Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. Kush

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. Kush

Korting op 420shop
    Bij deze mijn achteraf verslag (de plant is zo goed als klaar) van mijn eerste kweek ooit buiten in potten.
    Ik was al een tijdje op zoek om net als vroeger weer een keer Orange Bud te kopen, maar kon het slecht vinden. Toen dacht ik, ik begin er gewoon zelf mee in de tuin
    en we zien wel hoe het loopt. Het was een leerzame, soms vervelende weg kan ik wel zeggen, veel fouten gemaakt, vandaar ook dat ik ondertussen al op dag 85 zit denk ik.

Vandaag en morgen zal ik proberen het verslag helemaal klaar te maken, en de rest van mijn bevindingen bij te plaatsen.

Het begin, 2x de snowstorm nr 2, op 5 mei begonnen met ontkiemen, onderstaande foto is van 10 mei, dag 6 dus, duurde wel even. De temperatuur was in de ruimte waar ze stonden te ontkiemen
    wat aan de de lage kant. Ook heb ik ze direct in de potgrond gezet, en deze stond aardig nat, latere zaden ging het veel sneller (2 dagen), met een betere temperatuur, en stekgrond, die niet te nat was.
    20140510dag6 ontkiemen.jpg
    Last edited by Theinsider; 25 July 2014, 22:29.

Re: Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower

Good luck
    - Fast Bud
    - Royal Dwarf Auto
    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

Comment

Re: Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower

Dag 11

Het plantje doe begint te groeien, ook hier heb ik steeds te veel water in het potje gehad, want het ging niet snel.
      Er is ook nog maar 1 plantje over, de andere heb ik bij het proberen over te potten vakkundig op 2 plaatsen geknakt, en daar herstelde hij niet meer van .
      Op dat heb ik direct zaadje nr 3 laten ontkiemen.
      20140515dag11ontkiemen.jpg

Dag 23

Meeldauw!
      De plant had ik in de definitieve pot gezet, zo`n 20 liter pot van de Aldi, en ging met mooi weer naar buiten, en s`avonds nog naar binnen. Op een gegeven moment
      zag ik die vlekken, en ging zoeken wat het kon zijn, en werd er niet vrolijk van. We hebben veel groen in de tuin, rozen, varens van allerlei bloemen en planten, dus schimmels genoeg
      denk ik zo. Aangezien mijn bedoeling was zonder chemische middelen te werken, gezocht naar een middel wat ik zo thuis had staan, melk en water. Veel verhalen over dat het niet zou werken
      en aardig verdund.
      Omdat ik ook geen hoop had dat het goed zou gaan, en dus de plant wel in de kliko zou kunnen gooien, heb ik ongeveer 50% water en 50% halfvolle melk genomen, en dat in de brandende zon
      3 x per dag erop gespoten. Het stonk daarna erg naar zure melk
      20140527dag23meeldauw.jpg

Dag 25
      De plant ging verder, maar hing vaak met de punten naar beneden, ik gok weer door een flink te natte pot. De duidelijke schilfers van de melk, en dat rook je toen ook nog, van alles wat in de grond gelekt was.
      20140529dag25melkaanslag.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dag 35

De plant begint wat te meer bladeren aan te maken, het ging nog steeds erg langzaam voor mijn gevoel, maar het leek aardig goed te gaan.
      Inmiddels had ik ook al wat knoflook tenen preventief bij de pot ingedaan, om wat minder ongedierte te krijgen.
      20140604dag35voorgang.jpg

Dag 42 en 49

Het begint er voor mijn gevoel op te lijken, en ik krijg het idee, dat het misschien wel goed kan komen. Ik probeer mezelf te dwingen om niet teveel water te geven, en dat lukt aardig.
      Er staan op dit moment 2 Snowstom planten, waarvan 1 een maand later ongeveer is gestart. Hier kan ik later nog wel fotos van plaatsen. Deze 2 heb ik ook nog een aantal keren flink
      met knoflook thee bespoten, preventief, en om ze sterker te maken. Tenminste dat is wat ik op verschillende plekken had gelezen. Op dag 49 is ook al wel begin van de bloei te zien.
      20140611dag42al wat groter.jpg20140618dag49bloei is al wel begonnen.jpg

