Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!
    Ik heb me hier kleine tijd geleden geregistreerd met de bedoeling om ooit een eigen kweekje te starten en eindelijk is het zover!
    Het soortje is Automatic Mary van GLS, deze heb ik gekozen vanwege de korte lengte en de lagere geurproductie (zo wist een kennis mij te vertellen).

    Voor degenen die het soortje niet kennen:

    13596_10204240946606549_6387421860761700742_n.jpg

    Deze autoflowering soort is een kruising van Ruderalis en Santa Maria. Laatstgenoemde is verantwoordelijk voor de zoete smaak en hoge potentie.
    Met een hoogte van 40 centimeter blijft het een relatief onopvallend plantje. Ideaal voor guerilla- en balkonkwekers.

    35 cm
    Energizing, uplifting
    Ruderalis x Santa Maria
    63 days
    Binnenkweek / Buitenkweek
    Autoflowering
    GreenLabel Seeds
    Fruity, sweet
    13%
    Zelf ben ik een grote fan van Santa Maria vanwege de effecten. Het is algemeen een lekker soortje, dus deze leek me wel geschikt om wat kweekervaring op te doen.


    KWEEKOMSTANDIGHEDEN:

    Deze komt op een balkon te staan, dat zuidwest gericht is. De pot is 14l groot, wat toch wel aan de grote kant is (meningen?). Eventueel kan ik wel nog iets in elkaar steken zodat de bodem wat hoger komt...
    De grond is universele potgrond van AVEVE met voeding voor 30 dagen. Ik verwacht dus dat ik wel bloeivoeding zal kunnen gebruiken, maar dat zijn zorgen voor later


    DE KWEEK:

    Nog niet veel te melden, het zaadje ligt tussen 2 vochtige wattenschijfjes in het donker sinds gisterenavond, dus hopelijk zie ik vandaag of morgen wat activiteit!


    Zoals ik al zei, dit is mijn eerste kweekje en ik heb dus zeer weinig ervaring. Wel heb ik me tamelijk goed ingelezen, zodat ik toch al een redelijk goed idee heb van wat ik wil bereiken. Elke vorm van tips, commentaar, doodsbedreigingen of andere meningsuitingen zijn meer dan welkom

    #2
    Re: 1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

    een update?
    I'm high, but I'm grounded.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

    Comment


      #3
      Re: 1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

      Ja, ik ben ook wel benieuwd naar deze.
      Ze zal inmiddels wel bijna beginnen bloeien, als ze nog leeft.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

        Same here, ik heb ook een Automatic Mary gehad deze zomer en hoewel ze erg lekker is bleef het plantje maar klein en magertjes. Ben benieuwd hoe het jou is verlopen.
        Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

        Comment


          #5
          Re: 1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

          Helaas, het plantje was nog maar enkele dagen oud en zo'n oude krent van uit het gebouw kwam al vragen stellen... Blijkbaar had ze een goed zicht op het terras van schuinboven...
          Dus het kweekje hebben we vroegtijdig moeten stopzetten, ik heb wel nog 2 zaadjes over dus met deze zou ik in de nabije toekomst een guerillakweekje willen starten!

          Sorry voor de mensen die uitkeken naar dit kweekje, het was voor mij ook tamelijk teleurstellend

          PS: iemand die een idee heeft vanaf wanneer je zo'n plantje al buiten kan kweken?

          Comment


            #6
            Re: 1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

            als er geen vorst meer is, in principe mag je al heel vroeg beginnen mits de zon-uren het toelaten, kijk anders even terug op deze site wie het startschot gaf dit jaar.

            sommige zeggen dat je beter niet al te vroeg kunt beginnen omdat een te vroeg gezaaide plant alleen maar gaat strekken en een plant die op een later c.q. beter moment gezaaid word de vroege plant zal inhalen, maar om je vraag te beantwoorden, als er geen vorst meer is kan je plant overleven buiten, sommige wachten op de ijs-heiligen.
            Ik zaai in het begin van het jaar op verschillende momenten, en vorig jaar is niks doodgegaan, zelfs niet de kleine zaaiingen, dan was het ook wel een rustige winter , kan me zelfs herinneren dat angel777 zelfs in de winter plantjes had staan, maar pin me hier niet op vast

            JH

            Comment


              #7
              Re: 1x Automatic Mary op balkon (eerste kweekje)

              Hopelijk ga je voor je guerilla meer dan 2 zaden gebruiken
              Daar is hoeveelheid het belangerijkst voor kans op oogsten.
              Ik lees dat sommige 1mei pas zaaien, anderen laten ze eind april al kiemen binnen of in een propagator (op de spot)
              Ik zou ook oppassen met te vroeg planten dit gaf bij mijn plant duidelijk wat stress en herma of gestrekte planten zijn toch ook wep jammer

              Comment

              Bezig...
              X