Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Dank beide. Kan ik dus gewoon weg doen. Volgens mij 13/11 tot 12/12 uur licht. Moet het eens even precies uitzoeken.

    Gevonden, kortste dag 11:25 uren licht, langste dag 12:50 uren licht.

    Zitten nu op 12:22 uur licht per dag loopt rustig aan af tot in januari de kortste dag.
    Last edited by Bringamosa; 30 August 2014, 04:15.

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

        je kan er zo ook nog wat lavastenen inzwieren als daar makkelijk aanraakt die zuiveren ook heel goed
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #49
          Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

          De grond hier is een en al lava/lavagruis. Gat graven waar die halve ton in past moet met een pikhouweel en ben je wel even mee bezig Er zitten al een paar keien in om het riet op zijn plek te houden. Ik ben echt benieuwd of de zuivering ook echt zichtbaar gaat worden. Daarmee bedoel ik dus of het water ook helderder wordt.

          Wat wiki over het diabaas zegt:
          Het stollingsgesteentedoleriet, ook wel diabaas genoemd, is een mafischganggesteente met tussen 48 en 52% silica.
          Last edited by Bringamosa; 31 August 2014, 15:24.

          Comment


            #50
            Re: Eerste kweek Antillen. Auto Purple (later Panama ACE seeds)

            De vier vrouwen, mannen of herma's staan buiten.

            Lefty en righty zijn de achterblijvers en dus ook mijn proefkonijnen. Eens zien hoe lang die blijven staan zo.

            Comment


              #51

              Comment


                #52
                Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

                Je hebt tot nu toe 931 views gehad, dus nu weet je dat wel
                Blijven posten natuurlijk. Een kweekverslag is precies ook een naslagwerk voor jezelf.

                Maarre...wat je moet doen ligt er een beetje aan wat het is geweest dat je plantjes heeft opgegeten.
                Is het een slak geweest, een hagedis, een konijn, een schaap, een koe..?
                Dat vergt nogal verschillende aanpak.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #53
                  Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

                  Hmm bij mijn vader zijn vijver gebruikt hij lava stenen met riet in voor zijn vijverwater te zuiveren en het werkt zeer goed. Gewoon even meegeven voor misschien later
                  wel goed bezig daar zie ik

                  Comment


                    #54
                    Re: Eerste kweek Antillen. Auto Purple (later Panama ACE seeds)

                    Dat is was QnQ. Het zal voornamelijk hagedissen en leguanen zijn. Dus daar ga ik even over nadenken.

                    Maart, ik hoop dat die inderdaad een beetje werkt. Zelfde setup. Denk alleen dat het ander lava steen is hier. Jij hebt het waarschijnlijk over het poreuze gesteente, wat weer hier hebben zijn gewoon massieve stenen. Weer zien het wel!

                    Comment


                      #55
                      Re: Eerste kweek Antillen. Auto Purple (later Panama ACE seeds)



                      Ik las iets over koper strips om een pot en een batterij om de slakken weg houden. Misschien is dit te realiseren als een soort omheining voor mijn planten . Gaas met daarop een auto accu, laag genoeg voltage om ze niet te frituren, maar zal het ze weg houden? Van het weekeinde een testopstelling maken met wat voer in het midden.

                      Comment


                        #56
                        Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

                        Hoi Bringamosa. Volg al een tijdje je post. Ziet er goed uit.
                        Over die kopertape. Hier hoer je geen batterij bij te gebruiken. Heb zelf slakkenringen gemaakt en tot noch toe overal slakken, maar niet in mijn lowryders. Het is eigenlijk een kunststof strook van 6 cm hoog die in een circel wordt gevouwen. Vastgeplakt met duckttape en rondom beplakt met kopertape van 2 cm breed. Deze plaats je om de stam van je plant. Kan ook op de pot geplakt worden, maar dat laat snel los ivm warmtewisselingen. Suk6 daar.

                        Edit: pica.
                        Last edited by Duvel81; 2 September 2014, 20:24.

                        Comment


                          #57
                          Re: Eerste kweek Antillen. Auto Purple (later Panama ACE seeds)

                          Thnx duvel. Maar het gaat hier vooral om de hagedissen die weggejaagd moeten worden.

                          Comment


                            #58
                            Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

                            Tja.. Schrik draad ?:p
                            Weet niet hoor, zeg ook maar wat.
                            En komen die beesten echt door dat gaas heen? Je kan namelijk altijd als je plant te groot word even je gaas omhulsel groter maken?:o


                            Je kan ook gewoon overigens je zaadje in de grond doen, komt die boven met ze helmpje, mik je der klein beetje zand over een.. En dan komt vanzelf goed. Dee ik ook vaak, en ging gewoon goed.
                            Zal igg je volgen, ben benieuwd

                            Veel succes!
                            sigpic

                            Comment


                              #59
                              Re: Eerste kweek Antillen. (Panama ACE seeds)

                              Ik heb wat gevonden voor u probleem van heggadissen:

                              How to Get Rid of Lizards

                              Even lizard haters are generally concerned about using chemicals in their gardens and may ask, “What repels lizards naturally?” The truth is, the best form of lizard control in gardens starts with removing cover and destroying insect populations. Removing debris, opening up thick bushes with low-hanging branches and removing water sources will make the lizards’ stay in the garden much less comfortable.
                              If you go further and seal any hiding spots like the undersides of sheds and decks with hardware cloth, invading lizards will have nowhere to hide during the heat of the day. Controlling the bugs that are attracting the lizards is vital – after all, with the lizards gone, these bugs may take over and eat your garden to ragged vegetative stubs.
                              Some gardeners use a hot sauce spray around the perimeters of places they’d like to keep lizards from penetrating, such as houses or low-growing stands of plants, like strawberries. If you want to try this home remedy, remember to reapply frequently, since it will break down fast in the environment. Another simple remedy is to add a cat to your garden – if you’re inclined in the feline direction, these mighty hunters eat lizards voraciously.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Een paar katten zouden dus blijkbaar ook de truk kunnen zijn

                              Comment


                                #60
                                Re: Eerste kweek Antillen. Auto Purple (later Panama ACE seeds)

                                Haha ik heb twee honden rondlopen dus die houden de konijnen al weg. Maar de rest van de tips zijn niet haalbaar hier. Achter mijn huis ligt de knoek "bos". Peper spray is misschien nog wel een idee dan. Thnx.

                                Comment

                                Bezig...
                                X