Dag 57

Het gaat wel prima, wel heb ik er steeds sinds de bloei een aantal, wat nu blijkt tripsen inzitten, kleine zwarte onweersvliegjes noemde ik ze eerst.
      Aangezien ik elke dag voor en na het werk, en voor het slapen gaan wel even bij de plant was, probeerde ik ze elke dag met een lange sate prikker te pletten.
      Het is dus nooit erg geworden. Heel af en toe kwam er een luisje langs, maar die had ik zo te pakken. We hebben genoeg planten waar ze wel veel op zitten
      dus de wietplant was niet erg in trek voor ze. Ook kan ik niet zeggen of dit komt door de tenen knoflook, want die heb ik ook wel bij de rabarber staan, maar die bladeren
      zitten vol met luis.
      20140626dag57gaat mooi.jpg

Dag 67,70 en 83

De bloei gaat mooi verder. Wel heeft de plant de laatste tijd, flink wat regen gehad, en daar heeft hij wat zwarte vlekken onderop de oudste schutbladeren gekregen. Ook zijn
      een paar bladeren in de top paars geworden. Dit omdat waarschijnlijk ook de voeding wel zo`n beetje op was, en ik ben toen ook begonnen met voeding te geven, DCM tomatenvoeding incl
      genoeg fosfor en kaliujm. Hierdoor is de plant ook wel weer bijgetrokken. Wel heb ik de meeste grote bladeren waar de zwarte vlekken(schimmel?) opzat verwijderd, omdat ik bang was dat het alles
      zou besmetten. Ook zorg ik er nu voor, dat als er regen komt, ik ze direct droog zet.
      20140722dag83tophelemaal.jpg20140722dag83plant.jpg20140709dag70stress regen schimmel.jpg20140711dag72blad verwijderd.jpg
      Last edited by Theinsider; 25 July 2014, 22:40.

Comment

Laatste dagen Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower

Dag 85

De plant is bijna klaar denk ik zo. Heeft iemand hier een mening over, ik denk zelf nog wel even wachten, want ik heb nog niet veel amber trichomen gezien.
        Het is ook lastig, om een mooi rustig beeld van de trichomen te krijgen. De Fuji S7000 heeft een super macro stand, waar je wel aardig dichtbij kan komen, en een
        usb microscope geeft een onrustig beeld.
        20140724dag85plantcompleet.jpg20140724dag85topbovenaanzicht.jpg20140724dag85topheel.jpg20140724dag85topzij.jpg

Comment

Re: Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. K

Zien er hoed uit.
          Knoflook is dacht ik vooral tegen spinnen en spinachtige.
          Lets not criticize but legalize

Comment

Re: Dutch Passion - Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. K

Tja, oogsten is persoonlijk dus als jij vindt oogsten dan doe je maar. Ziet er goed wietje uit wel. Knoflook tegen slakken ook.

Grtz en laat ie smaken.

Comment

Dag 87 - Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. K

Dag 87

Vandaag weer een stukje weg moeten halen, daar kwam ook rot in. Ze staan bij regen nu alleen nog maar onder een afdak, en er waait altijd wel wat onderdoor.
              Toch bijzonder dat iets wat gewoon prima lijkt, zo opeens met rot begint.
              20140726dag87zijtop.jpg

Royal Queen Seeds, O.G. Kush feminized

Hieronder de mooiste plant tot nu toe, ik had 1 zaadje van Royal Queen Seeds, O.G. Kush besteld, maar er niet bij stil gestaan, dat het geen autoflower is.
              Dit gaat nog even duren denk ik zo. De plant is erg mooi, en geeft een heerlijke geur af, dat doet de Snowstom nr 2 ook wel, alleen die is echt zoet.
              Men noemt de geur van de Kush soms wel, een hash geur. De geur van hash ken ik niet, maar als het zo is, dan is het een erg lekkere geur!

DSCF3325.jpgDSCF3326.jpg

Snowstom #2, plant 2

Deze plant is denk ik een maand later geplant, dan de eerste snowstorm, die nu bijna klaar is. Hier heb ik ook 3 biotabs bij in de pot gedrukt, en deze plant
              blijft echt veel mooier groen, dan de eerste, veel mooiere groei ook tot nu toe. Ook deze heeft een melk meeldauw behandeling ondergaan, voordat ze toppen had
              en daar is ze ook goed van genezen.....tot nu toe.

plant.jpgtop.jpg

Royal Queen Seeds - Royal Critical Automatic

plant boven.jpgplant.jpgBegin.jpgeindelijk wat groei.jpg

Royal Queen Seeds - Northern Light Automatic

DSCF3296.jpg
              Last edited by Theinsider; 26 July 2014, 23:59.

