Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light Autoflower (eerste kweek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Northern Light Autoflower (eerste kweek)

Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

Ik heb dit forum wat laat ontdekt dus ik ben al even bezig met mijn plantje (gestart sinds 7 Juli). Het gaat dus om 1 NL autoflower van dutchseedshop.

Gewone grond gebruikt voor groenten en ik heb sinds 3 dagen wat voeding van dcm toegevoegd (tomatenvoeding voor 100 dagen).

Bij deze wat foto's van de vooruitgang:

Start:
    photo 1.jpg

Na 1 nacht kiemen (goed afgesloten met folie):
    photo 2.jpg

En groeien maar!
    photo 3.jpg

sorry voor de verkeerde rotatie (te laat gemerkt):

photo 5.jpg

Hier zijn de problemen begonnen. Op 1 nacht tijd was er een half blad weg. Nog geen beestje gezien:

photo 8.jpg

photo 9.jpg

Hier heb ik witte sporen ontdekt op de nieuwe blaadjes (op de volgende foto heb ik deze al gedeeltelijk proberen weg te spoelen met water). Ik dacht dat ik per ongeluk vuil water had gebruikt. Zijn dit trips misschien?

photo 6.jpg

Ook heb ik een klein wit vliegend beestje ontdekt te zien op deze foto (iphone kwaliteit ;( ).

photo 7.jpg

Misschien is mijn grond te vochtig?

photo 10.jpg

Ik heb vandaag ontdekt op dit forum dat de ph meter die ik gebruik helemaal niet te vertrouwen is. Jammergenoeg heb ik al getracht de ph waarde te verlagen met water + citroensap.

Kan dit de oorzaak zijn van de witte vlekjes op de bladeren?

Ik ben benieuwd naar morgen...

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Groetjes

3DEFFECT
    Attached Files

Re: Northern Light Autoflower (eerste kweek)

Je planten staan inderdaad veel te nat, voorlopig dus even niet water geven. Steek je vinger in de grond om de vochtigheid te meten en til je potten regelmatig op dan voel je of ze droog staan of te zwaar en te nat staan.

Foto 5 lijkt mij op larven van de mineervlieg. Je ziet eerst kleine puntjes wat later gangetjes worden (larven eten een weg door het blad).
    Slijmspoor kan een slak zijn. Doe wat kopertape om je pot en je bent van hem af. Je kan ook bierblikjes rondom je planten neerzetten, daar komen ze op af, vallen erin en verdrinken.

Stel jezelf ook even voor bij het introductie gedeelte

Comment

Bedankt voor jouw snelle reactie, ik heb me meteen even voorgesteld in het introductieforum

Waar zie jij een slijmspoor? Als je de rand van de pot bedoeld, dat is afkomstig van waterdruppels uit mijne gieter (mix van water & citroensap). Nu ik vernomen met heb mijn PH meter tot niets dient, ga ik terug gewoon water geven voor alle zekerheid.

Ik kijk morgen of er terug meer wit spul aan de bladeren hangt, dan weet ik zeker dat probleem niet afkomstig is van mijn foute watermix.

Alvast bedankt voor jouw hulp!

Comment

Hey! Echt gaaf dit, ik heb helemaal zelfde soort/merk. Ik ga jou zeker volgen beetje vergelijken enzo
        Ik ben ook bezig voor de eerste keer. Als je het leuk vind kan ik je wel wat foto's laten zien!

Ik ben zelf 16 July begonnen.
        Last edited by Helemaal Top; 6 August 2014, 14:33.

Comment

Ga uw gang! Dan kan ik mee vergelijken.
          Heb jij voeding gebruikt?

Comment

Mijne zijn nog een stuk kleiner maar hier een paar foto's:

Eerste tekenen van bloei:
            Bloei1.jpgBloei2.jpgbloei3.jpg

Plant:
            plant1.jpg10.jpg <--- 2e is foto van vandaag

Zal morgen betere foto's maken deze zijn van gister. Regent keihard nu :/ Heb er 4 staan van dit soort.

