Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light Autoflower (eerste kweek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Northern Light Autoflower (eerste kweek)

Ik heb ook geen idee man, het zijn mijn eerste autoflowers en ik dacht ook dat je er beter af kon blijven, omdat ze al zo klein zijn.
    Maar ergens anders werd me verteld dat 'Nik' zijn autoflowers wel 2-3 keer topt en er een mooi aantal grammen af haalt.

Volgens mij schiet een autoflower ook pas in de bloei als hij een bepaalde grootte behaald heeft,
    dus dan zou je dat gewoon kunnen doen.

Maar dat kun je beter even afwachten, want ik weet het niet zeker.

Comment

Ik heb ook aft en heb wel het een en andere verbogen verknakt en verknipt, maar buiten is alles met risco ivm ziekte kiemen

Comment

Ja, laat ik nou net vandaag iets hebben afgeknipt... nu regent het de hele avond/nacht, hopelijk geen schimmels in de lucht.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

heb ze wel ff onder een parasol gezet zo goed als droog

Comment

toppen, is dat echt het bovenste gedeelte er volledig afknippen? Kan iemand mij aanduiden op mijn vorige foto vanaf waar ik zou mogen knippen dan?
          Ik zou heb wat willen beperken in de hoogte.

& bedoelen jullie met "knakken" echt een tak doormidden breken?

Kheb net de hoofdtak wat gebogen (lst). We zien wel. Ik heb nog geen dieven weggenomen of dingen afgeknipt.

Comment

Een foto van de LST. Ik probeer hem gewoon wat laag te houden. Heeft iemand een idee in welke richting ik daarna moet verderwerken?

photo 14.jpg

Comment

Gaten maken in de bovenrand van de pot en de plant de pot rond laten begeleiden. Wel geef ik je de tip om dan telkens de scheut die onderaan zit weg te dieven anders wordt het een drukke boel.
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ik heb verder nog wat staan prutsen met men plantje, een een takje afgebroken
                Het hangt er nog aan, ik zie wel wat het geeft. Ik moet zeggen dat LST zeker geen kwaad kan want hij was na een paar uur al terug mooi naar boven aan het groeien.
                Maar je moet wel voorzichtig zijn ...

edit: Thanks thughz, ik had je post niet gelezen. Ik dacht juist dat LST ervoor zorgt dat de scheutjes onderaan ook licht krijgen. Ik neem morgen nog wat foto's, dan zal het makkelijker zijn om aan te duiden wat weg mag.

Comment

Dag 2 van LST: De afgeknakte tak leeft nog steeds en lijkt niet uit te drogen. (dat kan nog komen natuurlijk).

- Gaatjes geboord
                  - Extra trouw gespannen voor de start van een cirkelbeweging langs de pot. Vanaf nu zal het telkens wat langer duren tegen dat ik een extra touw kan toevoegen.

Ze is goed bekomen van de eerste buiging, dus ik ga waarschijnlijk verder blijven werken met LST. Ben wel tevreden met het resultaat.

Pics or it didn't happen:

photo 15.jpgphoto 16.jpgphoto 17.jpg

Comment

Mooi zo. Ja het zorgt idd voor meer licht op de onderste node's maar als je nu niet telkens die onderste afknipt/dieft zal het een echte drukke boel worden met al die takjes dat naar boven komen.

Heb het zelf ook al toegepast en had dus niet gedieft was echt wel een beetje te druk. Ook zou ik proberen kijken of je het plantje niet dichter tegen die rand krijgt. Zo wordt het vervolg ook makkelijker.
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ik heb de tak nog wat verder aangespannen, ik zal die morgen nog wat aanspannen als hij zich wat heeft aangepast.

Over het dieven lees ik tegenstrijdige dingen. Ik heb juist ergens gelezen dat de planten daarmee groter worden, iets wat ik liever niet heb.

Ik wacht dus nog even met scheutjes weg te nemen.

Comment

Ik vermoed dat het door het slechte weer komt, maar vandaag ziet ie er niet goed uit:

iemand een idee? Ik vermoed wat schade door de regenval.

photo 18.jpgphoto 19.jpgphoto 20.jpgphoto 21.jpg

Comment

Ik zit duidelijk met een probleem maar ik weet niet goed wat.
                          De oudere / grotere bladeren vertonen bruine vlekken en sterven af, de nieuwe scheutjes lijken daar geen last van te hebben, op een paar gevallen na.

Iemand een idee wat hier het probleem is?

photo 22.jpg

Comment

Lijkt me wel wat nat staan jah, dus waarschijnlijk het slechte weer....
                            Geef je ook voeding?

Ziet er verder niet zo erg uit, zal er wel overheen komen

Comment

Ik heb tomatenvoeding gegeven voor 100 dagen. Ik denk niet dat ik nog extra voeding moet geven met dit systeem.

Maar inderdaad, hij heeft nooit echt volledig kunnen uitdrogen door het slechte weer...

Ben blij te horen dat het niets erg is (beestjes vs schimmels).

Thanks!

Comment

Nee komt duidelijk gewoon door het slechte weer, niks ernstigs.
                                Mijn northern lights zijn bijna klaar hopelijk smaakt het soortje goed.

Comment

Bezig...
                                X