tot nu toe alleen nog maar bloei simulator en geen andere grow middelen.
    Is het misschien handig om nog groei en wortel simulator aan te schaffen?

de plantjes staan op dit moment voor de balkon deur(met de deur open) niet direct in het zonlicht.
    Heb verder geen lampen en dat soort dingen dus ik hoop dat ze niet te veel gaan strekken.
    En wanneer zou ik de plantjes direct in het zonlicht kunnen plaatsen?

Hieronder een aantal foto's van de twee dames.
    DSC_0071.jpg DSC_0072.jpg DSC_0073.jpg

Als mensen nog tips en toevoegingen hebben hoor ik het graag!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Is het mogelijk om de plantjes nu al in de volle zon te zetten of kunnen ze daar nu nog niet tegen? Het is 31 graden en lijkt mij net iets te warm voor de jonge plantjes.
    Heb ze op dit moment in de schaduw gezet op het balkon.

Re: Balcony grow - 2 x Bubble autoflower.

Dag: 7
    Ik heb er toch voor gekozen om de plantjes op het balkon te zetten in de volle zon en dat werkt prima.
    De plantjes hebben het naar hun zin en groeien lekker verder.
    Heb ook gelijk de potjes wat opgevuld, omdat de stek en zaai grond wat inzakte en wil toch wat stevigheid voor de dames.
    Ik geef de plantjes elke dag in de avond uren rond de zelfde tijd water als het nodig is.

Hieronder een aantal foto's van de plantjes: (Het linker plantje lijkt zich nog in te houden maar dat zal hopelijk wel goed komen).

DSC00042.jpgDSC00044.jpgDSC00045.jpgDSC00046.jpg

Comment

ziet er goed uit maar ik zou ze overpotten naar een 25 liter pot,en de stengel helemaal in de grond tot net onder de lobblaadjes.(die kleine ronde blaadjes)
      autoflowers kan je beter dadelijk in hun definitieve pot zaaien of zo snel mogelijk overpotten om hun niet in groei te belemmeren...
      en vanaf nu 24/7 buiten laten!!

Comment

Hey Canna,

Ik heb op dit moment alleen 9 liter potten en heb deze de vorige keer ook gebruikt en de plantjes werden ongeveer 60cm hoog.
        En als ik de plantjes gelijk in hun definitieve pot zet moet er wel universele potgrond in en is dat niet schadelijk voor de jonge plantjes?
        Ik zat er aan te denken om de plantjes over te potten naar hun definitieve pot als de wortels er aan de onderkant uitkomen, zodat je een sterke en dichte kluit krijgt
        wat overpotten makkelijker en veiliger maakt voor de plantjes.
        Want ik denk dat het nu wel moeilijk wordt om de plantjes over te potten, omdat de wortels nu nog zwak en gering zijn en snel beschadigd kunnen worden.

Als ik ze nu 24/7 buiten laat staan is er dan veel kans op schade door regen/wind en temperatuur? Of is dit te overzien en maakt dit de plantjes sterker?

Bedankt voor de reactie Canna!

Gr. Budda!

Comment

Dag: 13
          De plantjes groeien lekker verder en zijn al bezig met nieuwe vertakkingen en het strekken lijkt mee te vallen.
          Jammer dat het de laatste paar dagen slecht weer was, waardoor ik ze binnen moest zetten.
          Hopen op beter weer de komende weken.

Hieronder een aantal foto's van de plantjes:
          DSC00084.jpgDSC00085.jpgDSC00086.jpgDSC00087.jpgDSC00088.jpgDSC00089.jpg

Comment

Dag: 17

Een update:

Ik heb vandaag de plantjes overgepot naar hun vaste pot van 9 liter maar ik denk dat er iets mis is gegaan.
            Ik dacht dat de kluiten al een stuk groter waren en dat het makkelijk was om ze over te potten.
            Maar het bleek dat de kluiten nog erg klein waren en niet stevig dus ik hoop dat de wortels niet te veel beschadigd zijn.
            Het linker plantje begon gelijk helemaal slap te hangen na het over potten. Is dat normaal of kan ik hem gelijk weg gooien?

Hieronder een aantal foto's.
            DSC00093.jpgDSC00094.jpgDSC00095.jpgDSC00096.jpgDSC00097.jpgDSC00098.jpgDSC00099.jpg

Je ziet bij het rechter plantje(de aller laatste foto)een bruin/geel vlekje. Weet iemand wat dit betekend? Misschien verbrand of te veel of weinig water.

Gr budda!

Comment

Weg gooien kan altijd nog. Ik zou wachten, grote kans dat het nog goed komt, ook als je de wortel beschadigd hebt. ( of je moet wel erg lomp geweest zijn )
              Lets not criticize but legalize

Comment

wortel simulator gebruiken of startbooster,rootbastic etc etc zal wel goed komen.
                zet haar ook in de schaduw en niet in de zon!

en nevel haar een paar keer per dag, het liefste met canna rizotonic gebruiken,omdat deze ook als bladbespuiting kan worden toegepast.
                dat is met atami rootbastic niet zo, de startbooster kun je ook als bladbespuiting toepassen,

heb je deze spullen niet, is water ook voldoende om via het blad te bespuiten

succes en gaat helemaal goed komen met je plantje

Comment

Komt goed. Ik heb met overpotten zelfs een flink stuk van de hoofdwortel terug gevonden. En nu? Sky rocking! Duurde bij mij twee dagen.

Comment

De potten van de action zijn een genot he Het verpotten gaat altijd samen met een beetje stress voor je planten, in het begin zullen ze slap hangen maar je zult zien dat ze naar 12a 24 uur er normaal bij staan.
                    Zoals street soul zei Wortel stimulator is altijd goed in het begin of bij het overplanten!
                    Groeten Abbu

Comment

Bedankt voor alle reacties!

Jullie hadden gelijk de plantjes zien er weer redelijk goed uit en hebben het overleeft.
                      Wat me wel opvalt is dat de planten nadat ze in de zon hebben gestaan een beetje slap gaan hangen.
                      Is de zon met deze temperaturen te warm voor ze?
                      En moet ik ze misschien wat meer water geven?

Heb op dit moment geen wortel simulator maar dat is idd wel een goed idee voor de volgende kweek
                      Zo leer je elke keer weer bij.

Ik zie ook wat bruine kantjes bij de blaadjes waar ze eerst geen last van hadden.
                      Heb ze vanaf het begin al vol in de zon gezet dus ik snap niet helemaal wat er aan de hand is met het blad.
                      Ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik verkeerd doe of wat er anders moet.

Gr Budda!

Comment

Bezig...
                      X