Comment

Snoeiwerk - Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. K

Tot dag 91 Snowstorm nr2 plant 1

Helaas moet ik bij deze plant steeds wat rot weghalen. Gister de de beste toppen, die al wat amber trichomen hebben, vast eraf gehaald.
                Omdat ik niet goed kan zeggen, of er in de geknipte toppen toch nog weer rot verder gaat, heb ik besloten dit gedeelte maar via "water curen" te behandelen.
                Dan is het iig goed.
                Verder had ik al een paar kleine topjes van de eerste dagen droog, en daar net wat van geprobeerd in de magic flight box . Heerlijk, muziekje aan, proberen hier wat
                nuttigs neer te zetten. Maar nu de fotos.

20140727dag88zijtop.jpg20140729dag90.jpg20140729dag90snoei.jpg20140729dag90zijtoprot.jpgDSCF3342.jpg
                WP_20140729_20_30_05_Pro.jpgWP_20140729_20_29_57_Pro.jpgWP_20140729_19_53_39_Pro.jpgeerste rest van toprot.jpgWP_20140730_21_15_35_Pro.jpg
                En hier de plant wat kaler, en het geknipte materiaal.

O.G. Kush

Deze plant heb ik de takken geknakt, maar de onderste iets te wild misschien, deze kwamen niet goed meer omhoog, ook niet na 2 dagen
                dus die hebben wat ondersteuning gekregen. De bovenste takken herstellen wel, weet ook niet of ik het wel op het juiste moment heb gedaan
                ik dacht gewoon proberen, we zien wel wat het doet.

DSCF3392.jpgDSCF3388.jpg

Erg mooie plant!

Northern Light
                WP_20140727_14_30_09_Pro.jpg
                Deze doet het goed, geen bijzonderheden, misschien wat meer voeding, hij is niet heel donker van kleur.

Royal Critical

De kleine critical bloeit ook vrolijk door, kijken wat dit gaat brengen.

DSCF3386.jpgDSCF3387.jpg

Snowstorm nr2 plant 2

Deze is echt diepgroen, en krijgt wat gele punten, teveel voeding ga ik vanuit, de eerste dagen alleen maar water geven denk ik.
                De toppen zijn heel dicht, veel compacter dan de eerste snowstorm.

DSCF3404.jpgDSCF3405.jpg
                Last edited by Theinsider; 30 July 2014, 23:36.

Comment

De blaadjes tussen de geknipte topjes zijn nog wel heel erg donkergroen. Dat rookt niet lekker volgens mij.
                  Heb je die wel een tijdje alleen water gegeven ?

Toprot is een schimmel. Dat gaat altijd door, zolang die een voedingsbodem heeft dus kan ook na het knippen andere topjes aantasten en uitbreiden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze heeft al wel meer dan een week alleen water gehad. Toen ik daar mee begon heb ik er
                    een paar liter door gespoeld, wat misschien helemaal niet nodig was, maar er kwam bijna blank water
                    weer onderuit de pot.

De schimmel, zit die dan in de hele plant? Oftewel is de plant dus gewoon ziek en aangetast en
                    kan het overal opduiken in de toppen?

Daarom heb ik die eerste pas toppen ook maar onder water gezet, bang dat het tijdens het drogen mis zou gaan.

Comment

Nog maar wat meer buds van de Snowstorm gehaald, en ook onder water gezet, in een andere bak. Door al het gestress wat ik haar aangedaan heb
                      is dit niet lekker oogsten, maar goed, als het na het water curen maar goed is, en te verdampen is, is het prima.

WP_20140801_22_04_10_Pro.jpgWP_20140801_22_03_15_Pro.jpgWP_20140801_22_02_47_Pro.jpg
                      Morgen maar verder kijken/knippen, ik snap dat mensen dat knippen niet als hobby hebben, als het om veel gaat.

