Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

ik zou zeggen zet de bruine zaden lekker in de grond en kijk wat het wordt 'niet geschoten is altijd mis'
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Hermazaden.
      Da's wel wat anders als sensimillia..

Dat ze wat lichter zijn maakt niet uit.

Met zo'n petfles over de kiempjes in de Caribische zon zullen ze wel lekker gekookt worden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

kan je ze niet binnen wat voor groeien? waar het iets minder warm is maar wel veel zon. achter je raam even?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Comment

Ik denk wel dat je goede kans hebt. Het zijn best wat zaaden.

Comment

Comment

Beter dan misschien bestellen?

Comment

Zie eerste post fan

Comment

Dan maar weer even een update hier. Vooral bezig geweest in de "tuin". Jeetje wat een hitte zeg! Van de lokale wietzaadjes zijn er vijf uitgekomen. Vier ga ik voorgroeien en een heb ik buiten gelijk in de grond gezet. Kan ik een beetje experimenteren voordat ik het echte kostbare spul in de grond ga zetten.

Om te beginnen wat fotootjes van de zaadjes. Ik heb besloten om ze in een bekertje met water te ontkiemen zodat ik er een beetje zicht heb op wat er aan het gebeuren is. Een van de zaden zonk gelijk naar de bodem de rest is blijven drijven. Daarvan zijn er dus vijf ontkiemt.

Closeup

Potjes

Closeup potje

En een staat dus buiten in de grond. Bijna niet te zien maar ik post toch maar een foto voor het idee.

En zijn couveuse

Verder heb ik nog wat voorbereidingen getroffen. Ik zag dat mijn testonkruid (te zien in een van de eerdere posts) toch een cm of twee onder water komt te staan als ik aan het douchen ben. Het zaadje heb ik wat hoger geplant zodat deze niet per direct verzuipt maar ik heb toch nog een beetje gewerkt aan een soort van afwatering. Met wat kanaaltjes leidt ik nu het water naar twee gaten in de bodem die als een soort van reservoir moeten gaan dienen. Zo staan ze niet kleddernat, en heeft het water wel de tijd om de grond in te trekken. Ook hier weer om het geheel wat overzichtelijker te maken wat fotootjes.

Overzicht

Overzicht

Reservoir

Overzicht

Linker get haaft nog een pot erin staan. Kwam er gewoon niet meer doorheen. Dus dat laat ik even een paar dagen vochtig worden om het dan nog eens te proberen.

Zo dat was het zo'n beetje wat betreft de status van het geheel.

Voor de lol nog een fotootje van mijn gekenutselde "telefoon microscoop". Hiermee heb ik het fotootje van het zaadje genomen. Kan best ver ermee inzoomen. Voor de liefhebbers kan ik wel wat uitleg en voorbeeld fotootjes plaatsen.

Als er trouwens te veel onzin foto's tussen staan waar jullie niet op zitten te wachten hoor ik dat wel
                    Attached Files
                    Last edited by Bringamosa; 16 August 2014, 21:44.

Comment

Je zou wel beter dat zaadje een cm ofzo in de grond steken anders gaat er niet veel gebeuren vrees ik.

Wel leuk gedaan die afwatering. Is idd beter dat het plantje niet constant zijknat staat.

Thugz
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Thugz, ook als de wortel zelf al een mm of 7 is en in de grond zit? Wortel op de foto is van het zaadje met de kotste wortel.

Comment

Ja beter van wel hoor zo graal je dat helmpje ook kwijt door de wrijving van het zand. Anders zal het nooit echt loskomen.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dan zal ik ze wat verder de grond in zetten. Wil er het liefs zo min mogelijk aanzitten dus hierna handjes af maar weer een zitten wat ze doen.

Comment

Panama zaden zijn ondertussen gearriveerd in Nederland en alweer op de post naar hier gedaan. Dus dat wordt even wachten. Om het niet al te overduidelijk te laten zien dat he tom zaad gaat zijn deze dus in een cd doosje verstopt. Anders komen ze hier nooit langs de douane vermoed ik.

Onkruid is ondertussen getopt door de beestjes buiten. Komt goed uit, moet een bonsai worden ooit. Voor de dames heb ik wel al gaas klaar staan.

Voor de ontkiemde zaden had ik thugz's raad opgevolgd. Eentje dus toch niet ver genoeg in de grond geduwd. Het worteltje is vannacht 3 cm gegroeid echter niet de grond in. Dus het zaadje balanceerde nu zo'n 3 cm boven de grond. Mooi om te zien hoe de haartje langs de wortel aan het ontwikkelen waren. Toch maar voorzichtig opgetild en met een sateprikker een tunneltje voor de wotel gemaakt en deze weer terug gezet.

Comment

Voor de leuk.

Comment

Bezig...
                                X