Qua voeding:
            Heb Bemeste tuinaarde gemengd met aarde uit de tuin.
            Pokon Super Groen gazon mest gemengd met de aarde voor de wortelen en bladgroen. Verder heb ik Intratuin Kuipplanten meststof Voor bloeiende planten.
            Kooltjes eromheen van vriend. Tja hij zegt dat het goed is voor de planten en gebruikt t zelf ook. Is goed voor kalium ofzo.
            Naja de plantjes zien er tot nu toe erg goed uit. Mischien een beetje te licht groen. Die maat zei dat knoflook een stofje heeft tegen schimmel. Dus ik geef soms knoflook water...

Allemaal heel basic en goedkoop.

Luke
            Last edited by Helemaal Top; 6 August 2014, 19:04.

Comment

Die van u ziet er groener uit dan de mijne (of toch op de foto's). Nu ik hem geen water mag geven is het hier ook al een ganse dag aant regenen. Ik heb hier maar een half afdakje dus ik hoop dat ie niet verzuipt : )

Groetjes

3DE

Comment

Hier zijn ze dan... Vraag niet wat het bakje doet Heb er nog 2 maar allemaal het zelfde spul. Wat me wel opvalt is dat eentje veeulll groter is.
                20140807_144524.jpg20140807_144512.jpg20140807_144502.jpg

Comment

ik dacht ergens gelezen te hebben dat 2 plantjes in 1 pot af te raden zijn, de wortels raken verstrikt enz, voor de rest weet ik niet wat het nadeel juist was.
                  Ik probeer morgen foto's te nemen, de laatste dagen waren nogal hectisch.

Comment

Lijkt me raar, planten groeien heel vaak naast elkaar. Ik weet wel dat het de groei belemmerd.
                    Maar voor het zelfde geld heb je harstikke gelijk .

Comment

planten groeien van nature naast elkaar maar dan wel in de volle grond he ook al hebben ze in theorie genoeg ruimte (voor autoflower ongeveer 7 -10 liter per plant) zullen ze naar mijn idee toch licht stressen. Daarnaast kan het zijn dat de grotere plant vocht en voeding zal "wegkapen" van de kleinere plant die minder wortels heeft en dus meer energie zal moeten stoppen in zijn wortelstelsel om grond te vinden waar nog voeding en genoeg vocht te vinden is.

Nogmaals, zeker weten doe ik niet maar het lijkt mij persoonlijk niet echt heel slim om te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
                        planten groeien van nature naast elkaar maar dan wel in de volle grond he ook al hebben ze in theorie genoeg ruimte (voor autoflower ongeveer 7 -10 liter per plant) zullen ze naar mijn idee toch licht stressen. Daarnaast kan het zijn dat de grotere plant vocht en voeding zal "wegkapen" van de kleinere plant die minder wortels heeft en dus meer energie zal moeten stoppen in zijn wortelstelsel om grond te vinden waar nog voeding en genoeg vocht te vinden is.

Nogmaals, zeker weten doe ik niet maar het lijkt mij persoonlijk niet echt heel slim om te doen
                        De enkele staan in 20liter die 2 samen in een 60liter dus zal wel lukken hoop ik :s

Comment

Veel verschil zal het wel niet maken in een 60 liter pot (denk ik).

Hier nog wat foto's:

photo 11.jpgphoto 12.jpgphoto 13.jpg

Ik verzet em af en toe uit de regen. De pot is nog steeds vrij zwaar.

Comment

Mooi plantje man! heb zelf ook NL maar dan van RQS, ging die van mij maar zo mooi in het begin dan waren ze nu nog groter
                            Laat maar mooi een paar dagen drogen dan

Comment

Ik vraag mij af of ik niet een paar dieven zou wegnemen. Ik heb al ergens gelezen dat je dit best diet doet met autoflowers, maar ik heb wel liever weinig dikke bloemen ipv veel kleintjes.

Comment

Bezig...
                              X