Comment

Bladprobleem, gele punten Snowstorm nr 2

De snowstorm begint meer en meer gele punten te krijgen, en ik begin te twijfelen wat ik fout doe, iemand een tip misschien?

Deze staat nu vanaf 8 juni, begonnen vanaf zaad. Na een week of 3 denk ik, toen ik haar naar buiten heb gezet, heb ik in deze pot
                        3 biotabs gedaan. De plant werd mooi groen, en bleef dat ook. De laatste dagen heb ik het idee, dat ze bijna niks geen water verbruikt
                        en de bladeren staan ook nooit echt mooi omhoog naar de zon. Ik denk ook te vaak, ach, kan nog wel een scheutje water bij.
                        De punten beginnen ook bij de bladeren bovenaan, ze worden geel, naar bijna wit toe.

1. Te nat en geen zuurstof zal meespelen?
                        2. Een gebrek, aan iets, bijvoorbeeld calcium of ijzer?

Ik weet het niet echt, ik stop wel even met water geven, tot de pot zeker lichter begint te worden. Is blad voeding nog een optie?

WP_20140804_20_47_16_Pro.jpgWP_20140804_20_47_11_Pro.jpg

Comment

Update Snowstorm nr 2 Autoflower, RQS Norhern Light, Royal Critical en O.G. K

De eerste Snowstom is nu helemaal om, de verschillende delen staan nog onder water, of zijn net uit de oven, na 7 dagen water curen.
                          WP_20140801_22_02_47_Pro.jpgWP_20140801_22_04_10_Pro.jpgWP_20140807_22_17_10_Pro.jpgWP_20140810_15_23_07_Pro.jpgWP_20140806_12_09_02_Pro.jpgWP_20140807_22_34_53_Pro.jpgDSCF3507.jpg

Tot nu toe met 2 keer knippen, ongeveer zo`n 20 gram, en er ligt denk ik ook nog zo`n 15 gram in de emmer, dat gaat deze week een keer in de oven.
                          Al met al, voor een eerste plant, moet ik zeggen dat het me niet tegen valt, er is ook nog best wat weggeknipt door toptrot.
                          De smaak/damp, is ook niet helemaal weg door het curen.

Plant nummer 2 van de snowstorm, heeft het moeilijk, al wat stamrot, de hele top al weg, en de pot begin eindelijk na een aantal dagen weer
                          wat lichter te worden, er zit nog leven in. De stam heb ik goed schoongemaakt, en ingesmeerd, ruim, met kaarsvet. Deze heeft wel veel compactere
                          toppen dan plant 1 had, ik hoop dat ze het tot het einde gaat redden, en anders de kliko in.

WP_20140807_18_23_43_Pro.jpgWP_20140807_18_23_31_Pro.jpgDSCF3489.jpgDSCF3490.jpg

De O.G. Kush groeit nog vrolijk verder, is ook goed teruggekomen van mijn knak/buig methode. Alleen door zijn blader volume erg vatbaar
                          voor wind, en dus al 4 keer om gegaan. Nog geen schade gelukkig.

DSCF3484.jpgDSCF3485.jpg

Bloeifase moet nog echt beginnen, zal mij benieuwen of dit tot een goed einde gaat lukken, wanneer zal dat zijn, oktober?

De Northern Light gaat rustig verder, heeft wel het meeste last, van ongedierte, maar nog niet echt ernstig.
                          DSCF3477.jpgDSCF3478.jpg

De Royal Critical gaat erg mooi, ik hoop dat deze zonder rot gaat, en ik deze gewoon kan mag drogen.
                          Wat me opvalt, is dat deze al aardig wat milky en amber trichomen heeft, maar nog veel witte bloeiharen? Wat is de tijd, dat
                          het van clear naar milky, naar amber gaat? Is dat dagen, of kan het wel 2 weken duren?

DSCF3483.jpgDSCF3480.jpgDSCF3481.jpgDSCF3482.jpgDSCF3479.jpg

Deze is ook erg in trek bij de rode fruitvliegjes, als ze aan de plant hebben gezeten blijven ze stoned hangen, en kan ik ze er zo afpakken

Zo dit was het voor eerst weer even.
                          Last edited by Theinsider; 10 August 2014, 22:37.

Comment

Bezig...
                          X